היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגורמים לשימוש בסמים בקרב בני נוער בתנועת הצופים

עבודה מס' 060330

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הגורמים לשימוש בסמים אצל בני נוער בישראל ועריכת מחקר השוואתי בעניין זה על שני שבטים בתנועת הצופים.

8,217 מילים ,12 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

בבואי לבחור שאלת מחקר הנוגעת להתמכרויות בחברה, עמדה לנגד עיני תופעת השימוש בסמים (בעיקר עישון מריחואנה וחשיש) בקרב בני נוער, בה נתקלתי רבות במשך שלוש שנים בהן עבדתי בתנועת הצופים. במשך שלושת שנות עבודתי בצופים עבדתי עם שלושה שבטים שונים ("שבט" הוא המסגרת השכונתית הבסיסית של תנועת הצופים), כלומר בשלוש שכונות שונות בצפון ת"א ובכל אחת מהן נצפו דפוסים שונים של שימוש בסמים. ההבדלים בשימוש בסמים בין שבטים שונים שבכולם אותה מסגרת חברתית, גרמו לי לתהות מהם הגורמים שמביאים בני נוער בתנועת הצופים לעשות שימוש בסמים (עישון מריחואנה בעיקר)?
בעבודתי אבחן שאלות שונות שנוגעות לשימוש בסמים בקרב בני נוער.
תחילה אבחן מהם הגורמים לשימוש בסמים אצל בני נוער בישראל. שאלה זו אבחן ע"י שימוש בחומר ביבליוגרפי של חוקרים שונים שכבר בדקו את הנושא.
בשלב השני של העבודה אבחן האם הגורמים לשימוש בסמים בקרב בני נוער מאפיינים גם תנועת הצופים, כלומר האם בתנועת הצופים מתקיימים התנאים הדוחפים בני נוער לשימוש בסמים, ואם כן באיזו מידה? לבחינת שאלה זו אעשה שימוש בשאלון שאחלק ל-40 בני נוער משני שבטים שונים בצפון ת"א. את השאלונים בחרתי לחלק בשני שבטים שונים על מנת שאוכל להשוות ביניהם ולבחון מה ההבדלים בשימוש בסמים ומהם הגורמים לכך. חשוב לציין שאני בוחנת שבטים בצפון ת"א בלבד, שכן מניסיוני שבטים בדרום ת"א הם שבטים בשלבי בנייה (כלומר שבטים קטנים שבני הנוער בהם לא פעילים) ודפוסי ההתנהגות בהם שונים לגמרי, ולכן לא ניתן להכליל אותם במחקר זה. חשוב גם לציין שבמחקרי אשלב מחקר איכותי, כלומר אשלב תצפיות פעילות בשדה המחקר שיעזרו לי להעיד על התנהלות העניינים בשבטים.
בשלב השלישי של עבודתי אנתח את השאלונים ואבחן- מהם דפוסי השימוש בסמים בקרב בני נוער בשבטי צופים בצפון ת"א? מהם הגורמים שמשפיעים על בני הנוער בצופים לעשות שימוש בסמים? מהי מידת ההשפעה של המשפחה וההורים על השימוש בסמים לעומת ההשפעה של הסביבה החברתית (כלומר החברים בצופים)?

כל המשתנים נבדקו באמצעות שאלונים וסולמות תקפים ומהימנים (השאלון המפורט- בנספחים).

ראשי פרקים:
1. מבוא
2. שאלת המחקר
3. גורמים תיאורטיים לשימוש בסמים בקרב בני נוער
4. שדה המחקר והשערת המחקר
5. שיטת המחקר
6. ממצאים
7. סיכום ומסקנות
8. ביבליוגרפיה
9. נספחים

תגים:

הורים התמכרויות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגורמים לשימוש בסמים בקרב בני נוער בתנועת הצופים", סמינריון אודות "הגורמים לשימוש בסמים בקרב בני נוער בתנועת הצופים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.