היישום אינו מחובר לאינטרנט

בחינת העדפות תשלום בקרב צרכנים - Credit Card Vs. Debit Card

עבודה מס' 070841

מחיר: 379.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם מאפייני התשלום של הצרכן הישראלי וכיצד הוא מושפע ממאפייניו הדמוגרפיים השונים?

5,863 מילים ,13 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את כוונת השימוש בכרטיס דביט בקרב צרכנים שונים. בחינה זו נעשתה במחקר זה במספר שלבים. תחילה סוקר הרקע התיאורטי לשימוש בכרטיס זה והתפתחותו בישראל ובשלב שני נבחן השימוש בכרטיס זה בקרב מדגם מייצג של כ-73 נשאלים. שלבי מחקר אלה באו לתת מענה על שאלת החקר הבאה-: מהם מאפייני התשלום של הצרכן הישראלי וכיצד הוא מושפע ממאפייניו הדמוגרפיים השונים?
ממצאי המחקר השונים העלו כי ככל שהשכלתו של הצרכן גבוהה יותר כך העדפת שימוש בכרטיס דביט תהיה גבוהה יותר. עוד נמצא כי ככל שהכנסתו של הצרכן גבוהה יותר כך העדפת שימוש בכרטיס דביט תהיה גבוהה יותר. לבסוף, נמצא כי ככל שגילו של הצרכן נמוך יותר כך העדפת שימוש בכרטיס דביט תהיה גבוהה יותר. חיזוק לכלל הממצאים הנ"ל התקבלו אצלStavins (2001) ו- Zinman (2005) שהראו תוצאות דומות: טכנולוגיות חדשות יותר כגון בנקאות אלקטרונית ותשלום חשבונות או כרטיסי חיוב נפוצים בשימוש לעתים קרובות על ידי אנשים צעירים, משכילים יותר ובעלי הכנסות גבוהות יותר. כאשר נבחנה השפעת המשתנים של גיל, השכלה והכנת הצרכן על כוונת שימוש בכרטיס דביט, נמצאה יכולת ניבוי של 29.6% של שימוש בכרטיס בעת ביצוע רכישות שונות.
מתוך ממצאים המחקר התיאורטיים והאמפיריים השונים עולה מסקנת המחקר כי כרטיס זה מהווה אלטרנטיבה בטוחה ואימה עבור צרכנים שונים לביצוע פעולות רכישה כאשר לרוב מי שיבחרו לעשות שימוש בכרטיס זה הינם אנשים בעלי השכלה גבוהה, הכנסה גבוהה אך בעלי גיל צעיר ולא מבוגרים.
התרומות המידיות של חקר נושא זה והשפעתו על היבטי קנייה צרכניים מהווה חומר תיאורטי נוסף בנושא שטרם נחקר לעומק בישראל בשל עדכניות כרטיסים אלה במשק הישראלי. הכוונה שלי כחוקר במחקר זה הינה לחזק את הספרות בנושא, זאת על ידי חקר הנושא מתוך התבססות על מחקרים קודמים שנעשו בנושא, וסידור הרקע המחקרי לכל אחד מן המונחים הנבחנים והצגת השפעתם בעידן התרבות הצרכנית הקיימת כיום בארץ ובעולם.
גם בהיבט היישומי המחקר מעלה מספר תובנות עבור צרכנים ועסקים שונים. צרכנים כיום יכולים לנהל את רכישותיהם באופן שקוף יותר ובטוח יותר ולראות בכל רגע נתון מה מצב חשבונם וכך לא להיגרר להוצאה אחת גדולה בתאריך נקוב אחד בחודש בו נפרע חשבון האשראי שלהם. שימוש בדביט כארד מאפשר קניה בטוחה עבור צרכנים ומאידך מעודד הוזלת עלויות של עמלות עבור נותני השירות הפועלים עם כרטיסי אשראי בלבד.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
3. רציונל המחקר
4. שיטת מחקר
4.1 משתני המחקר
4.2 מדגם המחקר
4.3 אתיקה בדגימה
4.4 כלי המחקר
4.5 הליך המחקר
4.6 מערך המחקר
4.7 שיטות סטטיסטיות
5. ממצאים
5.1 משתתפי המחקר
5.2 תיאור היגדים נבחרים
5.2.1 שימוש בטיחותי ואמין בכרטיס דביט כארד
5.2.2 דביט כארד מאפשר שליטה טובה בהוצאות חודשיות
5.2.3 דביט כארד מאפשר תמונת מצב עדכנית של החשבון
5.2.3 דביט כארד מאפשר נוחות שימוש גבוהה יותר מאשר במזומן
5.3 בחינת השערות המחקר
5.4 רגרסיה
6. דיון ומסקנות
6.1 דיון
6.2 מסקנות המחקר
6.3 תרומת המחקר
6.3.1 תרומות תיאורטיות
6.3.2 תרומות יישומיות
6.4 מגבלות המחקר הנוכחי
6.5 הצעות למחקרי המשך
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים
8.1 שאלון המחקר
8.2 פלטים סטטיסטיים

קטע מהעבודה:

כרטיס אשראי הוא אמצעי תשלום המשמש תחליף לאמצעי תשלום אחרים כמו מזומן, צ'קים והעברות בנקאיות. השימוש בכרטיסי אשראי מתרחב בשנים האחרונות על חשבון אמצעי תשלום אחרים כמו מזומן וצ'קים (מילרד, 2014). שוק כרטיסי האשראי בישראל סובל מכשלי שוק מלאכותיים ששוררים בו כבר שנים רבות. הרווחים של חברות כרטיסי האשראי בישראל נאמדים במאות רבות של מליוני שקלים בשנה, אשר מועמסים על מחירו של אחד מגורמי הייצור החשובים במשק מודרני- אמצעי התשלום. כתוצאה מכך, נפגעים הציבור והמשק בשלושה אפיקים מקבילים. ראשית, מחירי המוצרים והשירותים בישראל מגלמים את הרווחים של החברות. שנית, נחסמת כניסתם של מתחרים חדשים היכולים לתרום הן לירידת מחירים והן לכניסתם של מוצרים ושירותים חדשים בתחום האשראי. שלישית, מתחזקים הבנקים השולטים בחברות כרטיסי האשראי הגדולות ובכך מתווספת תרומה שלילית לריכוזיות הבנקאית הפוגעת במשק כולו (זליכה, 2008).

תגים:

אמצעי תשלום · תשלומים · ארנק דיגיטלי · אשראי · דביט · רכישה · מקוון · צריכה · צרכנות · debit · שאלון · אמינות · בטיחות · סליקה · מזומן

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בחינת העדפות תשלום בקרב צרכנים - Credit Card Vs. Debit Card", סמינריון אודות "בחינת העדפות תשלום בקרב צרכנים - Credit Card Vs. Debit Card" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.