היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח פרסומות אמריקאיות וישראליות כחלק מתרבות הצריכה המודרנית

עבודה מס' 070789

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם וכיצד משקפות הפרסומות האמריקאיות והישראליות את תרבות הצריכה המודרנית?

7,092 מילים ,30 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

תרבות הצריכה מתארת תופעה חברתית המתייחסת להתנהגות האופיינית לאנשים לרכוש ולצרוך מוצרים רבים, בכמויות גדולות, גם כשאין צורך בהם. עם השנים, התפתחה ביקורת כלפי תרבות הצריכה, השיטה הקפיטליסטית, התאגידים ועולם הפרסום, אשר מביאים לצריכה מוגברת ומיותרת, כאשר התוצאות הרסניות גם לאדם, גם בחברה וגם לסביבה.
בעבר בני האדם צרכו מוצרים בכדי להתקיים, אך בעשורים האחרונים אנו עדים לשינויים בתרבות הצריכה והפנאי, המשפיעים על סגנון החיים החומרי של הפרט והחברה. יותר ויותר אנשים בעולם מעריכים את חייהם על פי יכולתם לרכוש מוצרים- מוצרים שלמעשה לא בהכרח הם זקוקים להם.
פרסום מתוחכם גורם לצרכנים ליצור ביקוש מלאכותי למוצרים, כאשר המסר המועבר לצרכנים הוא כי קניית מוצרים ובעיקר מותגים, תמלא אותם בסיפוק ובהנאה צרופה. הפרסום מגביר את הצריכה, מניע את הכלכלה הקפיטליסטית ומוביל להעדפת חומרנות על פני ערכים אחרים (רוחניים).
ארצות הברית היא המרכז של ההתרחשות הגלובלית ובעלת ההשפעה הגדולה בעולם, וכתוצאה תהליכים של אמריקניזציה מציפים את העולם. בעידן הגלובלי, אמצעי התקשורת מקיפים אותנו מכל עבר, דרך המדיה: טלוויזיה, עיתונים, אינטרנט, סרטים, שלטי רחוב, מועברים אלינו מסרים רבים. הפרסומות כערוץ מדיה עברו תהליך אמריקניזציה והגיעו לישראל בהשפעת הקפיטליזם ותרבות הצריכה. פרסומות מהוות ערוץ שיווקי שמטרתו צבירת רווח כלכלי.
שאלת המחקר של העבודה : האם וכיצד משקפות הפרסומות האמריקאיות והישראליות את תרבות הצריכה המודרנית ?
מבנה העבודה: העבודה פותחת ברקע תיאורטי והיסטורי על התפתחות הפרסומות במערב, זיקתן למדינת ישראל ותרומתן לתרבות הצריכה ולתהליך האמריקניזציה בישראל. הפרק השני בוחן לעומק שתי תיאוריות סוציולוגיות מרכזיות - המרקסיזם ואסכולת פרנקפורט, כנציגת ניאו-מרקסיזם. הפרק השלישי יחקור את הקשר של הפרסומות לתרבות הצריכה מודרנית, תוך שימת דגש לתהליכי הגלובליזציה והאמריקניזציה בחברה הישראלית. בפרק זה, ינותחו הסממנים האמריקאים והערכים האמריקאים בפרסומות הישראליות. לאחר מכן, פרק דיון יוקדש לניתוח פרסומות אמריקאיות וישראליות כחלק מתרבות הצריכה המודרנית, במבט ביקורתי ותוך שילוב מושגים תיאורטיים חשובים ממרקסיזם ואסכולת פרנקפורט. בחלק האחרון, יובא סיכום שבו אציג את מסקנותיי מפרק הדיון ומכלל העבודה, ואענה על שאלת המחקר.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1 - רקע תיאורטי והיסטורי על התפתחות הפרסומות במערב
1.1. התפתחות הפרסומות
1.2. זיקת הפרסומת לישראל-מקומה בתרבות וזיקתה לערכים
1.3. השפעות עולם הפרסום על תרבות הצריכה
1.4. אמריקניזציה בישראל
פרק 2 - מרקסיזם ואסכולת פרנקפורט
2.1. תיאוריה של קרל מרקס
2.2. אסכולת פרנקפורט
פרק 3 - תרבות הצריכה המודרנית והפרסומות
3.1. גלובליזציה אמריקניזציה בחברה הישראלית בעשורים האחרונים
3.2. סממנים וערכים אמריקאים בפרסומות ישראליות
3.3. הקשר בין תרבות הצריכה לפרסומות אמריקאיות וישראליות

דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ההיסטוריה של הפרסומת בישראל נפרשת על פני יותר ממאה שנה, היא התחילה לפני קום המדינה. לפני קום המדינה בתקופת הישוב היהודי, הייתה החברה קולקטיביסטית, והאידיאולוגיה הציונית סוציאליסטית התפתחה בצורה מובהקת, אך עם זאת החברה לא הייתה הומוגנית. עוד לפני קום המדינה אורח החיים היה קפיטליסטי והתגבר בשנותיה הראשונות של המדינה עם העלייה הגדולה למדינת ישראל. הקשיים הכלכליים של הישראלים הוותיקים ומשטר הצנע גרמו לכך שהישראלים החדשים סיגלו לעצמם את האידאולוגיה המערבית הליברלית ואת חשיבות הפרט לפני הקולקטיבי שבסופו של דבר התפשטה גם בקרב חלק מהישראלים הוותיקים. בפרסומות בתקופה זו הובטחה תועלת אינדיבידואלית לצרכן, מבלי להתייחס לקולקטיב (צימנד-שיינר, 2016).

תגים:

פרסומות · אמריקה · ישראל · תרבות הצריכה · תרבות המערב · גלובליזציה · אמריקניזציה · אסגולת פרנקפורט · מרקס · ביקורת תרבות · מגדרמפרסמים · פירסום · ערוץ 2

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח פרסומות אמריקאיות וישראליות כחלק מתרבות הצריכה המודרנית ", סמינריון אודות "ניתוח פרסומות אמריקאיות וישראליות כחלק מתרבות הצריכה המודרנית " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.