היישום אינו מחובר לאינטרנט

ביקורת חקירתית - יעקב קאופמן

עבודה מס' 070575

מחיר: 499.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת המקרה וניתוחו.

7,748 מילים ,17 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

הביקורת החקירתית הינה נישה בתחום ראיית החשבון אשר עוסקת, בין היתר, בחקירה, איתור, מניעה וכימות של הונאות, תרמיות ואי-סדרים בעלי היבטים כספיים בארגונים מכל הסוגים, הכנת חוות דעת לבתי משפט, חקירות בהליכי פירוק וכינוס נכסים, בדיקות בתחום הלבנת ההון וכן סיוע לעורכי-דין בהליכים משפטיים שונים. פעילות הביקורת החקירתית מתנהלת במקרים רבים במסגרת הליכים משפטיים או הליכים שיכולים להגיע, בשלב מאוחר יותר, לבתי המשפט. הביקורת החקירתית משלבת הכשרה, השכלה, ידע וניסיון בתחומים כגון: חשבונאות, כלכלה ומשפטים וכן שילובם עם ידע ו/או ניסיון בחקירות.
תחום העיסוק של הביקורת החקירתית לא הוגדר בישראל במסגרת חוק. בהעדר חוק המגדיר את המוסמכים לעסוק בתחום ואת ההכשרה הנדרשת מהם, או גורם המעניק רישיון לעסוק בתחום, הרי שמבחינה חוקית אין מניעה, שכל בעל ידע יעסוק בתחום הביקורת החקירתית. התפתחותו של ענף הביקורת החקירתית כתחום בראיית החשבון נובעת מהידע הנדרש בצד החשבונאי ולא מכוח הנחיה או תקנה כלשהי.
המקרה בו בחרנו להתמקד הוא מעילה שבוצעה בבנק. מדובר בהונאה תאגידית שבוצעה בבנק הבינלאומי, בסניף הראשי בתל-אביב, על ידי יעקב קאופמן אשר שימש כיועץ השקעות בחדר מסחר תאגידים ונתן שירותי ייעוץ ללקוחות וביניהם תאגידים גדולים במשק הישראלי, יעקב קאופמן ביצע מעילה בכספי הלקוחות בבנק.

תוכן עניינים:
רקע
סיפור ההונאה
הישות המשפטית הנבדקת
המעורבים בביצוע ההונאה
הגדרת סוג ההונאה
התאמת המקרה למשוואת הפשע
אופן החשיפה
הכשלים והפרצות במערכת הבקרה שאפשרו את המעילה
אופן איתור ההונאה
תיאור נפגעי ההונאה
מקומו של הרגולטור בהונאה
כימות הנזק
כימות הנזק מנקודות מבט שונות
סיכום פעולותיו של יעקב קאופמן בתיקי הלקוחות
הצעה למערך בקרה ונהלי ביקורת
דוגמאות ממקרים דומים
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הונאה (FRAUD)
הונאה כמעשה רמאות והולכת שולל של אדם או גוף אחר במטרה ליצור רווח או יתרון לא הוגן.
כל ארגון חשוף להונאות, מעילות ואי סדרים כספיים, ברמה הפנים והחוץ ארגונית. ממחקרים עולה שחברה ממוצעת מאבדת כ- 3% ממחזור מכירותיה כתוצאה מאי סדרים והונאות.

קיימים שני סוגי הונאות עיקריים:
* הונאות בתוך התאגיד (CORPORATE FRAUD)
מעילות של גורמים פנימיים ויתכן אף חיצוניים, כלפי החברה הפוגעים במצבה הכספי. מעילות המבוצעות על ידי עובדים, לשם הפקת תועלת אישית.
* הונאות ניהוליות _(MANAGEMENT FRAUD)
מעילות שמבוצעות על ידי ההנהלה כלפי גורמים חיצוניים, בדרך כלל לצורך שימור מעמדה של החברה.

תגים:

יעקב קאופמן · הונאה · מעילה · צווארון לבן · ביקורת חקירתית · הבנק הבינלאומי · בנקאות · בנקים · ממשל תאגידי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ביקורת חקירתית - יעקב קאופמן", סמינריון אודות "ביקורת חקירתית - יעקב קאופמן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.