היישום אינו מחובר לאינטרנט

המוטיבציות הכלכליות מאחורי איחוד רשויות: הכוונות והתוצאות בפועל

עבודה מס' 070608

מחיר: 449.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הפער בין הכוונות לתוצאות והתייחסות ותיאור התהליך ביפן וגרמניה.

3,298 מילים ,4 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

במדינות מפותחות רבות נעשו בעשורים האחרונים איחודי רשויות ומועצות קטנות, מתוך אמונה כי גידול בממדי הרשויות יוביל את האזורים לפיתוח כלכלי ויתרום לצמצום עלויות (Hirota & Yunoue, 2017). בניגוד לטיעונים הכלכליים אשר שכנעו מדינות רבות לבצע איחודים, ולמרות שבעקבות כך צומצם באופן משמעותי שיעור הרשויות הקטנות בעולם, טרם ניתנה תשובה חד משמעית- האם אכן גידול בממדי הרשויות תורם לשיפור מצבן הכלכלי. לעומת זאת, המחקרים הרבים אשר בחנו את ההשפעה בפועל, מצאו כי לא די בשינוי בגודל לבדו בכדי להסביר את ביצועיה הכלכליים של הרשות המאוחדת, אלא שישנה השפעה רבה הן לאופן שבו תהליך האיחוד נעשה ומאפיינים ספציפיים נוספים המעורבים במקרים הספציפיים של הרשויות המתאחדות (Blesse & Baskaran, 2016).

במסגרת הסקירה הנוכחית, אבקש לבחון את הפער שבין כוונות יוזמי האיחוד, לבין תוצאותיו בפועל, תוך התייחסות להיבטים שיש לקחת בחשבון בעת תכנון האיחוד וניבוי תוצאותיו. לשם המחשה, אתאר את תהליכי האיחוד ותוצאותיו ברשויות גרמניה ויפן.

תוכן עניינים:
* מבוא
* רקע תיאורטי
מניעים כלכליים ופוליטיים לאיחוד רשויות
גורמים המשפיעים על הביצועים הכלכליים לאחר איחוד רשויות:
צירוף המנהלות במקום המרתן לאחת
אופן האיחוד: התנדבותי אל כפוי
התנהלות לקויה של הרשויות טרם האיחוד שנשמרת
בעיית המאגר המשותף
* סקירה עולמית של תוצאות האיחוד, בהיבטים כלכליים
גרמניה
יפן
* סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במשך שנים רבות, התקבלו החלטות בידי קובעי המדיניות, בהן נעשו מניפולציות ורפורמות טריטוריאליות, על מנת לממש יעדים של מנהל מקומי. בין ההחלטות הללו, ניתן לראות את פעולת איחוד הרשויות, כאשר ארצות מתועשות רבות יישמו איחודי רשויות רבים בכמה עשורים אחרונים, מתוך אמונה שרשויות גדולות יותר יכולות לנצל טוב יותר את התקציבים, לייעל את תהליכי שירות הציבור, ובכך לצמצם עלויות ולשפר את הרווחה הכלכלית של אותן הרשויות. גישה זו ידעה בשמה הכלכלי "תיאוריית היתרון לגודל" ("The theory of economies of scale", Hansen, Houlberg & Pedersen, 2014). לפי גישה זו, הארגון הגדול יותר ייהנה מעדיפות על פני ארגון קטן יותר, מעצם היותו גדול יותר. לפי גישה זו, צפויים הארגון, המוסד או הרשות ליהנות בהיבטים, כגון: צמצום באחוז העלויות הקבועות, שאינן תלויות בגודל; שיפור בעמדת מיקוח, כגוף כלכלי בעל כוח קנייה גדול יותר ובכך מהווה לקוח נחשק יותר; ועוד.

תגים:

עירוניות · רשויות מקומיות · מוניציפלי · אורבניות · אורבני · רשות מקומית · עירייה · עיריות · איחוד

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המוטיבציות הכלכליות מאחורי איחוד רשויות: הכוונות והתוצאות בפועל", סמינריון אודות "המוטיבציות הכלכליות מאחורי איחוד רשויות: הכוונות והתוצאות בפועל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.