היישום אינו מחובר לאינטרנט

עבירות אלימות בכדורגל והשפעתן על טיב המשחק

עבודה מס' 070939

מחיר: 199.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם עבירות אלימות בכדורגל משפיעות על טיב המשחק בעיני הקהל והמשתתפים?

3,420 מילים ,6 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

הפופולרי והנפוץ ביותר בעולם. במשחק משתתפות שתי קבוצות, שמטרת כל אחת היא להכניס את כדור המשחק לתוך שערה של השנייה. כל קבוצה מונה אחד עשר שחקנים, אם כי ישנן גרסאות שבהן מספר נמוך יותר של משתתפים ובין מקורות המשחק גם גרסאות המוניות. הכדורגל נחשב לספורט הפופולרי ביותר בעולם: כ-240 מיליון איש ברחבי העולם משחקים כדורגל באופן סדיר. במסגרת הענף פועלים כ-300,000 מועדונים מקצועיים הרשומים בגופים הרשמיים המנהלים אותו.‏
ישנם שבעה עשר חוקים בקובץ "חוקי המשחק" הרשמי. החוקים נכתבו כך שיהיה ניתן ליישמם בכל רמות משחק הכדורגל, אף על פי שישנן התאמות מיוחדות לקבוצות כמו ילדים, מבוגרים או נשים. החוקים נכתבו במושגים כלליים, המאפשרים גמישות ביישומם לפי טבע המשחק המדובר. בנוסף לשבעה עשר החוקים, מספר החלטות של ה-IFAB ושל גופים מנהלים אחרים תרמו להסדר הכדורגל. "חוקי המשחק" מופצים על ידי פיפ"א, אך מנוהלים על ידי ה-IFAB, ולא ארגון פיפ"א עצמו (חוקי המשחק באתר FIFA).
תמצית החוקים המקובלים כמעט בכל וריאציה של המשחק מגדירה שטח אשר יהווה המגרש ושתי קבוצות בנות מספר שווה של שחקנים המתחרות זו בזו בניסיון להבקיע שער. לכל השחקנים, מלבד השוער - אסור לגעת ביד בכדור. המנצחת היא זו אשר בתום הזמן שהוקצב זכתה למספר הרב של השערים לזכותה. בתחרויות ספורט ובמיוחד במשחקי כדור, עבירה (Foul) היא הפרת חוקי המשחק.
בחלק הראשון של מחקר זה אציג את סקירת הספרות בנושא זה העוסקת בחקר העבירות בענף הכדורגל, שכיוחת התופעה של עבירות בעונת כדורגל האחרונה 2013/2014, אציג את העבירות השונות של המשחק וכן את הענישה הניתנת לכל עבירה ועבירה על פי חומרתן ומתוך שיקוליו של השופט במשחק. בשלב אבא אנתח את שאלוני המחקר ואציג את הממצאים שעלו מתוך ניתוח שאלונים אלו. לבסוף, אבצע דיון בדבר הממצאים ואציג את מגבלות המחקר הנוכחי והצעות למחקרי המשך.
לנושא זה חשיבות רבה לענף הכדורגל בארץ ובעולם. ראשית יש להבין כי עבירות במשחק הן חלק אינטגרטיבי בלתי נפרד מהמשחק עצמו, וזאת נכון כל עוד הדבר נובע מתוך שיקולים נורמטיבים והגינות. לעיתים שחקנים רבים אינם מוצאים את ההבדל בין הגינות המשחק ובין הרצון לנצח ופועלים מתוך אמוציות רגשיות אשר מביאות אותם לפעולות בלתי נורמטיביות בושם קנה מידה בספורט ועל כך הם משלמים בהרחקה וכלל קבוצתם נפגעת. ההבנה כי מניעת עבירות מסוג אלו תשפר את איכות המשחק ובראש ובראשונה את הנאת הקהל והשחקנים הינה הכרח להמשך ההנאה וצמיחת דור אוהדים הצעירים.
לאור תמונת המציאות העולה מתוך התבוננות בספרות ובאתרי האינטרנט השונים העוסקים בספורט ובכדורגל בכלל, בחרתי לעסוק בשאלת המחקר: האם עבירות אלימות בכדורגל משפיעות על טיב המשחק בעיני הקהל והמשתתפים? לפיכך, בחרתי לבחון את השערות המחקר הבאות:
* קיים קשר חיובי בין הנאת השחקנים והצוות המקצועי מהמשחק ובין כמות עבירות נמוכה של השחקנים.
* קיים קשר חיובי בין הנאת הקהל מן המשחק ובין כמות עבירות נמוכה של השחקנים.

המחקר אותו בחרתי לעשות בעבודתי הינו מחקר אמפירי.
במחקר זה נעשה שימוש בכלי מחקר שאלון מובנה שנכתב ע"י החוקר עצמו.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 עבירות בכדורגל- רקע
2.2 עבירות בכדורגל- סוגי העבירות
2.3 העונשים על עבירות בכדורגל
2.4 שכיחות התופעה ובחינת השפעתה על מקום הקבוצה בליגה עם סיום העונה
4. פרק השיטה
3.1 שאלת המחקר
3.2 השערות המחקר
3.3 אוכלוסיית המחקר
3.4 שיטת המחקר
3.5 כלי המחקר
3.6 תיאור ופירוט השאלונים
3.7 שיטות סטטיסטיות
3.8 הליך המחקר
4. ממצאי המחקר
4.1 הענות למחקר
4.2 משתנים אישיים
4.3 מבחן t
4.4 השערות המחקר
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר הנוכחי
5.3 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה (מקורות אינטרנט בלבד)

קטע מהעבודה:

הכללים לפיהם מנוהלים המשחקים המקצועיים בתקופה המודרנית מבוססים על העקרונות שהותוו ב"חוקי המשחק" - קובץ החוקים שכתבו מייסדי ההתאחדות האנגלית. במשחק נעשה שימוש בכדור בודד - ה"כדורגל", אותו כל אחת משתי הקבוצות המתחרות מנסה להכניס לשער היריבה. הקבוצה שהבקיעה את מספר השערים הרב ביותר בתום המשחק היא הקבוצה המנצחת. אם לשתי הקבוצות מספר זהה של שערים בתום המשחק - מוכרז תיקו, או, בתנאים מסוימים, ממשיכים לשחק עד להכרעה. ההגבלה העיקרית היא שהשחקנים, מלבד השוער, לא ייגעו במכוון בכדור בידיהם או בזרועותיהם בזמן המשחק. השחקנים משתמשים בעיקר ברגליהם בשביל להניע את הכדור, אך הם יכולים להשתמש בכל איבר בגופם, כולל הראש, החזה והגב (ויקיפדיה, 2014).

תגים:

ספורט · כדורגל · קהל · משתתפים · שחקנים · עבירות · משמעת · אלימות · תגובה · חוקים · FIFA · אמוציות · חוליגנים · פאול

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עבירות אלימות בכדורגל והשפעתן על טיב המשחק ", סמינריון אודות "עבירות אלימות בכדורגל והשפעתן על טיב המשחק " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.