היישום אינו מחובר לאינטרנט

מיסוי רכבים בישראל

עבודה מס' 070903

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ראוי להטיל מס קניה על רכב פרטי ומס על הדלק לנוכח מצב תשתיות התחבורה הציבורית והנגישות שלה לציבור?

7,308 מילים ,25 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

בישראל, המיסים שאזרחים משלמים בקניית רכב פרטי וצריכת דלק הם מהגבוהים בעולם. ממשלת ישראל ממשיכה לראות במכונית הפרטית "מוצר מותרות", תפישה שמקורה בשנות ה-50 של המאה כאשר בימנו מס הקניה על רכב יכול להגיע עד ל- 84% ממחיר הקטלוג, בנוסף לתשלום מכס ותשלום מע"מ. מציאות שאינה בהלימה למדיניות ברוב רובן של המדינות המפותחות, בהן נתפשת המכונית הפרטית כמוצר בסיסי שמחירו שווה לכל נפש.
לכאורה, התנגדות ממשלת ישראל לתחבורה הפרטית לובשת צורות רבות, שהעיקרית שבהן: מיסוי גבוה מאוד על כלי רכב והטלת מס הבלו העל הדלק. ההשלכות של מדיניות זו על הכלכלה ועל חיי הפרט הן עצומות, ומשפיעות כמעט על כל תחומי החיים של תושבי ישראל.
לפיכך, מטרת המחקר הנוכחי הינה להציג את ההצדקות אשר בגינם ממסה המדינה את הרכב הפרטי ולבחון האם מדובר במדיניות מס ראויה לאור עקרונות המס והמציאות הרווחת במדינת ישראל. מתוך כך, עולה שאלת המחקר המובילה את עבודה זו והיא: האם ראוי להטיל מס קניה על רכב פרטי ומס בלו על הדלק לנוכח מצב תשתיות התחבורה הציבורית והנגישות שלה לציבור הרחב?
על מנת לבחון סוגיה מחקרית זו, המחקר בנוי באופן הבא: הפרק הראשון של המחקר הינו פרק הסוקר את מצבת הרכבים בישראל, כלומר מציג נתונים כמותיים על כמות כלי הרכב הנוסעים בכבישי ישראל, נתוני קניית רכבים ועלויות דלק לאורך השנים האחרונות.
הפרק השני הינו פרק העוסק בתחבורה הציבורית בישראל. פרק זה מתאר את ההשקעה של מדינת ישראל בתשתיות תחבורה ציבורית ואת אלטרנטיבה זו לתחבורה הפרטית הנהוגה בשימוש מסיבי בישראל.
הפרק השלישי של המחקר סוקר את מדיניות המס על קניית רכבים חדשים וכן את מדיניות מיסי הדלק. פרק זה מתאר כיצד נקבע גובה המיסוי על קניית רכבים ודלק, מהם השיקולים לכך וכיצד מס זה נועד למעשה למנוע קניית רכבים חדשים והעלאתם על כבישי ישראל תוך עידוד אלטרנטיבה של שימוש בתחבורה ציבורית.
פרק רביעי של המחקר הינו למעשה פרק הדיון אשר מציג את עיקרי הממצאים הספרותיים השונים שעלו מתוך ניתוח המאמרים והכתבות בנושא מיסוי רכבים ודלק בישראל והחוק בנושא, וכן הצגת התובנות מתוך ממצאים אלה בדבר נכונות המדינה לגבות מיסים כה גבוהים ורבים על רכישת רכבים חדשים וצריכת דלק בישראל, זאת באמצעות מרכיבי מס שונים.

תוכן עניינים:
1. מבוא.
2. סקירת ספרות
2.1 ענף הרכבים בישראל
2.1.1 מספר רכבים
2.1.2 מינוע רכבים בישראל.
2.1.3 רגולציה בענף הרכב.
2.2 מחירי הדלק בישראל
2.3 השפעות כלכליות וסביבתיות של שימוש ברכבים פרטיים.
2.4 התחבורה הציבורית בישראל.
2.5 מיסים
2.5.1 מס ערך מוסף
2.5.2 מס בלו
2.5.3 מס קניה וטובין.
2.6 מיסוי רכבים בישראל
2.6.1 מאפייני שיטת המיסוי
2.6.2 המס הירוק
3. דיון ומסקנות
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שנת 2015 קבעה שיא חדש בשוק הרכב בישראל. למעלה מרבע מיליון מכוניות חדשות עלו על כבישי הארץ. השיא הנוכחי עבר את השיא שנקבע בשנה הקודמת בשישה אחוזים, זאת לאחר עלייה של שלושה עשר אחוזים בין 2013 ל-2014. אנליסטים בשוק הרכב סבורים כי שנת 2016 תקבע שיא נוסף בדרך אל היעד של יבואני הרכב: 300,000 יחידות בשנה בעשור הקרוב (זינגר, 2016).
זינגר (2016) טוען כי שוק הרכב בישראל הוא אחד השווקים הדומיננטיים שמציג עלייה בגרף המכירות שנה אחר שנה. משנת 1992 נוספים לכבישי ישראל כ- 110,000 כלי רכב חדשים מדי שנה. נתונים אלו, יחד עם העובדה ששטחה של הארץ קטן יחסית גורמים לצפיפות גבוהה של כלי רכב. צפיפות זו הגיעה בשנת 1998 ל- 109 כלי רכב/קמ"ר בכל שטח הארץ ול- 230 כלי רכב/קמ"ר ללא שטח הנגב. זאת לעומת צפיפות של 20 כלי רכב/קמ"ר בארה"ב, 59 בצרפת, 99 בגרמניה, ו- 211 רכב/קמ"ר ביפן (שרף, פלאוט ובן-ארי, 1999).

תגים:

כלי רכב · דלק · תחבורה ציבורית · מיסים · תשתיות · יוקר המחייה · מיסוי · אגרה · רישיון · יבואן · ישראל · חוק · טובין · תחבורה · רגולציה · רכבים פרטיים · רכב פרטי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיסוי רכבים בישראל", סמינריון אודות "מיסוי רכבים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.