היישום אינו מחובר לאינטרנט

אפליית נשים בשוק העבודה

עבודה מס' 070645

מחיר: 199.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיים יחס שונה ומפלה בין נשים לגברים בשוק העבודה.

2,279 מילים ,8 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

השינויים המהותיים ביותר בדפוסי התנהגותן של נשים הינן מתחילת ראשית המאה ה-21 - כאשר הנשים הפכו להיות מעקרות בית חסרות מקצוע לעובדות פעילות בשוק העבודה. עוד במהלך המאה העשרים שוק העבודה נפתח הן בפני נשים והן בפני גברים. התופעה של נשים שיוצאות לשוק העבודה גודלת עם הזמן(1).
במשך שלושים השנים האחרונות חלה עליה מרשימה בהשתתפותן של הנשים בשוק העבודה. קיימות מספר מגמות בולטות בעניין זה: עלייה בשיעור השתתפותן של נשים בשוק העבודה, האימהות פחות משפיעה באופן שלילי על השתתפותן של הנשים בשוק העבודה, וכן קיימת מחויבות רבה יותר לתעסוקה להמשך החיים. כמו כן, ממחקרים רבים אשר בוצעו בנושא זה, ניתן לראות כי שככל שרמת ההשכלה של האישה הינה גבוהה יותר, כך עולה הסבירות שהאישה תיכלל בשוק העבודה. בספרו של יזרעאלי, הוא מציין כי בקרב נשים בעלות יותר משלוש עשרה שנות השכלה, שיעור ההשתתפות בשוק העבודה הינו גבוה, ולעיתים אף יותר מזה של הגברים(2).

במסגרת עבודה זו אסקור את מעמד האישה בשוק העבודה, ואבדוק האם קיים יחס שונה ומפלה בין נשים לבין גברים בשוק העבודה.
בפרק הראשון של עבודה זו אציג רקע על מעמד האישה בשוק העבודה במדינת ישראל, וכן כיצד המדינה מבצעת ניסיונות לשפר אותו.
בפרק השני של עבודה זו אציג את הסוגייה של נשים אשר יוצאות לחופשת לידה ממקומות העבודה שלהן, וכן את הקונפליקטים העולים כתוצאה מכך.
בפרק השלישי של עבודה זו אציג את הקונפליקטים בהן נשים עובדות עשויות להיתקל. בעיקר אותן נשים שהן אימהות לילדים. שכן, ימי החופשה של הילדים ממוסדות החינוך אינם עולים בקנה אחת עם שעות עבודתן.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א': מעמד האישה
פרק ב': חופשת לידה
מסקנות ודעה אישית
מקורות

קטע מהעבודה:

במאמר שנכתב על ידי קפלן, נאמר כי אחוז הנשים הנמצאות בשוק העבודה בגילאי 15 ומעלה, נמצא בעליה מתמדת עוד מאמצע שנות ה-50. בשנת 1999 מחצית מן הנשים בישראל יצאו לעבוד בשוק העבודה החופשי. אך יחד עם זאת, קפלן מתארת מצב בו העלייה של הנשים ליציאה לשוק העבודה הינה מתמדת, אך לעומת זאת יציאת הגברים לשוק העבודה נמצאת בירידה מתמדת. על פי קפלן תופעה זו קשורה לכניסה מאוחרת יותר של הנשים לשוק העבודה, וכן ליציאה מוקדמת יותר של גברים אל שוק העבודה.

תגים:

נשים · אפליה · שוויון · תעסוקה · הריון · מין · משפחה · גברים · חופשת לידה · מסגרות · חינוך · מעסיקים · מעסיק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אפליית נשים בשוק העבודה", סמינריון אודות "אפליית נשים בשוק העבודה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.