היישום אינו מחובר לאינטרנט

אפליית עובדים מבוגרים בשוק העבודה בישראל

עבודה מס' 070853

מחיר: 259.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיימת אפליה בשוק העבודה בישראל בקרב מבוגרים בגילאי 55-70?

6,467 מילים ,16 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הינה לבחון מאפיינים שונים של עובדים מבוגרים וותיקים בארגונים השונים, האם קיימת אפליה בשוק העבודה בישראל בקרב עובדים מבוגרים בגילאי 55-70 ומהי הדעה הרווחת בציבור כלפי עובדים מבוגרים אלה. לשם כך, המחקר מציג מספר תיאוריות שונות העוסקות בגילם של העובדים השונים בארגון וכן תיאוריות שונות העוסקות באפליה תעסוקתית בקרב אוכלוסיה זו. בהמשך לכך, המחקר בוחן באופן אמפירי את תפיסת הדעה הרווחת בציבור כלפי אפליה בקרב עובדים מבוגרים וזאת מתוך כוונה לתת מענה הולם לשאלת החקר בעבודה זו והיא: האם קיימת אפליה בשוק העבודה בישראל בקרב מבוגרים בגילאי 55-70?
ממצאי המחקר שעלו מתוך חקר הנושא הצביעו על כך כי קיים קשר חיובי בין גיל והשכלת הפרט ובין תפיסותיו כלפי העסקת עובדים מבוגרים במשק כאשר הקשר בין המשתנים נמצא חיובי ומובהק. בנוסף מוצא המחקר הבדלים בתפיסת העסקת עובדים מבוגרים בין יהודים ומוסלמים כאשר ממוצע תפיסה חיובית יותר להעסקת עובדים מבוגרים נמצאה בקרב חברה היהודית. ממוצע תפיסה חיובי יותר נמצא גם בבחינת ההבדלים בין נשים וגברים כלפי העסקת עובדים מבוגרים במשק.
לאור ממצאים אלה, ניתן לומר כי מחקר זה הוכיח שאנשים מבוגרים בכלל ועובדים מבוגרים בפרט סבלו וסובלים מתפיסות שליליות של היכולות והרצונות שלהם להמשך עבודה. לאחרונה, עם זאת, שינויים בהקשר תעסוקה מראים כי השינויים האחרונים בתפיסות ארגונים שונים דווקא נוטים לטובת המועסקים המבוגרים. אני סבורה כי אחת הסיבות העיקריות לבחינת המצב הנוכחי של העסקת עובדים מבוגרים הם שעסקים רבים החלו לדאוג ממציאת מספיק עובדים כדי למלא את החלל שנוצר על ידי הדור הפורש.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מאפייני העובדים המבוגרים בארגון
2.2 תעסוקת מבוגרים בישראל בהשוואה עולמית
2.3 סטריאוטיפים ותפיסות כלפי עובדים מבוגרים בארגון
3. פרק השיטה
3.1 משתני המחקר
3.1.1 משתנה תלוי
3.1.2 משתנים בלתי תלויים
3.2 כלי המחקר
3.3 תיאור ופירוט השאלון
3.4 מדגם המחקר
3.5 הליך המחקר
3.6 שיטות סטטיסטיות
4. ממצאי המחקר
4.1 הענות להשתתפות במחקר
4.2 סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המדגם
4.3 תיאור משתנה המחקר החדש
4.4 בחינת השערות המחקר
4.5 ניתוח רגרסיה

5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 סיכום
6. ביבליוגרפיה
7. נספח - שאלון המחקר

קטע מהעבודה:

מי מוגדר עובד מבוגר בארגון הינה שאלה לא קלה טוען Purcell (2012). הגדרת עובד מבוגר על פי Purcell משתנה בין ארגונים ובין ארצות ואין קונצנזוס בהגדרת מיהו עובד מבוגר. סוכנויות וארגונים שונים משתמשים בקשת רחבה של גילאים, החל 40-65 שנים, כדי לקבוע מתי הם רואים כ'עובד מבוגר'. לדוגמה, משרד העבודה של ארה"ב רואה עובד מבוגר כמישהו בגיל 55 שנים, ואילו אפלית הגיל בחוק התעסוקה בארה"ב משנת 1967 מספק הגנה לכל מי שבמקום העבודה מעל גיל 40 שנים.
James, Swanberg & McKechnie (2014) טוענים כי ההגדרה משתנה על פני תקופות היסטוריות ועל פי ענפי תעשייה, ובמקרים מסוימים, ההגדרה אינה צמודה לגיל כרונולוגי של העובד כפי שזה היה פעם. לפני חוקרים אלה, Duncan and Loretto (2012) טענו כי עובדים בטווח הגילאים 18 עד 35 נחשבים צעירים, בין 35-60 נחשבים עובדים בגיל העמידה ואילו עובדים בטווח הגילאים 65-80 נחשבו זקנים. לעומתם, James et al (2014) אומרים כי לא נהוג לחשוב על הדורות הנוכחיים עצמם "ישנים" עד גיל 80.9 לפיכך, החוקרים משתמשים בהגדרות שונות.

תגים:

אפליה · גילנות · agizm · ותיקים · ותק · גיל · סטיגמה · סטיגמות · סטריאוטיפים · תעסוקה · עבודה · שאלון · קשישים · דפוסי העסקה · מעסיקים · תפיסות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אפליית עובדים מבוגרים בשוק העבודה בישראל", סמינריון אודות "אפליית עובדים מבוגרים בשוק העבודה בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.