היישום אינו מחובר לאינטרנט

נשים בטלוויזיה - "אלי מקביל"

עבודה מס' 064976

מחיר: 433.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם הקונפליקט בין משפחה לקריירה אצל האישה האמריקאית הפמיניסטית בא לידי ביטוי בסידרה "אלי מקביל"?

12,548 מילים ,43 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

החברה המודרנית בה אנו חיות, לימדה אותנו משחר ילדותינו לשאוף, להשיג, להשיג ולהתחרות כאשר המדדים להצלחה זו הם לרוב חומריים (הכנסה ויוקרת תפקיד), יחד עם כל ערכי החברה המודרנית קיימים בחברה ערכים מסורתיים אשר גם להם חונכו כגון: שאיפה להקמת משפחה, תפקיד כרעייה ואם וכדומה.
כיום, אנו שלוש בוגרות תואר ראשון שנמצאות בתחילתו של המירוץ. התברגנו בארגונים מודרניים גדולים הדוגלים בשיטת ניהול אמריקאית ובהם אנו רואות את עתידנו המקצועי.
על מנת לרכוש את ההערכה המקצועית ולהגיע להישגים משמעותיים, אנו נדרשות להשקיע מדי יום שעות עבודה רבות, אנרגיה ומאמץ מנטאלי. ככל שהזמן עובר, הגבול בין החיים האישיים והחיים המקצועיים הולך ומטשטש. שלושתנו בעלות זוגיות משמעותית ומתחילות לתהות לגבי עתידנו בנושאי נישואין, משפחה וכדומה.
עצם התהייה בנושאים אלו, מעלה קונפליקטים רבים לגבי שילוב חיי משפחה וקריירה. כלומר - כנשים במהלך חיינו, אנו חשות לעיתים ניגוד בין ערכי האינדיבידואליזם - הישגיות, חומריות ומעמד לבין הערכים הרומנטיים - שיתוף, זוגיות, נתינה, והשאלה המתבקשת היא האם נצליח לפתור את הקונפליקט (ממה הוא נובע?). בחרנו לבחון קונפליקט זה דרך מדיום הטלוויזיה, משום שבתקשורת המונים הטלוויזיה היא בעלת עוצמה רבה ולה השפעה עצומה על החברה. מהרגע שהטלוויזיה הפכה נגישה עבור מרבית האזרחים. היא ממלאת תפקיד מרכזי ביצירת ערכים תרבותיים ומשפיעה על הדרך בה אנשים רואים את העולם סביבם.
בחרנו להציג את הנושא באמצעות הסדרה "אלי מקביל". מדובר בתוכנית המוסרת מסר לפיו אפילו חייה של אישה משכילה ומוצלחת אינם שלמים ללא אהבתו של גבר. אלי מקביל, עורכת דין מצליחה בחברת קייג' & פיש, חברה משגשגת בתחומה, מייצגת אישיות היסטרית ונוירוטית ובכך הסדרה מרמזת כי גם נשים בעלות כישרונות מקצועיים גבוהים לא תוכלנה להשתוות לדברים, מפני שכישלונות בתחום הרומנטי יאפילו על יכולתן המקצועית.
הופעתה האנורקטית, התנהגותה הילדותית ועיסוקה האובססיבי ברומנטיקה, מייצגים את התפיסה השמרנית של האישה כרעייה ואם ולא כאדם בפני עצמו. זאת למרות היומרות הפמיניסטיות של הסדרה, בה מככבת אישה בעלת קריירה.
מחד, הסדרה מייצגת את הרצון להגשמה עצמית בחברה ומאידך, את ההתרפקות על תפיסות רומנטיות של הנשיות. נראה כי אלי מקביל מבטאת לעיתים, בהגזמה את התסכול של הנשים שהתחנכו על כך שנשים יכולות וחייבות להשיג את הכל - משפחה, קריירה והגשמה עצמית, אך מגלות שבפועל החברה אינה מסייעת לנשים שמבקשות לאזן בין יחסים רומנטיים וקריירה וכי ניסיון לעשות זאת גורר תסכול ופשרות קשות. הסדרה מטפלת באופן קומי בבעיות של נשים בחברה שמחנכת אותן להצליח אך בו בעת מקשה עליהן.
במסגרת המחקר שיערנו כי בסדרה אלי מקביל ניתן לראות את קיומו של הקונפליקט אצל האישה האמריקאית הפמיניסטית בכל הקשור לקריירה-בית-משפחה.
ממצאי המחקר אוששו את ההשערה במלואה וניתן לראות כי הסדרה אכן משקפת באופן בולט את קיומו של קונפליקט זה. דמותה של אלי מקביל מצביעה באופן ברור על קונפליקטים בין חיים פרטיים, חיי משפחה לבין הקריירה. גם השונות בין המינים בולטת באופן מיוחד בהצגת הדמויות בסדרה כאשר מעמדן של הנשים באופן כוללני הינו נמוך מזה של הגברים, בהתייחס לכך ניתן לומר כי הסדרה מצד אחד מנסה להציג גישה פמיניסטית, אולם היא לא מצליחה בכך מאחר והדמויות הנשיות (בכללותן) המוצגות בסדרה הינן שונות כמעט באופן תכליתי מהדברים המוצגים בסדרה.

תוכן העניינים:
מבוא
1.שאלת המחקר
2. סקירת ספרות
ציר השוני - האם לנשים קול אחר?
האם לנשים יש קול אחיד?
גבריות ונשיות - תפקידי מין
הנשים ואופן הצגתן בטלוויזיה
ניתוח הצגת הנשים באופרות סבון
התחום של אישיות הפרט
התחום המשפחתי -
מעגל העבודה
סטריאוטיפים מיניים בטלוויזיה - התפתחות לאורך זמן
חקר של תפיסות הציבור
תפיסת הציבור לגבי האופן שבו מוצגות נשים בטלוויזיה
3. השערת המחקר
4. מתודולוגיה
4.1 מערך המחקר
4.2 בחירת שיטת המחקר
4.3 כלי המחקר
4.4 היבטים אתיים
5. ממצאים ומסקנות
6. דיון וסיכום
ביבליוגרפיה
נספחים
דו"ח תצפיות

קטע מהעבודה:

החל מהמאה הקודמת חל תהליך של שינוי בהבחנות אלה: מידי פעם, תפיסות שנראו מהפכניות או מערערות את הסדר הקיים לגבי מקומם ותפקידם של נשים וגברים, הפכו להיות מובנות מאליהן. כך למשל, הוראה הייתה מקצוע גברי לחלוטין ובהדרגה חדרו אליו נערות או נשים לא נשואות. במשך הזמן התקבלו למקצוע ההוראה גם נשים נשואות ובעלות משפחה וכיום יש בהוראה רוב נשי בארצות רבות בעולם המערבי.

תגים:

משפחה · אשה · בית · הגשמה · עצמית · משכילה · פמיניזם · טלביזיה · סדרות · אמריקאיות · סיטקום

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נשים בטלוויזיה - "אלי מקביל"", סמינריון אודות "נשים בטלוויזיה - "אלי מקביל"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.