היישום אינו מחובר לאינטרנט

שביעות רצון בעבודה בקרב נשים וגברים שעשו שינוי קריירה

עבודה מס' 070815

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ראיונות עם 10 אנשים משני קריירה ובחינת ההיבט המגדרי.

10,360 מילים ,24 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

מטרת מחקר זה הינה בחון את גורמי שביעות הרצון של העובד במקום עבודתו, כיצד גורמי שביעות רצון בעבודה, פנימיים וחיצוניים, משפיעים על ההחלטה של העובד לשנות מקצוע תעסוקתי ולעזוב את מקום עבודתו הנוכחי, ולבסוף לבחון האם חל שינוי בשביעות רצון העובד בתחום תעסוקתו החדש.
מחקרים רבים עוסקים בשביעות רצון בעבודה, בגורמים הפנימיים והחיצוניים לשביעות רצון ובעזיבה של עובדים. תחום מחקר מודרני יותר הינו שינוי קריירה תעסוקתית ובחינת ההשפעה של שביעות רצון על החלטה זו. שאלת המחקר המובילה את עבודה זו הינה: מה היו הסיבות לשינוי הקריירה בקרב עשרה מרואיינים, שמתוכם 5 גברים ו5 נשים מעל גיל 25, אשר חלקם בחרו לשנות את הקריירה וחלקם נאלצו לעשות זאת? שאלה זו מובילה ל-4 תתי שאלות שונות בהקשר לסוגיית המחקר הנוכחית.
בחינת שאלה זו ותתי שאלות המחקר נעשית במחקר זה בשיטה האיכותנית על ידי קיומן של 10 ראיונות עומק חצי מובנים בקרב 5 גברים ו-5 נשים. ניתוח ממצאי הראיונות תוך אינטגרציה עם הממצאים התיאורטיים שעלו מתוך הסקירה הספרותית הובילו למסקנות המחקר הבאות:
* בהתאם לשאלת המחקר הראשונה הסיבה לשינוי הקריירה מבחירה היא מיצוי המקצוע הקודם, ורצון לממש שאיפות אחרות על מנת להגיע למימוש עצמי. הסיבה לשינוי מתוך אילוץ היא התאמת המקצוע לחיי המשפחה.
* בהתאם לשאלת המחקר השנייה, הגורמים שמהם נובעת שביעות הרצון הוא העניין, האתגר והסיפוק שנותן המקצוע למרואיינים.
* בהתאם לשאלת המחקר השלישית, ניתן להסיק שהשינוי תואם את הציפיות של המרואיינים (עצמאות, ביטוי עצמי, איזון משפחה- עבודה, עניין, אפשרות קידום).
* בהתאם לשאלת המחקר הרביעית, המרכיב שאינו עונה על הציפיות של המרואיינים הוא מרכיב השכר. אצל הרוב השכר אף נמוך מאשר בעבודה הקודמת, וחלקם מציינים שמרכיב זה מפחית בשביעות הרצון.

במחקר זה נעשה שימוש בראיונות עומק חצי מובנה. הראיון יורכב משאלות מרכזיות בנוגע לשביעות רצון בהקשר לעבודתם הקודמת ועבודתם הנוכחית. בראיונות נתייחס לסיבות לכך שהיו או לא היו שבעיי רצון מעבודתם כמו כן, שאלות רקע על בחירת המקצוע הראשוני שהתמקדו בו, סיבות לבחירה בו, שאלות בנוגע לקונפליקטים אשר עלו במהלך שינוי הקריירה, שאלות הקשורות לרגע בו החליטו לשנות מקצוע, שאלות שקשורות לעבודתם הנוכחית ורמת שביעות הרצון כיום, שאלות לגביי רגעי חרטה בבחירות בקריירה.
מדגם המחקר: עשרה מרואיינים אשר עשו שינוי קריירה, שעסקו בתחומים שונים.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 שביעות רצון בעבודה
2.1.2 הגדרות
2.1.2 גורמים לשביעות רצון בעבודה
2.2 שינוי קריירה
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 שיטת המחקר
3.2 כלי המחקר
3.2.1 פירוט כלי המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 שיטת איסוף הנתונים
3.5 ניתוח הנתונים בחלוקה לתמות
3.5.1 תמות המחקר
4. ממצאים
4.1 תחושות מהמקצוע הקודם וגורמי עזיבה
4.1.1 יחס ממונים
4.1.2 יחס עמיתים
4.1.3 תנאי העסקה ושכר
4.1.4 רצון לקידום ושחיקה מקצועית
4.1.5 חופש ועצמאות
4.1.6 העדר בטחון תעסוקתי
4.1.7 קושי משפחתי
4.2 התחושות אשר נחוו בביצוע השינוי
4.2.1 תחושות פחד ו/או חששות מהשינוי
4.2.2 תחושות בטחון
4.3 גורמים לשביעות רצון ואי שביעות רצון מהמקצוע החדש
4.3.1 שביעות רצון ממקצוע חדש
4.3.2 חוסר שביעות רצון ממקצוע חדש
4.4 הרגשת השלמה בבחירת השינוי
4.4.1 פיתוח מקצועי ושינוי עיסוק
4.4.2 שילוב קריירה ומשפחה
4.4.3 סיפוק כללי מהשינוי
5. סיכום ודיון
5.1 דיון
5.2 מסקנות
5.3 המלצות יישומיות בתחום
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים

קטע מהעבודה:

על-פי מחקרים, שביעות רצון מוגדרת כעמדה חיובית של עובד כלפי עבודתו. בספרות נראה שבעת בחינה של ההגדרות האופרציונליות של שביעות רצון מעבודה, עולה כי חוקרים שונים נותנים הגדרות שונות ל"עמדה חיובית כלפי העבודה" (צמח, 2012). לפיGeorge & Jones (2002) לשביעות רצון ישנן רמות שונות אשר נעות בין שביעות רצון קיצונית לבין חוסר שביעות רצון קיצוני. בנוסף, לעמדות שמפתח העובד כלפי עבודתו, יש לו גם עמדות גם לגבי סוג העבודה שאותה הוא מבצע, לעמיתים שלו, הממונים עליו והכפיפים לו, משכורת וכו' . על פי הגדרה נוספת מתוך מאמרו של סאאיד בשארה (2012). שביעות רצון הוא מושג המעיד על תחושת הסיפוק של אדם ממצב או מפעולה. בהיעדר שביעות רצון העובדים עלולים להחליף מקום עבודה או אף להיעדר ממנו תכופות. שביעות רצון חיובית הינה קריטית, העובדים מעודדים נפשית ומרגישים סיפוק ולכן הם בעלי רצון לעבוד ולהיות מעורבים בנעשה בתחום עבודתם, אשר מגדיל את מחויבותם לארגון ובכך תורם לו להשיג את מטרותיו.

תגים:

נשים · גברים · קריירה · שינוי · מקצוע · שינוי מקצועי · הסבה מקצועית · למידה · עיר לומדת · שוק העבודה · משאבי אנוש · עובדים · תרבות ארגונית · אישיות · שירותי אנוש

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שביעות רצון בעבודה בקרב נשים וגברים שעשו שינוי קריירה ", סמינריון אודות "שביעות רצון בעבודה בקרב נשים וגברים שעשו שינוי קריירה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.