היישום אינו מחובר לאינטרנט

מניעת יבוא מקביל של מוצרים המוגנים בדיני זכויות יוצרים

עבודה מס' 065779

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח סוגיית היבוא המקביל של מוצרים המוגנים בדיני קניין רוחני בכלל ובדיני זכויות יוצרים בפרט.

24,086 מילים ,25 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

חיבור זה עוסק בשאלת היבוא במקביל מזווית הראיה של זכויות היוצרים, ובייחודיות במצב המשפטי כאשר מפיץ בלעדי של מוצר, הטומן בחובו יצירה נשוא זכות יוצרים, מנסה למנוע יבוא מקביל של אותו המוצר על ידי מתחרהו.
במקרים רבים, בעל זכות יוצרים במדינת הייצור מעניק רישיון בלעדי לחברה בארץ הייבוא, לייצר ולהפיץ את היצירה נשוא הזכות בארץ הייבוא בלבד. האם בעל הרישיון יכול למנוע מפלוני הקונה את היצירה שיוצרה כחוק בארץ המקור מלייבא ולמכור את אותה היצירה בארץ היעד ?
שאלה אחרת המתעוררת בהקשר זה היא, אם בעל הזכות יכול לשלוט על תפוצת יצירתו מבחינה גיאוגרפית (כגון יוצר סרט, אשר אינו מעוניין כי סרטו יוצג בארץ מסוימת, או ברצונו להפעיל סוכנים בלעדיים בארצות שונות).
נראה שדיני זכות יוצרים עונים על שאלות אלו בחיוב, כפי שיפורט בהמשך בהרחבה, זאת לעומת המצב בו המוצר הנדון אינו נשוא זכות היוצרים.

השאלה האם מותר לייבא לישראל מוצר, ביבוא מקביל, אשר הינו נשוא זכויות יוצרים, נדונה לראשונה בשנת 1991 במאמרו של עופר נעמת(6) ודעתו התקבלה על ידי כבוד השופטת גדות בפסק דין ראשון הדן בנושא בישראל(7).
מטרת החיבור, היא לנתח את סוגיית היבוא המקביל של סחורות המוגנות בדיני זכות יוצרים. על מנת לפשט את ניתוח הסוגיה, החיבור נבנה בצורה דדוקטיבית. כאשר עת עת ניכנס מתוך המעגל הגדול של נושא היבוא המקביל, פנימה. טרם הכניסה לתחום הקניין הרוחני בכלל וזכות יוצרים בפרט, נציג בקווים כלליים את הסיבות להיווצרותה של סוגית היבוא המקביל והבעייתיות שבדבר. משם ננתח מבלי להאריך במילים את היבוא במקביל של סחורה חופשית(8).
נתקדם צעד נוסף פנימה, ונציג את המעגל הבא - יבוא מקביל של סחורה מוגנת(9). ראשית, נציג בקצירת האומר את הדין בעניין יבוא מקביל של מוצרים המוגנים ובסימני מסחר ובפטנט ולאחר מכן נתחיל את מסענו בתוך מחוז חפצנו - בנפתולי זכויות היוצרים.
נפתח את המסע עם ניתוח סעיף 2(2) לחוק זכות יוצרים, 1911 (10). סעיף זה לא עלה עד כה, למיטב ידיעתנו לדיון משפטי מעמיק בבתי המשפט בישראל ולא ניתנה עליו פרשנות מחייבת של בית המשפט העליון.
נמשיך את ניתוח הסוגיה, תוך הצגה של פסקי הדין שעסקו בנושא במדינות זרות, ניתוח פסקי דין ישראלים והצגת גישת בית המשפט העליון וגישת המלומדים בסוגיה. כמו כן, נציג את העילות למניעת היבוא המקביל של סחורה מוגנת, וננסה להראות, לפי ראות עינינו את הפתרון הראוי. נסיים עם הסעדים האפשריים לנפגע ועם ההליכים הפלילים והמנהליים האפשריים נגד מפר זכות היוצרים.

תוכן העניינים:
מבוא
היווצרותו של היבוא המקביל
בעיית הטרמפיסט ודילמת האסיר בראי היבוא המקביל
יבוא מקביל בסחורה חופשית - מבט כללי
יבוא מקביל של סחורה מוגנת
סימן מסחר
פטנט
יבוא מקביל של מוצרים המוגנים בדיני זכות יוצרים
נחוץ פיתוח הלכתי - פסק דין בעניין מייקרוסופט
ייבוא היצירה / מיהות היוצר - בישראל ובעולם
דרום אפריקה
אוסטרליה
אנגליה
ארצות- הברית
פרובינציית טייוואן- סין
הרחבת נושא - הפרה עקיפה של זכות היוצרים
יסוד הידיעה
אמנות בינלאומיות
עילות למניעת יבוא מקביל
העילות מכוח דיני הנזיקין
גרם הפרת חוזה
גניבת עין
עילה מכוח דיני עשיית עושר ולא במשפט
היחס שבין העוולות בדיני הנזיקין לבין העילה בעשיית עושר ולא במשפט
הפתרון הראוי - דיני עשיית עושר ולא במשפט מספקים לנו די והותר - הרחבת פס"ד א.ש.י.ר
מעמדו של בעל הרישיון כתובע
סעדים
הליכים פליליים ומינהלים בגין הפרת זכות יוצרים
הליכים פליליים
ייצור עותקים מפרים והסחר בהם
ניהול משפטים פליליים בגין עבירות זכות יוצרים
הליכים מנהליים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ככלל, היבוא המקביל מתואר כמצב בו יצרן של מוצר נקשר בהסכם עם מפיץ המעניק לו זכות להפצה בלעדית של המוצר ובמקביל, רוכש פולני את אותו המוצר בשוק החופשי, בין מהיצרן עצמו ובין ממורשהו של אותו יצרן, ומייבאו לשוק המקומי תוך תחרות במוצר הנמכר בשוק המקומי(11).

תגים:

זכויות · יוצרים · קניין · רוחני · יבוא · יצוא · סחר · חוץ

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מניעת יבוא מקביל של מוצרים המוגנים בדיני זכויות יוצרים", סמינריון אודות "מניעת יבוא מקביל של מוצרים המוגנים בדיני זכויות יוצרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.