היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת מידת החוסן הנפשי כגורם ממתן בקרב אוכלוסיית לקויי הלמידה על המוטיבציה הלימודית

עבודה מס' 070602

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר כמותי באמצעות שאלונים.

8,328 מילים ,52 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בשאלה האם חוסן (עמידות) עמידות נפשית, היא גורם המתווך למוטיבציה לימודית גבוהה בקרב מאובחנים עם לקות למידה לעומת מי שאינו מאובחן עם לקות למידה? שאלה זו חשובה במציאות החינוכית כיום. אם בעבר, ליקויי למידה יכלו לגזור על התלמיד ביצועים לימודיים והישגים נמוכים, ובכך ליצור השלכות קריטיות לעתיד של התלמיד בגיל ההתבגרות והבגרות - כיום המודעות הגוברת ללקויות הלמידה ואופני הטיפול השונים בהן, מלמדת כי ניתן להתגבר ולנהל את לקויות הלמידה לאורך החיים (רוסק, דניאל-הלוינג ודהן, 2017). עם זאת, תכניות לימוד ייעודיות בלבד אינן מספיקות. יש להבין טוב יותר את עולמו הפנימי של התלמיד עם לקות הלמידה וכיצד מרכיבים שונים באישיותו מקיימים אינטראקציה עם תכנים ואירועים המגיעים מן החוץ.
מחקר זה מתמקד במרכיבים אשר יכולים לקבוע את יכולת של התלמיד עם הלקות למידה להגיע להתמודדות וההתמדה. המרכיבים בהם המחקר מתמקד הם מוטיבציה לימודית ורמת חוסן כגורמים בעלי השפעה רבה על האופן בו התלמיד יתמודד עם לקות הלמידה (Haft, Myers & Hoeft, 2016 ; Lichtenberg, Lachmann & Fosshage, 2016). קיים צורך ממשי להבין עד כמה עמידות/חוסן נפשי יכולים לתווך או לעורר מוטיבציה לימודית גבוהה, גם כאשר הפרט נתקל במכשולים. על ידי הבנה של כל משתנה בנפרד וכל המשתנים יחדיו, ניתן יהיה לשרטט מודל התייחסות שייקח בחשבון מרכיבים אלו ויגדיל את הסיכוי של התלמיד עם לקות הלמידה למצות את היכולות הגלומות בו. לצורך כך, יש לסקור את המשתנים המרכזיים הלוקחים חלק במחקר זה - הגדרת לקויות למידה (תוך התמקדות בדיסלקציה בשל היותה הנפוצה מבין כל סוגי הלקויות), מוטיבציה לימודית ומאפייני חוסן/עמידות נפשית.

המחקר הנוכחי כלל 42=N משתתפים, מתוכם 26 נשים ו16 גברים. מתוך 17 המשתתפים שדיווחו כי הם בעלי לקות למידה, 6 דיווחו על דיסלקציה, 1 דיווח על דיסקלקוליה ו-2 לא דיווחו כלל על סוג לקות הלמידה ממנה הם סובלים.
כלי המחקר: שאלון דמוגרפי, שאלון עמידות/חוסן נפשי שפותח על ידי Smith et al., (2008), ושאלון מוטיבציה שפותח על ידי Midgley et Al., (2000).
הליך איסוף הנתונים מהמשתתפים נעשה באמצעות שליחת השאלונים במייל באמצעות פלטפורמת השאלונים של google . למשתתפים לא הוצעה שום תמורה להשתתפות. לאחר מכן, המידע שנאסף הועבר לאקסל עליו בוצעו ניתוחים סטטיסטיים מורכבים יותר באמצעות SPSS.


תוכן עניינים:
מבוא
ליקויי למידה
מוטיבציה לימודית
חוסן נפשי ועמידות
שאלת המחקר והשערת מחקר
שיטה
תוצאות
דיון ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית
נספחים

קטע מהעבודה:

ליקויי למידה מתייחס לקבוצה של ליקויים, רובם התפתחותיים, אשר יוצרים קושי על הפרט, במיוחד בתקופת הלימודים בהיבטים לימודיים וחברתיים מסוימים (אל-דור, 2011). ככלל, הגדרת לקות הלמידה הינה דינאמית ויש מספר דרכים באמצעותן ניתן לתאר אותה, מה שמשפיע על האבחון ואופן הטיפול. ההגדרה הכללית ביותר, שהוזכרה כבר לעיל, מתארת מצב צר למדי בו תלמיד המראה קושי עקבי בתקופת הלימודים, הוא ילד עם לקות למידה. תיאור זה נקבע בשנות ה-60 והוא הראשון להתייחס ישירות לילדים עם לקויות למידה. עם זאת, אין הוא מצליח להגדיר לעומק את התופעות וההיבטים השונים הנגזרים מתוך מכלול לקויות הלמידה (דימיטרובסקי וספקטור, 2004).

תגים:

מוטיבציה · לקויות למידה · חוסן נפשי · עמידות נפשית · צרכים מיוחדים · למידה מותאמת · קשב וריכוז · SPSS · ליקויי למידה · דיסלקציה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת מידת החוסן הנפשי כגורם ממתן בקרב אוכלוסיית לקויי הלמידה על המוטיבציה הלימודית", סמינריון אודות "השפעת מידת החוסן הנפשי כגורם ממתן בקרב אוכלוסיית לקויי הלמידה על המוטיבציה הלימודית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.