היישום אינו מחובר לאינטרנט

פסיכופתיה ועבריינות מינית

עבודה מס' 070934

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה עיונית של הקשר בין פסיכופתיה ובין עברייני מין.

5,079 מילים ,27 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

פסיכופתיה הינה אחת המנבאים החזקים ביותר של פשעי אלימות ופשעים בהם לא מעורבת אלימות פלילית. עבריינים עם תכונות פסיכופתיות מבצעים פשעים רבים יותר על מגוון רחב של עבירות, והם יותר אלימים במהלך ביצוע פשעיהם. בהינתן הגדרת קשר מובהק בין פסיכופתיה ואלימות קיצונית, אולי ניתן לחזות כי הפסיכופתיה תהיה אף בקשר חיובי עם עבריינות מינית. מחקר קודם מצא קשר בין הפסיכופתיה עם סוגים מסוימים של אלימות מינית (Porter et al., 2000 ) וכן רמות גבוהות יותר של אלימות במהלך ביצוע עבירות מין ועם תוקפנות מינית בדגימות פסיכופתים המוגרים כלא עבריינים (Kosson, Kelly, & White, 1997).
Porter et al (2000) בחנו את בסיס הנתונים הפסיכופתיים פני סוגים שונים של עברייני מין, וגילו כי בעוד התעללות בילדים, שבדרך כלל היתה ברמת שכיחות נמוכה של הפסיכופתיה (כ-10%), אנסים היוו את אחד הבסיסים הגבוהים ביותר לשיעורי הפסיכופתיה (64%) של כל קבוצות עבריינים שנלמדו עד כה.
דפוס התוצאות הצביע על כך שעבריינים בעלי רמת פסיכופתיה גבוהות כלל לא התמקדו בסוג של קורבן ספציפי, אלא היו יותר נוטים לפגוע בתקיפה מינית, או לשנות את העדפות קורבנותיהם לאורך זמן בהתאם לחיפוש הריגוש או המוטיבציה (או פשוט מתוך "שעמום"). נכון להיום, נערכו יחסית מעט מחקרים העוסקים בפירוט ההיסטוריה הפלילית המינית והלא מינית של עבריינים, או את הסבירות שיפגעו מחדש, כפונקציה של הפסיכופתיה של אותו אדם.
לאור רקע תיאורטי זה, מטרת העבודה הינה לבחון את הקשר בין פסיכופתיה ובין עברייני מין. תחילה מוצגת סקירת הספרות אשר סוקרת מהי פסיכופתיה ומציגה הגדרות שונות לתופעה זו, החלק השני בסקירה סוקר מאפייני פרופיל של עברייני מין ומציג מגמות עבריינות בתחום פלילי זה. החלק השלישי של פרק הסקירה עוסק בהצגת נתונים על תופעות של פסיכופתיה מינית בעולם, ואילו החלק הרביעי בוחן באמצעים תיאורטיים את הקשר בין עבריינות מינית ופסיכופתיה.
פרק הדיון והסיכום סוקרים את עיקרי ממצאי המחקר מתוך הספרות שנסקרה, ומעלה סוגיות ותרומות בדבר שאלת המחקר הנבחנת בעבודה זו. בנוסף מציג חלק זה את מגבלות המחקר ומספר הצעות למחקרי המשך נוספים אשר יכולים להאיר ולתרום לסוגיית המחקר הנבחנת בעבודה זו.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 פסיכופתיה- הגדרות ומונחים
2.2 מאפייני הפרופיל של עברייני מין
2.3 השוואה בין פסיכופתים ללא פסיכופתים
2.4 נתונים על תופעות של פסיכופתיה מינית בעולם
2.5 הקשר בין עבריינות מינית ופסיכופתיה
3. דיון וסיכום
3.1 דיון
3.2 סיכום
3.3 מגבלות המחקר
3.4 הצעות למחקרי המשך
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

פסיכופתיה הפכה למוקד תשומת לב גדול במחקרי פסיכולוגיה וחוק בשנים האחרונות. כפי שמוגדר על ידי הרשימה המאוד עדכנית ורלוונטית של תכונות פסיכופתיות (PCL-R; Hare, 1991, 2003), פסיכופתיים הם אנשים מניפולטיביים, חסרי רגישות, חסרי חרטה, אימפולסיביים, וחסרי אחריות. מחקרים מראים שהם מפרים בעקביות את זכויותים של אחרים במהלך חייהם (Harpur & Hare, 1994; Porter, Birt, & Boer, 2001).
תסמינים לפסיכופתיה מופיעים בתקופת הילדות המוקדמות כמאפיינים "חסרי רגישות או רגשות" (Lynam, 2002) , מה שקרוב מאוד לתכונות של פסיכופתיים בוגרים (במיוחד תכונות שמוגדרות ברשימה הראשונה של PCL-R). תכונות אלו מקושרות לדפוס התנהגות שכולל אגרסיביות עקבית והתנהגות בלתי חברותית (Waschbusch, Porter, Carrey, Kazmi, Roach, & D'Amico, 2004). בקרב מבוגרים, פסיכופתייה מקושרת עם אלימות ופשיעה באופן כללי.

תגים:

פסיכולוגיה · פסיכופתיה · עבריינות · הטרדות מיניות · עבירות מין · אלימות · פשע · התעללות · פלילי · מין · פשיעה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פסיכופתיה ועבריינות מינית", סמינריון אודות "פסיכופתיה ועבריינות מינית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.