היישום אינו מחובר לאינטרנט

סיפור מכירת יוסף

עבודה מס' 070585

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הסיפור והפרשנויות השונות.

8,168 מילים ,13 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

פרשת וישב היא תחילתו של סיפור יוסף והאחים. הפרשה כוללת את סיפור חלומותיו של יוסף ושנאת האחים כלפיו, המפגש של יוסף ואחיו ומכירתו לישמעאלים, תיאור חיי יוסף מצרים, הניסיון עם אשת פוטיפר, השלכתו של יוסף לכלא ובסיום הפרשה חלומות שר המשקים והאופים ופתרונם. בהמשך סיפור פתרון החלומות של פרעה ועלייתו לגדולה של יוסף. האחים מגיעים למצרים עקב הרעב והתגשמות חלומותיו של יוסף. במכירת יוסף קיימות 2 פרשנויות:
האחת ע"פ רש"י האומרת כי יוסף נמכר שלוש פעמים. האחים מכרו לישמעאלים, הם למדיינים והמדיינים למצרים.
הפרשנות השנייה היא שהמדיינים העלו אותו מן הבור והם מכרו אותו לישמעאלים. בכל סיפור המכירה קיימים שני רבדים מקבילים. הסיפור הפשוט בו האחים רוצים להיפטר מיוסף בגלל שנאתם אליו והסיפור השני הסיפור האלוקי על השגחה הפרטית והתגשמות דברי ה' על הגלות במצריים.
בעבודה זו אבחן את סיפור מכירת יוסף ואת הפרשנויות השונות למכירתו. בפרק הראשון אמנה את הסיבות שהביאו את האחים למכירת יוסף. בפרק השני אבחן כיצד השתלשלו האירועים שהביאו למכור את יוסף. בפרק השלישי אבחן את תהליך המכירה דרך פרשנויות שונות, דרך שתי בחינות של שתי נוסחאות ופרשנויות. בפרק הרביעי אציג את הרקע לעלייתו לגדולה של יוסף ואתאר את השתלשלות האירועים שהביאו אותו לגדולה.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. קדמה
3. פרק ראשון: שנאת האחים
3.1. אהבתו המיוחדת של יעקב ליוסף
3.2. יוסף מביא את דיבת האחים
3.3. החלומות
4. פרק שני: יוסף והמפגש עם האחים
4.1 יעקב שולח את יוסף לבדוק לשלום אחיו
4.2 יוסף מגיע אל אחיו
5. פרק שלישי: מכירת יוסף
5.1 מי היו הישמעאלים ומי היו המדיינים
5.2 מי מכר את יוסף
5.3 יעקב מקבל את הבשורה
6. פרק רביעי: יוסף מגיע למצרים
6.1 יוסף בכלא המצרי
6.2 חלומות פרעה
6.3 יוסף ופגישת האחים
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הסיפור בספר בראשית (ל"ז) הוא על יוסף בנו של יעקב מרחל אשתו, מעלה את אהבת יעקב ליוסף בן זקוניו שאותו אהב יותר מכל בניו, ועל כן התקנאו בו אחיו ומכרוהו לעבד, וכך הורד למצרים ועלה שם לגדולה. לאחר מכן באו לגור שם על פי הזמנתו אביו ואחיו.
כבר בשלב הראשון ניתן להבחין בין קנאת האחים במעמדו המיוחד של יוסף, בן הזקונים בעיני יעקב שהתבטא בכך שיעקב שאהבו מכל בניו ועשה לו כותנת פסים . (בראשית ל"ז , ג'). המשך הקרע למתיחות נבעה מתוך המעשים של יוסף כגון הבאת הדיבה והחלומות (בראשית ל"ז, ה-ח). קנאת האחים ביוסף התפתחה לשנאה , השנאה הביאה למכירת יוסף , מכירתו לבית פוטיפר הולידה עלילה שבעקבותיה נחבש יוסף בבית הסוהר. פתירת החלומות בבית הסוהר הביאה את יוסף אל חצר המלוכה וכן הלאה.
בסיפור יוסף עולה השאלה: מי מכר את יוסף ולמי נמכר יוסף?
הסיפור מציג לפנינו עלילה בעלת אופי אחיד . עם זאת ניתן לגלות בו רבדים - או ליתר דיוק , שתי נוסחאות מקבילות של אירועים :

תגים:

אחים · סיפורי אחים · מקרא · חלום · חלומות · מדיינים · יעקב · מצרים · בראשית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סיפור מכירת יוסף", סמינריון אודות "סיפור מכירת יוסף" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.