היישום אינו מחובר לאינטרנט

אופן הייצוג של הערבים הישראליים בחדשות ערוץ 2 בתקופת אינתיפאדת היחידים

עבודה מס' 070701

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות וניתוח של 10 כתבות.

6,867 מילים ,20 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

גל הטרור הפלסטיני, שכונה גם "אינתיפאדת היחידים", "אינתיפאדת הבודדים", "אינתיפאדת הסכינים" הוא כינוי להסלמה בתקריות האלימות ופיגועי הטרור במסגרת הסכסוך הישראלי-פלסטיני, החל ממהומות הר הבית בספטמבר 2015.
מאז רציחתו של אלכסנדר לבלוביץ' בראש השנה תשע"ו כתוצאה מפיגוע באמצעות זריקת אבנים למכוניתו שהתרחש בספטמבר 2015 ועד ה-9 באוקטובר 2016 התבצעו בגל הטרור מאות פיגועים בהם נרצחו כ-40 אזרחים ישראלים, ו-440 או יותר נפצעו.
בינואר 2016 החלה ירידה הדרגתית במספר הפיגועים, וביהודה ושומרון ירד מספרם משיא של 44 פיגועים באוקטובר 2015 ל-10 פיגועים במרץ 2016. גל הטרור דעך באופן ניכר בסוף חודש מרץ ותחילת אפריל, ורף הטרור ירד לכמות שהייתה לפני פריצתו.
מרכז המידע למודיעין ולטרור קבע שבאפריל למעשה הסתיים גל הטרור, אך עם זאת נמשכו אירועי הטרור גם לאחר אפריל אך בתדירות נמוכה יותר, כפי שהייתה לפני פריצת גל הטרור.
במהלך החודשים נובמבר ודצמבר 2016, חלה ירידה במספר אירועי הטרור.

המחקר יבחן את ייצוג הערבים בתקופת אינתיפאדת היחידים שהתרחשה בין השנים 2015-2016. שיטת המחקר היא ניתוח תוכן שיתבצע על ידי ניתוח של עשרה כתבות שהתפרסמו בחדשות ערוץ 2 באותה תקופה. הכתבות ינותחו על פי המודל של פיסק.

תוכן:
1. מבוא
שיטת המחקר
2. סקירת ספרות
המעמד האזרחי - לאומי של הערבים מנקודת הראות הרשמית
מיעוט לאומי
-מיעוט לאומי בישראל
תחושת הקיפוח בקרב הציבור ערבי-ישראלי
עמדותיו של הציבור היהודי-ישראלי
עקרון השוויון ומערכת המשפט בישראל
-פסק דין קעדאן
-פסיקות בית המשפט בישראל
ישראל בהשוואה לאמנה הבין לאומית
3. ייצוג ערבים התקשורת הישראלית
ייצוג סטריאוטיפי של מחבלות מתאבדות
התקשורת הישראלית - למען הממסד הצבאי
"אנחנו" ו-"הם"
תקשורת "על" מיעוטים ו"של" מיעוטים
הטלוויזיה כזירה לקונפליקטים
4. ניתוח 10 הכתבות
דיון סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השתתפותה של קבוצת המיעוט במערכת הפוליטית, קרי בפרלמנט ובממשלה, מקנה לה את האפשרות להשפיע, באמצעות נציגיה, על אורח חייה ובמקביל לקחת חלק פעיל בעיצוב דמותה של המדינה. לעומת זאת, קבוצה הסובלת מתת ייצוג , שמשמעותו היעדר יכולת השפעה על מעגל מקבלי ההחלטות, תיעדר מבמות הייצוג יסוד חיבור זה עולה השאלה האם קיים קשר מובהק בין היקף ואיכות הסיקור של המיעוט הערבי בישראל לבין מעמדו הפוליטי והכלכלי במדינה. התזה שעומדת בלב ספרו של אלבז נשענת על ההנחה שדפוסי הסיקור של האזרחים הערבים הושפעו במידה רבה משני מרכיבי יסוד בתרבות הפוליטית הישראלית. הראשון הוא מדינה יהודית המגלמת את תמצית הרעיון הציוני: זכות העם היהודי לבית לאומי בארץ ישראל. המרכיב השני הוא תרבות הביטחון המוגדרת כמכלול של ערכים צבאיים החודרים לתחומים אזרחיים ומעניקים לגיטימציה לפתרון בעיות פוליטיות בדרכים כוחניות הנטייה של העיתונות להשתמש במידע שמיוצר ומופץ על ידי הממסד מבנה עולם תוכן שמקדם את ההגדרות של מערכות הכוח השולטות.

תגים:

ייצוג · ערביי ישראל · ערבים · תקשורת · טלויזיה · חדשות · מיעוט · ועדת אור · זכויות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אופן הייצוג של הערבים הישראליים בחדשות ערוץ 2 בתקופת אינתיפאדת היחידים", סמינריון אודות "אופן הייצוג של הערבים הישראליים בחדשות ערוץ 2 בתקופת אינתיפאדת היחידים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.