היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם אנו מזהים את פנינו מהר יותר מאשר אנו מזהים פנים של אחרים?

עבודה מס' 070982

מחיר: 399.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר בין מידת ההיכרות עם הפנים אותן נדרש האדם לזהות לבין הזמן הנדרש לביצוע הזיהוי.

3,643 מילים ,33 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

המחקר נערך בקרב סטודנטים, אשר הוצגו בפניהם תמונות פנים שונות שנאספו מרשת הפייסבוק: פנים של עצמם, של אדם המוכר להם, של מפורסמים ושל אנשים לא מוכרים. הסטודנטים נתבקשו לדווח על ידי לחיצה על מקשי החיצים במקלדת המחשב כאשר הם זיהו או לא זיהו את הפנים שהוצגו בפניהם. בהתאם להשערת המחקר, תוצאותיו מראות כי קיים קשר בין מידת ההכרות עם הפנים המוצגות ובין הזמן הנדרש לביצוע הזיהוי. הפנים העצמיות מזוהות מהר יותר מאשר פני אחר מוכר ופני מפורסם, ומהירות הזיהוי של פני המפורסמים היא האיטית ביותר. תוצאות המחקר עשויות להצביע על כך שהתהליך בו אנו מפתחים מודעות עצמית גבוה בהשוואה לאחרים בסביבתנו והחשיפה החוזרת ונשנית לפנים העצמיות במהלך החיים משפיעים על מהירות הזיהוי ונותנים יתרון לזיהוי הפנים העצמיות.

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את התמונות בהן נעשה שימוש במחקר.

קטע מהעבודה:

פנים הן גירוי חזותי מורכב בו אנו נתקלים באופן יום יומי במהלך חיינו, כאשר אנו נפגשים עם חבר ללימודים, רואים אדם ברחוב, צופים בווידאו של זמר מפורסם ואפילו כאשר אנו מסתכלים במראה. תהליך זיהוי הפנים הוא חלק קריטי משגרת יומנו והוא תורם רבות להישרדותנו ותפקודנו הכללי (Platek & Kemp, 2009), כיוון שבעזרת מבט חטוף על פניו של אדם אנו יכולים לייצר מידע רב אודותיו כגון מינו, גילו, מוצאו, מצב רוחו ועוד (Estudillo, 2012; Smeets, Claes, Vandermeulen & Clement, 2010). פרטים אלו מסייעים לנו בהבנת מצבים בהם אנו לוקחים חלק וגם ביצירת קשרים חברתיים, רומנטיים או עסקיים (Wilmer, 2017). בתור בני אדם יש ביכולתנו להבחין בין מאות פנים שונות ואף לזכור אותן (Freire & Lee, 2001).

תגים:

זיהוי פנים · פסיכולוגיה · מחקר כמותי · מחקר ניסוי · נוירולוגיה · פרצופים · מדעי המח

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם אנו מזהים את פנינו מהר יותר מאשר אנו מזהים פנים של אחרים?", סמינריון אודות "האם אנו מזהים את פנינו מהר יותר מאשר אנו מזהים פנים של אחרים?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.