היישום אינו מחובר לאינטרנט

כוונות רכישה באמצעות אפליקציות תשלומים

עבודה מס' 070817

מחיר: 329.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם לאפשרות תשלומים מקוונת באמצעות אפליקציות תשלומים ישנה השפעה על כוונת רכישה בקרב לקוחות?

6,971 מילים ,20 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

כיום, העברות בין חברים או בני משפחה, תשלום לקוסמטיקאית או למוסכניק, או איסוף מהשותפים לצורך תשלום שכר דירה - כולם ניתנים היום לביצוע באמצעות אפליקציות תשלום. שלוש אפליקציות פופולריות קיימות היום בשוק: פפר פיי של לאומי, ביט של בנק הפועלים ופייבוקס של דיסקונט. הן מציעות למשתמשים להעביר ביניהם סכומים קטנים בפשטות ובנוחות בלי פרוצדורות, בלי מזומן ובלי להתעסק בעודף. במקום מעטפת נייר לוועד בית הספר, מעבירים תשלום בלחיצת כפתור.
מדי יום בחודש מאי 2019, כמעט 38.5 אלף ישראלים, בממוצע, השתמשו באפליקציית התשלומים של בנק הפועלים, יותר מ-16.7 אלף איש בממוצע יומי השתמשו באפליקציית התשלומים של בנק דיסקונט, וכמעט 8,000 איש השתמשו מדי יום באפליקציית התשלומים של בנק לאומי. כך מלמדים נתונים שפרסם בנק הפועלים ושהתבססו על נתונים של חברת סימילרווב, שהתבססו על נתוני אנדרואיד.
מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון מהן אפליקציות רכישה הקיימות כיום בשוק ולבחון כיצד אפליקציות רכישה משפיעות על כוונות רכישה של צרכנים. התחום הנחקר הינו תחום השיווק שכן אפליקציות של העברת כספים משווקות על ידי הבנקים השונים כאשר כל בנק מנסה לרכוש לקוחות נוספים, בין היתר על ידי שימוש באפליקציות העוסקות בהעברת כספים אונליין. לפיכך, שאלת המחקר אשר תוביל את עבודה זו הינה: האם לאפשרות תשלומים מקוונת באמצעות אפליקציות תשלומים ישנה השפעה על כוונת רכישה בקרב לקוחות?
על מנת לענות על סוגיה מחקרית זו המחקר בנוי על פי השלבים הבאים: פרק ראשון של המחקר יהיה פרק הסקירה הספרותית אשר מציג האפליקציות התשלומים כאשר חלק זה מציג תחילה מהן אפליקציות תשלומים, מהן הסיכונים הקיימים בה ומתוך אילו אינטרסים היא נובעת, מהם מאפייני השימוש באפליקציות אלה בארץ וחו"ל. חלק שני סוקר את חברות אפליקציות תשלומים בישראל לבסוף סוקר המחקר את השפעת השימוש באפליקציות תשלומים על כוונות רכישה של צרכנים.
פרק שני של המחקר הינו רציונל המחקר אשר מציג את שאלת המחקר והשערות המחקר. פרק רביעי הינו פרק המתודולוגיה אשר מציג את משתני המחקר, כלי המחקר בו נעשה שימוש, הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים וכן מדגם המחקר. מדגם המחקר כולל 100 משתתפים אקראיים שהסכימו לענות על שאלון המחקר אשר נשלח אליהם בלינק שאלון מקוון שנוצר בגוגל פורמס.
פרק שלישי הינו פרק הממצאים אשר מציג את עיקרי הניתוחים הסטטיסטיים שעלו מתוך הסקר, כאשר בסופו של פרק זה נבחנות השערות המחקר השונות.
פרק רביעי ואחרון הינו פרק הדיון והמסקנות אשר מציג את עיקרי הממצאים התיאורטיים והאמפיריים של המחקר, את מגבלותיו וכן הצעות שונות למחקרי המשך בתחום שיווק זה.

בחירתנו לעסוק בתחום מחקר זה נובעת מכך שאנו סבורים כי מחקרים רבים נעשו בתחום השיווק בדגש על שביעות רצון לקוח, איכות מוצר, אמינות מוצר וכדומה. מחקרים עדכניים יותר אף עסקו בתחום חווית לקוח אולם מעטים בודדים אם בכלל החלו לעסוק בתחום השימוש באפליקציות העברת כספים ורכישות מקוונות באמצעות אפליקציות תשלומים והשפעתן על כוונת רכישה של צרכנים. על כן, אנו מוצאים בתחום מחקרי זה עניין רב ותרומה רבה לאקדמיה שכן מחקר זה יהווה מחקר כמעט ייחודי בתחום כה חדשני זה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מערכות תשלום באפליקציה
2.2 חברות אפליקציות תשלומים בישראל
2.3 השפעת שימוש באפליקציות תשלומים על כוונת רכישה בקרב צרכנים
3. מודל המחקר
4. מתודולוגיית המחקר
4.1 משתני המחקר
4.1.1 משתנה תלוי
4.1.2 משתנים בלתי תלויים
4.1.3 משתנים בלתי תלויים נוספים
4.2 מדגם המחקר
4.3 מערך המחקר וכלי המחקר
4.4 שיטות סטטיסטיות
5. ממצאים
5.1 משתתפי המדגם
5.2 משתני המחקר
5.3 בחינת השערות המחקר
5.3.1 קורלציה בין משתנים
5.3.2 סטטיסטיקה השוואתית
6. דיון ומסקנה
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים

קטע מהעבודה:

תשלומים הפכו להיות מקום חם עבור חדשנות דיגיטלית (Hedman & Henningsson, 2015). יצרני טלפונים ניידים, מפעילי תקשורת, ספקי שירותי תשלום, חברות תוכנה וכן חברות סטרט-אפ, כולם נכנסים לשוק התשלומים הדיגיטליים באמצעות אפליקציות תשלומים דרך המכשיר הסלולרי. תהליך זה לא מתקיים ומתפתח רק בקרב חברות ענק באינטרנט, כגון גוגל, פייסבוק, אפל, אלא החלה צוברת תאוצה בחברות פיתוח אפליקציות תשלומים קטנות יותר כגון Square, PayPal ו-iZettle. כיום יש יותר מ- 12,000 חברות סטארט אפ שונות הנכנסות לשוק שירותי התשלומים (Dahlberg, Guo & Ondrus, 2015‏). שימוש הולך מתגבר באפליקציות תשלומים דרך המכשיר הנייד הביאה חברות רבות בתעשייה ובעיקר בבנקים להדוף את החברות המתחרות באפליקציות תשלומים דרך הפלאפון ומנסות לפתח אפליקציות משלהן להעברת תשלומים.

תגים:

ביט · פפר · יישומון · יישומונים · תשלום · אפליקציה · אפליקציות · פייבוקס · העברת כספים · קורונה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כוונות רכישה באמצעות אפליקציות תשלומים", סמינריון אודות "כוונות רכישה באמצעות אפליקציות תשלומים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.