היישום אינו מחובר לאינטרנט

חלוקה שוויונית של מזונות לילדים

עבודה מס' 070700

מחיר: 499.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תמונת מצב עדכנית ביחס לפרשנות הלכת 919/15

7,892 מילים ,46 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

מזונות הילדים, התשלום אותו מחויב הורה, מכוח חוק, לשלם לילדיו עד הגיעו לגיל 18, או במקרים חריגים גם לבגירים. בהתאם למונופול הדתי השלט בישראל, המזונות הקטינים בישראל נקבעים בהתאם לדין האישי של האדם. במקרה של יהודי - הדין העברי. ואולם הדין העברי כמו קפא, ומגישה נאורה ומוסרית ביחס לגישות אחרות בעולם העתיק, הגישה קפאה על שמריה, ולא השתנתה נוכח השינויים והתמורות בעולם המודרני.

המצב בישראל, משך שנים ארוכות נסמך על הגישה כי עד גיל 6 קיימת חובה אבסולוטית מדין תורה, ואילו מעל לגיל 6 ועד לגיל 15 נהוג להשית את המזונות על תקנות חכמים ותקנות הרבנות הראשית משנת תש"ד. באשר לילדים מעל גיל 15 החיוב לפרנס אותם מקורו בדין צדקה, שמהווים תוספת על המזונות ההכרחיים נוגעים הן למצבו הכלכלי של האב, והן לרמת החיים אליה הורגל הילד.

במחצית השנייה של שנת 2017 נתן ביתה משפט העליון פסק דין בבע"מ 919/15 פלוני נ' פלונית (פורסם בנבו, 19.07.2017) המוכר כהלכת 919/15. על פי פסק דין זה - ביהמ"ש העליון קובע, בהרכב מורחב של 7 שופטים, כי בגילאי 15-6 חבים שני ההורים באופן שווה במזונות ילדיהם מדין צדקה, תוך שהחלוקה ביניהם תקבע על פי יכולותיהם הכלכליות היחסיות מכלל המקורות העומדים לרשותם, לרבות שכר עבודה, בנתון לחלוקת המשמורת הפיזית בפועל, ובשים לב למכלול נסיבות המקרה.

בעבודה זו אני מבקשת לבחון תמונת מצב עדכנית ביחס לפרשנות הלכת 919/15. לצורך כך העבודה נפתחת בסקירה של היסודות הצריכים לעניין -מזונות ילדים (יהודים) בישראל, הדין העברי ביחס למזונות ילדים, הלכת 919/15 והמגמות בעקבותיה, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בספרות המקצועית. בנוסף יוחד פרק למשפט המשווה - על מנת להצביע על המגמה בעולם המערבי.

בשלב המחקר אני בוחנת 10 פסקי דין מהשנה האחרונה העוסקים במזונות ילדים ומנסה לקבל תמונת מצב ביחס לפרשות הלכת 919/15. בסופה של העבודה - כמקובל, הדיון, הסיכום והמסקנות.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: סקירה תאורטית
-מזונות ילדים
-הדין העברי
-הדין האזרחי
-בע"מ 919/15
-הספרות המקצועית בעקבות הלכת 919/15
פרק שני: המשפט המשווה
פרק שלישי: המחקר
דיון, סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מזונות הילדים, התשלום אותו מחויב הורה, מכוח חוק, לשלם לילדיו עד הגיעו לגיל 18, או במקרים חריגים גם לבגירים. ההסדרים המשפטיים של המשפט העברי בנושא מזונות הילדים נקבעו במציאות חברתית בה הגבר הוא המפרנס בעל האמצעים, ואילו האישה היא שמטפלת בילדים ובצורכי הבית. בדורות האחרונים נשתנה לחלוטין מעמד האישה ואתו חלוקת התפקידים במשפחה(1).
סעיף 3(א) לחוק לתיקון דיני המשפחה (מזונות), התשי"ט-1959, (להלן "חוק המזונות" ו/או "החוק לתיקון דיני המשפחה") קובע כי:
"3(א) אדם חייב במזונות הילדים הקטינים שלו והילדים הקטינים של בן-זוגו לפי הוראות הדין האישי החל עליו, והוראות חוק זה לא יחולו על מזונות אלה."

תגים:

מזונות · ילדים · קטינים · הלכת 919/15 · חלוקה שוויונית · שוויון · דיני משפחה · גירושין

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חלוקה שוויונית של מזונות לילדים", סמינריון אודות "חלוקה שוויונית של מזונות לילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.