היישום אינו מחובר לאינטרנט

ביקורת חקירתית- תכנית ההלוואות של אילן מורגן "מורגן לומברד השקעות"

עבודה מס' 069639

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח של מקרה ההונאה.

7,783 מילים ,12 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

אפיון ההונאה: הונאה ניהולית.
סיפור המקרה:
בתאריך 4.8.2007 עלה לישראל מארה"ב איש העסקים אילן מורגן. בשנים 2007-2008, לאחר עלייתו ארצה, הקים מספר חברות ישראליות ביניהן חברת ההשקעות הבינלאומיות "מורגן השקעות". מורגן הגיש בקשה לרשות לניירות ערך לקבלת רישיון לניהול תיקי השקעות לחברה בבעלותו "מורגן השקעות". בתאריך 10.1.2008 הוענק לחברה על ידי הרשות לניירות ערך רישיון לניהול תיקים.
מורגן ריכז את פעילות ההונאה במגזר החרדי ולשם כך החל לפרסם את תוכנית ההלוואות במגזר זה. הפרסומים התפרסו בין דפי העיתונות החרדית, בעלונים המופצים ברחוב החרדי ובבתי הכנסת בירושלים ומקומות נוספים. על מנת לשוות לתוכנית ההלוואות אופי דתי הציג להם מורגן תמונה שלו עם רב מקובל בעולם החרדי שיעניק קורטוב של אמינות לתוכניותיו וכן הציג אישורים מרבנים לפעילות ההלוואה וכשרותה - "היתר עסקה". בנוסף הבטיח מורגן ללווים החרדים כי מרווחי פעילות תוכנית ההלוואות יעניק תרומות ומעשרות לכוללים חרדיים. מורגן גייס לחברתו משווקים השייכים למגזר החרדי, דינה אוטמזגין ודורון אלמלח, על מנת שיגייסו עבורו מלווים במסגרת תוכנית ההלוואות.
תוכנית הלוואות למגזר החרדי כללה גיוס כספים מאנשים מהמגזר החרדי תחת מצגי שווא שכביכול מדובר בהשקעה נטולת סיכון ובעלת תשואה גבוהה (כ-3% בחודש ובסה"כ כ-36% בשנה), וכן שבתום תקופת ההלוואה יוחזר למלווים כל סכום החוב. רוב כספי ההלוואות כלל לא הושקעו ושימשו את מורגן לענייניו הפרטיים. כדי לא לעורר את חשדיו של לקוחותיו, מורגן העביר לחלקם בזמנים שונים את הריביות שהובטחו להם על-ידי העברת הכספים ממלווה אחד למלווה שני- הונאת פירמידה.

תוכן עניינים:
תקציר מנהלים
תיאור החברות
המעורבים בביצוע ההונאה
הישות המשפטית הנבדקת
סיפור ההונאה
אפיון ההונאה
משוואת הפשע
אופן חשיפת ההונאה
אופן איתור ההונאה
הכשלים והפרצות במערכת הבקרה שאפשרו את ההונאה
הצעדים המשפטיים שננקטו
הנפגעים
כימות הנזק
ביבליוגרפיה
נספחים

הערת מערכת: בעבודה לא צוינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

אילן מורגן הציג את עצמו בפני המלווים והמשווקים כבעלים ומנכ"ל של חברת "מורגן השקעות". על מנת להניח את דעתם של המלווים לגבי אמינות התוכנית הציג כי החברה היא זו המעורבת בתוכנית ההלוואות, שכן החברה בעלת רישיון לניהול תיקי השקעות המפוקחת על ידי הרשות לניירות ערך.

תגים:

אילן מורגן · ליברטי · הונאה · תכנית הלוואות · ביקורת חקירתית · ערבויות כספיות · ממונות ונאמנות · אוטמזגין · אלמליח · משוואת פשע

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ביקורת חקירתית- תכנית ההלוואות של אילן מורגן "מורגן לומברד השקעות"", סמינריון אודות "ביקורת חקירתית- תכנית ההלוואות של אילן מורגן "מורגן לומברד השקעות"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.