היישום אינו מחובר לאינטרנט

גרמניה וקוריאה - מחיר האיחוד

עבודה מס' 068172

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין איחוד גרמניה בשנת 1990 לבין איחודה העתידי והתיאוריתי של קוריאה, דרך מבט כלכלי.

10,973 מילים ,25 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

במחקר זה אתמקד בבעיית מחיר האיחוד הניצבת בפני דרום קוריאה באם יחליטו שתי המדינות להתאחד. שאלת המפתח במחקרי היא, האם תוכל סאול להרשות לעצמה את המחיר הכלכלי הכבד שתידרש לו בתהליך האיחוד ותוכל לעמוד בו, כפי שעשתה גרמניה?
אנסה לטעון כי התשובה לשאלה זו שלילית וכי סאול לא תוכל לעמוד בפני עול שכזה, פשוט מפני שמצבה הכלכלי אינו כשל מערב גרמניה ערב האיחוד. כלכלת הדרום אמנם מרשימה ובעלת הישגים בינלאומיים, אך בשל המבנה הבעייתי שלה היא אינה יציבה ביותר ונתונה לזעזועים רבים. בנוסף לכך, מצבו הכלכלי של הצפון איננו כשל מזרח גרמניה בשנת האיחוד, והפער בינו לבין הדרום גדול בהרבה מזה שהיה בין הגרמניות. מכל אלו נגזר שהאיחוד הקוריאני יהיה קשה יותר מאשר זה הגרמני ואף יקר ממנו.
כדי לצלוח בהצלחה את תהליך האיחוד, מערב גרמניה פעלה למען איחוד המטבעות בין שתי המדינות, הפרטת חברות המרוכזות בשליטת הממשל הקומוניסטי, העלאת השכר והשוואתו, יצירת משרות חדשות ושיפור המצב הכלכלי ושיפור תנאי המחיה. הנחתי הבסיסית היא שפעולות אלו הכרחיות לשם הצלחת התהליך, ולכן, בפתיחת המחקר אסקור בדקדוק את ביצוען ואת השלכותיהן, כצפי בסיסי לפעולות שתהיה חייבת גם דרום קוריאה לנקוט בשעתה. לאחר מכן אפנה אל סקירת המצב הכלכלי בדרום מסוף שנות ה- 80' ועד היום ואדגים את התפתחותה לכדי מעצמה כלכלית ותעשייתית, אך ארצה לטעון כי כוחה איננו מספיק כדי לסגור את הפער שבינה לבין צפון קוריאה. זאת אעשה על ידי פנייה אל הצפון וסקירת תנאי הכלכלה והחברה שם, בטענה כי מצבה חמור בהרבה מזה של מזרח גרמניה ערב האיחוד.
בראייה כוללת של המחקר תתבהר אט אט תמונת מצב השוואתית בין שלושה מקרי הבוחן - גרמניה, דרום קוריאה וצפון קוריאה. התמונה הסופית שתיווצר לאחר השוואת שלושת מקרי בוחן אלו תראה מדינה אחת שהגיעה לאיחוד כמעט מוחלט תודות לגדולתה הכלכלית, ושתי מדינות שאין בכוחן להתמודד עם העלויות האדירות של תהליך זה.

תוכן עניינים:
מבוא
א. גרמניה
איחוד המטבע
הפרטת חברות
העלאת שכר
יצירת משרות חדשות ושיפור המצב הכלכלי
שיפור תנאי המחיה
מאז ועד היום
מסקנות
ב. דרום קוריאה
המצב הכלכלי מסוף שנות ה- 80' ועד המשבר הכלכלי ב- 1997
הסיבות לפרוץ המשבר הכלכלי
מן המשבר הכלכלי של 1997 אל המשבר של 2008
מסקנות
ג. צפון קוריאה
מדינה בקריסה
הצבא הצפון קוריאני
דרכים שונות להשגת כסף
הפעולות הדרושות בתהליך האיחוד והצפי הכלכלי

מסקנות
סיכום
נספחים
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

נוכח בעיות אלו וכדי לממש את איחוד גרמניה לא רק מבחינה פוליטית, אלא גם חברתית וכלכלית, וכדי לאפשר אינטגרציה מלאה של אזרחי המזרח, הוחלט בשנת 1990 כי יש לבצע מספר פעולות יסוד: איחוד המטבע המזרח גרמני עם זה המערבי, הפרטת חברות פרטיות, הנמצאות בידי מיזמים גדולים בכלכלה מרוכזת ושחזור ושיפוץ תשתיות המזרח והתאמתן לרמת המערב(12). כדי להימנע מפגיעה במשרות המערביות שתיגרם כתוצאה להגירה המונית, החליטו איגודי התעסוקה המערביים להתאים את רמת השכר במזרח ולהעלותו לרמת המערב(13). בשל תנאיה הכלכליים הטובים של מערב גרמניה בתקופה זו, אותן פעולות שהיו צריכות להתבצע במזרח לא הרתיעו את הממשל המערבי. הלמוט קוהל, קאנצלר גרמניה בתקופה שבין 1982 ל- 1998, חזה "נופים פורחים תוך שלוש, ארבע, חמש שנים" וחשב שמחיר האיחוד יהיה "כסף קטן"(14). באותה עת הוא לא ידע עד כמה הוא טועה.

תגים:

צפון קוריאה · דרום קוריאה · איחוד כלכלי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גרמניה וקוריאה - מחיר האיחוד", סמינריון אודות "גרמניה וקוריאה - מחיר האיחוד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.