היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיירות עירונית בעיר עכו

עבודה מס' 070891

מחיר: 269.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ערכיה של העיר עכו אשר מאפשרים לה תיירות עירונית.

6,140 מילים ,16 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

תעשיית התיירות הינה התעשייה הגדולה ומתפתחת ביותר בעולם. אחד מכל 11 עובדים בעולם מעסקים בה. בשנת 2012 נעו בעולם מעל מיליארד תיירים וההכנסה הישירה מתעשיית התיירות היתה כטריליון דולר. למדינת ישראל יתרון מובהק בתחום זה ועליה לנצלו. לתיירות תרומה ייחודית לא רק לכלכלת המדינה, אלא לחברה, לסביבה, לתדמית של המדינה ולקשר עם העם היהודי.
תיירות מוגדרת כתנועת אנשים לתקופה מוגבלת של לפחות 24 שעות אך לא יותר משנה אל מחוץ למקום מגוריהם או סביבתם הרגילה וליעדים שונים. לביקור, לנופש, ללימודים או לעסקים ושימושם בזמן השהות ביעד בשירותי תיירות מקומיים. מדינת ישראל מציעה יעדים תיירותיים מגונים על פני שטח גיאוגרפי קטן. המגוון כולל מספר רב של אתרים היסטוריים ותרבותיים וכן, גיוון מבחינת תנאי הסביבה כגון: מזג אוויר, נוף והסביבה הטבעית. אתרי התיירות כוללים אתרים היסטוריים המוכרים בעולם כולו כגון הכותל המערבי, מצדה ועכו העתיקה לצד תופעות טבע ייחודיות כים המלח. הודות לכל אלו ישראל מצטיירת כיעד תיירותי ייחודי, ומהווה יעד משיכה למבקרים מבחוץ.
מאפייני מיקומה של עכו במרחב, ממצאי העתיקות הרבים בה וקרבתה לחוף הים מציבים אותה כשחקן מרכזי במערך התיירות האזורית והארצית. הגוון התיירותי בעכו הינו גוון ייחודי בשל השילוב בין מאפייני המיקום במרחב, היותו אתר עתיקות, היסטוריה בעלת חשיבות גבוהה ורצועת חוף המשתרעת לאורכה. כל אלו מספקים לעכו יתרון במשיכת תיירים במספרים ההולכים וגדלים משנה לשנה.
בשל מאפייני המקום מהם נהנית עכו, המוצר התיירותי שבה נבדל ממוקדי התיירות הקיימים בסביבה הקרובה. מחד, עכו הינה מוצר תיירותי משלים לאתרי התיירות הקיימים במרחב וניתן לשלב ביקור ביישוב כחלק מיום תיור באזור. מאידך, בשל חשיבות הממצא ההיסטורי, שילובו עם הקרבה לקו החוף ולצירי תנועה מרכזיים, הביקור בעכו יכול להיות ביקור ייעודי כאתר המתחרה עם אתרי תיירות בעלי חשיבות בין לאומית כגון מצדה וירושלים ולא בהכרח עם מוקדי תיירות סמוכים. כיום, ניתן לזהות כי התנועה התיירותית בעכו נחלקת לשני מוקדים מרכזיים: סביבת העיר העתיקה ורצועת חוף הים המשמשת כזיכרון עבר של העיר בהיותה עיר נמל במחוז הצפון בישראל.
בשני העשורים האחרונים, מסתמנת בעולם המערבי מגמת עליה מתמשכת של כניסות מבקרים לערים ולמרכזים היסטוריים. עדות למגמה זו ניתן לראות גם בעכו, כאשר מידי עשור עולה מספרם של התיירים באתרים היסטוריים ברחבי העיר.
במחקר זה אעסוק במחקר עיוני בו אחקור את שאלת המחקר באמצעות סיקור מאמרים, כתבי עת ואתרי מורשת שנעשו בנושא תיירות עירונית בעיר עכו. לנושא זה חשיבות רבה בשל העובדה שיותר מבעבר, מסתמנת מגמה ברורה של ביקור במקומות ואתרים הסטוריים ברחבי ל העולם לרבות אתריה של מדינת ישראל ועכו בפרט.
בחלק הראשון של מחקר זה אבחן מהי בעצם תיירות, כיצד התפתחה ומהן מגמותיה. בנוסף, אבחן את המושג תיירות עירונית, אעמוד על נתח של תחום תיירות זה מכלל ענף התיירות, ואציג מספר דעות של חוקרים שונים בנושא. בחלקה השני של הסקירה אתמקד בעיר עכו כעיר תיירותית. אסקר את מקומותיה הקדושים, אציג נתונים על גודל המבקרים בעיר, אסקור את ערכיה התרבותיים, ההסטוריים והדתיים של העיר עכו ואבחן את התפתחותה של תיירות עכו המודרנית בין השנים 1948-2014.
בחלקו האחרון של המחקר, אדון בממצאי הסקירה ואבחן האם עכו אכן מאפשרת תיירות עירונית ופתוחה לכלל התיירים הרוצים לבקר באתריה השונים ללא הבדלי דת ולאום. בנוסף, אציג את מגבלות המחקר ואציעה הצעות למחקרי המשך אשר ביכולתם לשפוך אור נוסף על נושא זה.

תוכן עניינים:
1. תקציר
2. מבוא
3. סקירת ספרות
3.1 תיירות- מהי
3.2 ענף התיירות בישראל
3.3 תיירות עירונית
3.4 העיר עכו
3.5 עכו כעיר תיירות
3.5.1 ערכיה התרבותיים של העיר
3.5.2 ערכה ההסטורי של העיר
3.5.3 ערכה הדתי של העיר
3.6 התפתחותה של תיירות עכו בין השנים 1948-2014
3.7 דילמות תכנוניות בעיר העתיקה
4. סיכום
4.1 דיון
4.2 מגבלות המחקר הנוכחי
4.3 הצעות למחקרי המשך
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

התיירות מהווה את אחת התופעות החשובות ביותר בחברה האנושית המודרנית ובתולדותיה של ארץ ישראל. מתקופת הקמת מדינת ישראל היוותה תופעת התיירות המודרנית כאחד הגורמים החשובים בקידומה של הארץ אל המודרניזציה (קופמן ואינהרסון, 2011). מחקר תופעת התיירות תרם להיווצרותה של המילה 'תיירות' (Tourism) שלא הייתה קיימת בשפה האנגלית עד ראשית המאה ה-19. במקומה הופיעה המילה 'תיור' (Tour) במשמעות כללית של טיול ללא הבחנות או הגדרות נוספות (Wall, 2000).

תגים:

תיירות · עכו · עיר · ישראל · עיר נמל · השלטון העותמאני · תעשייה · נוף · היסטוריה · לאומי · תרבות · עירוניות · עיר · אורבני · התחדשות עירונית · פיתוח · מורשת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיירות עירונית בעיר עכו", סמינריון אודות "תיירות עירונית בעיר עכו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.