היישום אינו מחובר לאינטרנט

מהו המניע נשים לבחור מקצועות בעלי סטאטוס נמוך.

עבודה מס' 070554

מחיר: 164.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ציפיות האם וגמישות תעסוקתית, המאפשרת ניהול חיי משפחה, כמשפיעות על בחירתן של נשים בשוק העבודה.

2,717 מילים ,4 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

שאלת המחקר המרכזית בה עוסק המחקר היא מהו המניע נשים לבחור מקצועות בעלי סטאטוס נמוך. מחקר זה בחן את השפעות גמישות המקצוע ותוצאות צפיות האם מבנותיה על החלטות מקצועיות. לצורך המחקר נבנה שאלון דיווח עצמי בשני נוסחים שמדד את רמת העניין במקצועות יוקרתיים בעלי גמישות גבוהה או נמוכה עבור כלל הנשים ורמת הערכתן של הנשים את ציפיות אימם מהן. במחקר השתתפו 56 נשים, סטודנטיות במכללת תל אביב יפו.

קטע מהעבודה:

פערי השכר המגדריים בשוק העבודה נחקרו רבות בזירה האקדמית, בהם נעשו ניסיונות רבים להבין מהו מקור אי השוויון בין המינים. הסיבות המוצעות להסברת פערים אלו, מושתתות על הטענה כי למרות הקדמה במאה ה-21, המציאות המודרנית עודנה בעלת סממנים פטריארכליים בולטים. האפליה המגדרית הוצגה ואף הוכחה כגורם העיקרי לפערים בין נשים לגברים בשוק העבודה. פערים אלו, מושפעים מתפיסות שונות למקצועות הנחשבים "גבריים", לעומת מקצועות הנחשבים "נשיים" Liben, Bigler & Krogh, 2001)). תפיסה זו לגבי המקצועות מייעדת נשים למקצועות הנחשבים נשיים, וגברים למקצועות הנחשבים גבריים. מקצועות גבריים הינם בעלי סטאטוס גבוה מזה של נשים, ועל כן גם מתוגמלים בהתאם. מחקרים בנושא ניסו למצוא את הסיבה לכך שהמקצועות גבריים הינם בעלי סטאטוס גבוהה יותר מאלו הנשיים. נשים ככלל, מתמודדות עם אתגרים רבים בבואן לקבל החלטות בנוגע למסלול הקריירה שלהן. מגיל צעיר הן עוברות תהליכי חברות אשר מכוונים ומעודדים אותן להעניק חשיבות לשיקולים משפחתיים (Mommy Track) (Liben, Bigler & Krogh, 2001)

תגים:

נשים · קריירה · משפחה · דילמה · מקצוע · עבודה · תעסוקה · מגדר · מין

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מהו המניע נשים לבחור מקצועות בעלי סטאטוס נמוך. ", סמינריון אודות "מהו המניע נשים לבחור מקצועות בעלי סטאטוס נמוך. " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.