היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגבול התחתון והעליון של מחירי אופציה Call ואופציה Put

עבודה מס' 050137

מחיר: 373.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התאמת גבולות מחירי אופציות על שער הדולר לסיטואציה בה הוא נמצא על גבולה התחתון של רצועת האלכסון למניעת רווח ארביטראז' ולהצבעה על כווני השינויים.

5,036 מילים ,1999

תקציר העבודה:

בעשור האחרון השתנתה מדיניות שער החליפין של בנק ישראל פעמים רבות. המדיניות המוכתבת כיום ידועה בשם "רצועת שער חליפין", אשר משלבת יתרונות של מדיניות ש"ח נייד ושל מדיניות ש"ח קבוע. אחד מאבני היסוד של הרצועה הוא גבולה התחתון והעליון, שכן בנק ישראל מתחייב שלא תהייה חריגה מהם.
מאז אוגוסט 96' מתקיים במשק הישראלי מצב מיוחד: שער הדולר נמצא על הגבול התחתון של רצועת שער החליפין, ובנק ישראל אכן מממש את התחייבותו לשמירת גבול זה, ע"י העלאת ביקושיו למט"ח.
באם נניח כי בנק ישראל ימשיך לעמוד בדיבורו, קרי - לא יאפשר לשער הדולר לחרוג מהגבול התחתון של רצועת שער החליפין - נוכל לצפות בוודאות מלאה את שערו המינימלי בכל תאריך מבוקש בעתיד (כפי שנובע ממיקום גבול הרצועה בתאריך זה). באם שער הדולר נמצא על הגבול התחתון בהווה, ובהתחשב בעובדה ששיפוע הרצועה הינו חיובי - יהיה השער בתאריך המבוקש גבוה משערו בהווה. מידע זה מוסיף וודאות לשוק
על שערו העתידי של הדולר.
ככלכלנים אנו למדים כי בתנאי שוק משוכלל ישתוו מחיריהם של מוצרים דומים. תכונותיהן של מחירי אופציות מוכלות בהגדרה זו, על כן באם מחירן נמצא בתוך גבולות מסויימים של מינימום ומקסימום - לא ניתן לבצע רווחי ארביטראז'. הטענה המוצגת בעבודה זו היא כי באם לא נתאים את הגבולות הנ"ל למצב המתקיים כיום במשק הישראלי - יווצר מעין "חלון הזדמנויות" לביצוע רווחי ארביטראז'.

מטרות העבודה
כאמור, העבודה עוסקת במצב בו שער הדולר נמצא על הגבול התחתון של הרצועה. מטרת העבודה, שהוגדרה
בשיתוף ד"ר רפאל אלדור, היא להתאים את הגבול התחתון והעליון של מחירי אופציה Call ואופציה Put
לסיטואציה זו, כך שלא ניתן יהיה לבצע רווחי ארביטראז'. מטרה משנית היא להצביע על כווני השינויים
הצפויים במחירי אופציה Call ואופציה Put, ועל הצורך להתאים את נוסחת B&S לשינויים אלה.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע תאורטי
רצועת שער החליפין
טכניקת קביעת גבולות למחירי אופציה
נוסחת B&S לתימחור אופציה
שוק האופציות שקל-דולר בבורסה לני"ע בת"א
התאמת גבולות מחירי אופציות Call ו- Put
חישוב שער הדולר המינימלי בסוף התקופה
התאמת גבולות מחירי אופציה Call
התאמת גבולות מחירי אופציה Put
כוון השינוי הנדרש לערך האופציה הנובע מנוסחת B&S
דוגמאות, ובדיקה אמפירית
ראיונות
מסקנות וסיכום

תגים:

אופציות · בלאק · שולץ · אופציה · אנד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגבול התחתון והעליון של מחירי אופציה Call ואופציה Put", סמינריון אודות "הגבול התחתון והעליון של מחירי אופציה Call ואופציה Put" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.