היישום אינו מחובר לאינטרנט

קניין רוחני- טרולים של פטנטים

עבודה מס' 070866

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מבט ביקורתי על התופעה הרווחת בעולם הפטנטים.

7,362 מילים ,26 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

דיני הפטנטים הם תחום שהתפתחת תחת מטריית הקניין הרוחני ומטרתם להגן על ממציא ההמצאה מפני העתקה, גניבה או שכפול של המצאתו, זאת על מנת לקדם את הרווח המצרפית בדמות שירות הציבור כולו. הגנה זו מוענקת לממציא בצורת רישום פטנט- רישום פטנט היא זכות משפטית המוקנית לאדם על ידי המדינה לפרק הזמן הקבוע בחוק, בתמורה לשיתוף הציבור הרחב והיא מאפשרת לבעל הפטנט אכיפה בבית משפט לכל הפרה או שימוש שלא כדין בפטנט שבבעלותו. מצב זה - בו ניתן להיות בעלים של פטנט ולתבוע בגין הפרתו - הוליד יצור כלאיים חדש: "טרול פטנטים".
המטרה שלי בכתיבת עבודה זו הייתה להכיר את התופעה לדיוקה- מה תנאי השוק שאפשרו היווצרותה, תכונותיהם של טרולים של פטנטים, השפעתם על שוק הפטנטים, כיצד הגיב השוק להשפעתם ולבחון האם יש אמת בשמועות ובהגדרות שהם חיות מרושעות או שמא הם מהווים משב רוח רענן שתורם למערכת הפטנטים והחברה.

תוכן העניינים:
מבוא
1. הגדרת "טרול" והכרת התופעה
1.1. מקור השם
1.2. הופעה ראשונה של המונח "טרול של פטנטים" - Patent Troll
1.3. התנאים שאפשרו את היווצרות הטרולים של פטנטים
1.4. הכשל המובנה בשוק הפטנטים האמריקאי
1.5. מבט על הספקטרום הטרולי
1.6. טרולים והתקשורת
2. השפעות והשלכות של טרולים על עולם הפטנטים
2.1. הגדרה "נקייה"
2.2. חשיבות קניין רוחני לכלכלה האמריקאית
2.3. טענות נגד לסוחרי הפטנטים
2.4. טענות בעד לסוחרי הפטנטים
2.5. השפעת סוחרי פטנטים על חברות הזנק
3. מבט על יחסם של בית המשפט העליון, הקונגרס והשוק לסוחרי הפטנטים
3.3.1. Shiled act
3.3.2. California Code Of Civil Procedure Section 391
3.3.3. Bad Faith Assertions of Patent Infringements
4. האם סוחרי הפטנטים הינם הבעיה או שמא רק הסימפטום?
5. סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המונח "Patent Troll" הופיע לראשונה בשנת 2001 על ידי עוזר יועץ בחברת אינטל דאז, פיטר דטקינג. בשנה זו, חברת אינטל נתבעה על הפרת פטנט על ידי חברה לא יצרנית שדרשה מהם לשלם סכומי עתק בתמורה לרישיונות הפטנטים, זאת אף על פי שלא הייתה להם את הכוונה לפתח או לייצר טכנולוגיה ועל כן דטקינג הגדירם כ"טרולים". הגדרתו של דטקינג צוטטה לראשונה במאמר "Trolling for dollars":
"A patent troll is somebody who tries to make a lot of money off a patent that they are not practicing and have no intention of practicing and in most cases never practiced."
כלומר, לפי הגדרה זו טרול פטנטים הוא כל אופורטוניסט שמטרתו לעשות הון מפטנט בו הוא לא עושה שימוש, אין לו כוונה לעשות בו שימוש עתידי ובמרבית המקרים מעולם גם לא נעשה בו שימוש - זאת מאחר שהמטרה היא לתור אחר הפרות ולהרוויח מהן.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קניין רוחני- טרולים של פטנטים", סמינריון אודות "קניין רוחני- טרולים של פטנטים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.