היישום אינו מחובר לאינטרנט

היעילות הכלכלית של דיג טונה

עבודה מס' 070910

מחיר: 199.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת היעילות הכלכלית של דיג בהתאם לרמת הדיג השנתית של טונה באזור מערב ומרכז האוקיאנוס הפסיפיק (האוקיינוס השקט).

1,842 מילים ,6 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

על רקע התפוצצות אוכלוסיית כדור הארץ, הצפויה בעתיד הלא רחוק להגיע לכשבעה מיליארדים,
גובר הביקוש העולמי למזון. בדיאטה שלנו משמשים הדגים כמקור חלבון זול יחסית, איכותי וקל
לעיכול. בנוסף מספקים לנו דגים חומצות שומן בלתי רוויות ומינרלים שונים שחיוניים להתפתחות,
לגדילה ולתפקוד מערכות חיוניות בגופנו. על פי ההערכות, לא פחות מ-‏15 אחוזים מצריכת החלבון
היומית של מחצית מאוכלוסיית העולם מגיעים מאכילת דגים. הביקוש לדגים נמצא בנסיקה מתמדת, אך מאחר ששלל הדגה שדגים מדי שנה באוקיינוסים מיצה את עצמו והגיע לשיא של כ-‏85 מיליון טון בשנה כאשר כמות זו כמעט לא השתנתה מאז אמצע שנות השמונים, ברור שרק גידול חקלאי של דגים יוכל לספק מענה לביקוש העולמי הגואה. על הרקע הזה גדולה ההתעניינות בחקלאות המים וכתוצאה מכך הענף תופח בקצב שנתי ממוצע של כ-‏8 אחוזים, מהר יותר מכל סקטור חקלאי אחר (דיאמנט, 2014).
העיסוק בדגי הטונה אינו חדש ועוד בתקופת יוון העתיקה היו מי שחקרו להקות דגים אלה לעומק. כך למשל, דה מונטו (2011) טוען בספרו כי דרך חייהם של דגי הטונה מצביעה על ידע של שלושת חלקי המתמטיקה . האדם למד מהם את האסטרולוגיה. הם נעצרים בנקודת ההיפוך החורפית ואינם זזים ממקומם עד נקודת השוויון 117 האביבית. זו הסיבה שבעטי- אריסטו מ ייחס להם את מדע האסטרולוגיה. ואשר לגיאומטריה ולאריתמטיקה, הם תמיד מציבים את להקתם בצורת קובייה מרובעת מכל צד והופכים אותה לחטיבה איתנה וחסומה בעלת שש פאות שוות. הם שוחים במערך ריבועי זה, השווה באורכו וברוחבו מלפנים ומאחור. כל מי שרואה ומונה את מספר הדגים באחת השורות יכול לחשב בנקל את גודל הלהקה כולה.
במהלך 20-30 השנים האחרונות, דיג הטונה במערב ומרכז האוקיאנוס השקט (WCPO) עבר תקופה של ארגון מחדש והתרחבות מהירה. דיג התפתח במהירות בסוף שנות השבעים והשמונים בתגובה ליכולת טכנולוגית משופרת לדוג עמוק יותר במערב ומרכז האוקיאנוס השקט, תנאי דיג גרועים במזרח האוקיאנוס השקט (EPO), והופעתם של ציי הטייוואנים והיפנים באזורי דיג רבים.
בנוסף, בתחילת שנות ה -90 חל מעבר של מאמץ הדייג של ארצות הברית ממזרח האוקיאנוס השקט אל מערבו ומרכזו בתגובה לחרם צרכני של טונה דיג דולפינים במזרח האוקיאנוס השקט. כניסתו של חוק המידע להגנת הדולפינים משנת 1990 בארצות הברית גרמה לדרישה מכלי שיט הדגים במזרח האוקיאנוס הטרופי שבמזרח האוקיינוס השקט לספק אישור לכך שתפיסות הטונה שלהם לא כוללים גם דיג דולפינים. דרישה זו העניקה גירוי נוסף למעבר מהמזרח למערב האוקיאנוס השקט (Sakagawa, 1991).
לעומת זאת, דיג של טונה עבר קפיצה בתחילת שנות ה-70, כאשר מספר הספינות הגיע לשיאו בשנת 1978, כתגובה לצמיחה של שוק הטונה המשומר, ובתגובה לסבסוד של ממשלת יפן על דיג המים הרחוקים יותר. בשנת 1994 עלתה באפון מהותי כמות הדיג כאשר עלייה זו נבעה מגידול רב של מספר הספינות וכן בשיפור רב של האמצעים הטכנולוגיים המאפשרים "טונה טרייה" (Bertignac et al., 2000‏).
בהתחשב בבעיות של משאבים בעלי גישה פתוחה, כמו גם היעילות של טכנולוגיית דיג מודרנית, יש מעט מאוד חברות דיג בינלאומיות שלא רווחיות אם הן מנוהלות באופן לא יעיל. על מנת שדיג יהיה כלכלי יש להגדיר יעדי ניהול יעילים נכונים, לאכוף ביעילות ובעלות נמוכה ותואמת נהלי דיג אזוריים. יישום יעיל כלכלית חשוב לא רק בגלל שהוא מגן על דגים ומבטיח קיימות, אך כי זה מבטיח שהמשאבים יהיו מוקצים נכון ובאופן שממקסם את התשואות מהדיג לאורך זמן (Grafton et al. 2006).
לפיכך, שאלת המחקר המובילה את מחקר זה הינה: האם רמת הדיג השנתית של טונה באזור מערב ומרכז האוקיאנוס הפסיפיק היא יעילה מבחינה כלכלית?

בכדי לחקור את נושא זה, אנו ניעזר במודל של דיג באזור יחיד עם עלות שולית משתנה ומחיר משתנה ונערוך ניתוח בין מספר שנים (1990, 1995, 2000).

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. שיטת המחקר
3. ממצאים
4. סיכום
5. ביבליוגרפיה

תגים:

כלכלה · דיג · יעילות · האוקיינוס השקט · דייג · טונה · מזון · חלבון · חקלאות ימית · מים · משאבים · ניהול · הכנסות · מזון · קיימות · כלכלה · דגים · סביבה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היעילות הכלכלית של דיג טונה", סמינריון אודות "היעילות הכלכלית של דיג טונה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.