היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיאטרון ככלי טיפולי לילדים עם הפרעות נפשיות

עבודה מס' 070680

מחיר: 79.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד התיאטרון עשוי לסייע בטיפול בהפרעות נפשיות אצל ילדים.

2,000 מילים ,12 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

תיאטרון הוא ענף האומנות האינטגרטיבי ביותר. היא צורת האומנות הקרובה ביותר לחיים, כי היא "חיקוי" של החיים. אומנות התיאטרון יכולה לשמש ככלי רב עוצמה לתרפיה המשפיעה לחיוב על הרווחה הפסיכולוגית של השחקן (Snow et al., 2003).
אמנות התיאטרון מתקיימת בשלושה מישורים: 1. עלילת המחזה, 2. ההפקה, 3. ההצגה לפני הקהל. בשני המישורים הראשונים - העלילה וההפקה - המחזאי יוצר את היצירה מחומרים שונים לחלוטין, אבל במישור השלישי - בהצגה - החומרים מתאחדים ומשתלבים ביחד ליצירת התוצאה הסופית של התיאטרון. ללא המחזה וללא המפגש עם הקהל לא ניתן להגיע לביצוע ההצגה. בזכות הידע והדמיון של הקהל, המחזאי מצליח להעביר לקהל מערכת של סימנים ומסרים, המלמדים אותו על הלכות האדם והחברה (יערי, 1991).
בעבודה זו נעסוק בתיאטרון מהפן הטיפולי, ונבדוק כיצד הוא יכול לסייע בטיפול בהפרעות נפשיות אצל ילדים. פרק 2 עוסק בתיאטרון ככלי טיפולי. פרק 3 עוסק בדרמה-תרפיה ככלי טיפולי. פרק 4 עוסק במחלות נפש.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. תיאטרון ככלי טיפולי
3. הדרמה-תרפיה
3.1. מודל תיאטרון האוטוביוגרפיה
3.2. הצגה (performance) במודל תיאטרון האוטוביוגרפיה הטיפולי
4. מחלות נפש
4.1. מחלות נפש בקרב ילדים
5. סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

התיאטרון משמש, מעבר למטרה האומנותית הטהורה, גם ככלי טיפול. כך, למשל, Snow et al עמדו על המטרות הרפואיות שניתן להשיג באמצעות תיאטרון: תחושה מופחתת של סטיגמטיזציה ושיפור הדימוי העצמי; מעורבות חברתית מוגברת; תקשורת משופרת ומיומנויות בינ-אישיות; שיפור הביטחון העצמי; יותר חופש בהבעה; תחושה מוגברת של אחריות ובגרות; תחושה של הגשמה; תחושה חיוביות יותר של העצמי (Snow et al., 2003).

תגים:

מחלות נפש · טיפול · תרפיה · אמנות · הצגות · הצגה · מחזה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיאטרון ככלי טיפולי לילדים עם הפרעות נפשיות", סמינריון אודות "תיאטרון ככלי טיפולי לילדים עם הפרעות נפשיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.