היישום אינו מחובר לאינטרנט

טיפולי פוריות

עבודה מס' 070544

מחיר: 439.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: זכות האישה לקבלת טיפולי פוריות הנגזרת מהזכות להורות - זכות אבסולוטית או מוגבלת?

6,016 מילים ,18 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

בראשיתו של חיבור זה אסקור את נושא טיפולי הפוריות בישראל. נושא הפוריות הינו בעל חשיבות חברתית ותרבותית עצומה ותופס מקום נכבד גם בהלכה היהודית. טיפולי הפריון הינם מגוון רחב של דרכי טיפול בבעיית הפוריות. מדינת ישראל מכירה בזכות האדם לקבל טיפולי פוריות כחלק מזכותו לבריאות ולכן טיפולים אלה נכללים בסל הבריאות. מדינת ישראל נתפסת כמעצמה בתחום זה, הן מבחינת פיתוח טכנולוגיות הפריון והן מבחינת הקצאת המשאבים והמימון הכספי הרחב לתחום זה. נושא טיפולי הפוריות טומן בחובו דילמות משפטיות רבות, דילמה כזו התעוררה בפרשת נחמני שבה הועלתה לדיון הסוגיה המורכבת שבין הזכות להורות מול זכותו של אדם שלא להפוך להורה בעל כורחו. אי פריון הוא מצב בו לא הושג הריון לאחר שנה של קיום יחסי מין ובפני אותם אנשים האי פוריים עומדים סוגים שוני ומגוונים של טיפולי פוריות כגון: הפריה חוץ גופית, תרומת ביציות והזרעה תוך רחמית.
בפרקו השני של חיבור זה אעסוק במצב המשפטי בישראל החל מראשיתה של זכות האישה לקבלת טיפולי פוריות מכוח חוק ביטוח בריאות ממלכתי וכלה בהגבלות זכות זו מבחינת גיל והן מבחינת מצב בריאות וסכנת חיים. נושאים מסיימים הקשורים בטיפולי הפריון אינם מוסדרים בחקיקה ראשית אלא באמצעות תקנות ונהלים בלבד. בעניין זה ישנם שני דברי חקיקה המתייחסים לגיל האישה כתנאי סף לקבלת טיפולי פוריות והם:
1. חוק תרומת ביציות.
2. תקנות בריאות העם (הפריה חוץ גופית).
לאחר מכן, הראה את ההסדרה החוקית של טיפולי הפוריות בחו"ל כמשפט משווה להסדרה החוקית בישראל. בראשיתו של פרק זה אעסוק בנושא הפונדקאות במדינות שונות בעולם כגון: צרפת, אנגליה, קנדה. כמו כן, אראה את נושא ההפריה המלאכותית במדינות שונות בעולם כמו שוויץ, אוסטריה ונורבגיה. ובסיומו של פרק זה אראה את הפן של טיפולי הפוריות בבחינת התקנות וחוקים בספרד.
בסיומו של חיבור זה, לאחר סקירת נושא טיפולי הפוריות בכלל וסקירת המצב המשפטי בישראל ובעולם אגיע למטרת מחקר זה. מטרת מחקר זה, היא לבדוק אם הזכות להורות היא בכל מחיר. כלומר, זכות אבסולוטית ששום דבר לא עומד בדרכה או מאידך זכות מוגבלת בשיקולים כאלה ואחרים. בפרק זה אסקור גישות שונות בנושא ולסיכומו של עניין אביע את דעתי בנושא.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: טיפולי פוריות בישראל
פרק שני: זכות האישה לקבלת טיפולי פוריות - המצב המשפטי בישראל
פרק שלישי: ההסדרה החוקית של טיפולי הפוריות בחו"ל- משפט משווה
פרק רביעי: הזכות להורות - לא בכל מחיר
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מהסקר עולה, כי רבות ממדינות המערב אסרו את הפונדקאות. יתרה מכך, גם במדינות שמאפשרות פונדקאות הדבר מותר בהגבלות שונות. למשל, מדינות רבות אוסרות פונדקאות בתשלום ומאפשרות רק פונדקאות ממניעים אלטרואיסטיים. כתוצאה מההבדלים בין המדינות בנוגע להוראות בפונדקאות נוצרה תופעה של " תיירות רפואית" ממדינות שבהן הדבר אסור או כמו ישראל שמותר בהגבלות למדינות שבהן הגישה מתירנית יותר או שעלות התהליך בהן קטנה יותר(10).

תגים:

פריון · טיפולי פוריות · זכות · פוריות · הורות · ילודה · ילדים · פונדקאות · הפריה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טיפולי פוריות ", סמינריון אודות "טיפולי פוריות " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.