היישום אינו מחובר לאינטרנט

חקלאות ישירה

עבודה מס' 070642

מחיר: 199.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח שתי בעיות העולות מכתבה עיתונאית בנושא.

1,807 מילים ,8 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

לעבודה זו בחרתי בכתבה שפורסמה בכתב עת כלכליסט בתאריך 20-01-2019 על ידי נורית קדוש. הכתבה היא בעצם ראיון עם נוי הדס, בחורה שמגיעה ממשפחה של חקלאים, אשר החליטה בגיל 21 לפתוח חנות ירקות המשווקת באופן ישיר (בתיווך שלה) מהחקלאי אל הצרכן.
החקלאות הישראלית הוא עניין שמדבר אלי מאוד, מפני שארצנו המוקפת מדינות "עוינות" ולרוב גם מקיימת יחסים "מתוחים" עם מדינות אחרות, חייבת להיות עצמאית במקור פירות וירקות (וסחורה חקלאית אחרת) שלה. לדעתי, הביטחון התזונתי של אזרחי ישראל חייב להיות בלתי תלוי בייבוא ולהסתמך בעיקר על הייצור המקומי. החשיבות של ייצור מקומי היא עצומה! במישור המדיני, הפוליטי, הכלכלי, וכמובן הבריאותי.
בעיה מתוארת בכתבה
רשתות השיווק הגדולות הן נתיב מכירה עיקרי (55%) של התוצרת החקלאית. בגלל הכוח הכלכלי שלהן, הרשתות, "גוזרות קופון שמן" על חשבון החקלאי.
מוסר תשלומים נמוך, דחיית תשלומים וקיזוזים חד צדדיים מצד הרשות השיווק הגדולות שרומסות את החקלאי, מובילה למצב שבו החקלאי הוא סוג של שבוי בחוזה דרקוני מול המשווקת הגדולה.
בעיה נוספת שמודגשת בכתבה היא האיכות של הסחורה ברשתות.

קטע מהעבודה:

הדס נוי הקימה את העסק המצליח שלה על בסיס הרעיון שאפשרי, ניתן ואפילו מאוד מומלץ (לכל המעורבים בעניין) שהחקלאי ימכור "ישירות" לצרכן. אני הוספתי מרכאות למילה ישירות כיוון שאדם המתעסק יום יום בחקלאות אינו זמין באמת להתעסק בשיווק ובמכירה פרטנית. לכן יש צורך ביזמים כגון הדס שיתווכו בין החקלאי והצרכן, אבל דרך ההתנהלות שלהם שונה בעליל מזו של הרשתות הגדולה.

תגים:

ייעול תפעולי · חקלאים · שיווק ישיר · חקלאות ישירה · צרכן · ירקות · פירות · משק · טריות · שרשרת ההובלה · תוצרת

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חקלאות ישירה", סמינריון אודות "חקלאות ישירה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.