היישום אינו מחובר לאינטרנט

טיפולי פוריות בישראל ובעולם

עבודה מס' 067592

מחיר: 453.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון השוואתי בנושא תפיסת ערך הפריון וטיפולי פוריות.

10,093 מילים ,45 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

הדיון המרכזי בעבודה זו, יעסוק בתפיסה של ערך הפריון ומתוך כך, יתמקד במשמעויות ובהשלכות שנתפסות כנובעות מקשיים או מחוסר-פריון. עיקרו של הדיון יוסט אל טיפולי הפריון כפרקטיקה מקובלת להתמודדות עם תופעה זו בעידן המודרני.
שכיחותה של התופעה באוכלוסיה ומאפייניה החברתיים, הם מושאי מחקרים רבים כפי שאציג לאורכה של העבודה, וחלקם אף ישמשו לטובת בחינה השוואתית של טיפולי ההפריה בישראל, לעומת מדינות מפותחות כדוגמת גרמניה, בריטניה, וארה"ב; השוואה שמקבלת משנה תוקף לנוכח גישתה המיוחדת של מדינת ישראל כלפי הטיפול בבעיית אי-הפריון. גישה זו, אודותיה ארחיב בהמשך, באה לידי ביטוי במספר הגבוה של טיפולים, ובהקשר לכך, אציג נתונים המצביעים על כך שישראל נמצאת במקום הראשון בעולם במספר טיפולי ההפריה לנפש לשנה, וכמובילה היא אף שומרת על פער ניכר מיתר המדינות .
בדיון המרכזי של חיבור זה, אסקור את מכלול הממצאים והעובדות הרלוונטיות, על-מנת לבחון פערים בין מדינות שונות בנוגע לטיפולי ההפריה ולתפיסת ערך הילודה והפריון. הסקירה שאציג, תשמש בעיקר כחור ההצצה אל אהבת הפריון הישראלי, שנעוצה, כפי שאטען, במסורת קדומה הקוראת להפרות ולהרבות ותוך כך מעודדת מבנה משפחה מסורתי ומהודק. אהבת הפריון בארץ, תקפה גם לגבי טיפולי ההפריה המגוונים ועניין זה יבוא לידי ביטוי בנתון מעניין ומעורר מחלוקות, בדבר השיא שישראל מחזיקה בתחום; יש בה 24 מרכזי פוריות - אחד לכל 300 אלף תושבים בקירוב - בזמן שבארה"ב, לשם השוואה, יש מרכז פוריות אחד למיליון איש . למעשה, נתונים שאציג כבר בראשיתה של העבודה, יצביעו על כך שהיקף מחזורי טיפולי הפוריות בישראל הוא מן הגבוהים בעולם.
מטרתה העיקרית של עבודה זו, היא להצביע על פערים בתפיסת ערך הפריון בין מדינת ישראל למדינות מתפתחות אחרות וכנגזרת ישירה מכך, להציג מכלול של הסברים, בעיקר מן הזירה הסוציולוגית, הזירה הפוליטית והזירה הדמוגראפית לפערים אלו. הדיון ההשוואתי בנושא, יהווה אבן בוחן כלפי המשמעויות שיש לתפיסת ערך הפוריות ולהשלכות שיש לכך על הטיפולים השונים בקשיי-הפריון בכל אחת מהמדינות, לעומת זו הרווחת ישראל.

תוכן עניינים
מבוא
א. על פריון ואי פריון
טיפולי פוריות
טיפולי פוריות בישראל ובעולם
מדינות מפותחות ומדינות מתפתחות
ב. דמוגרפיה ופריון
תפיסת פוריות על רקע שברים דמוגרפים
שיעורי פריון וגידול אוכלוסין בישראל
שיעורי פריון וגידול אוכלוסין בעולם
ג. תפיסת הפריון בזירה הסוציולוגית
ד. סוגיית הפריון בזירה הפוליטית
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

קשיי פריון מוגדרים כחוסר יכולת להרות, על-אף קיום יחסי מין תקינים ומלאים, ללא שימוש באמצעי למשך שנה אחת לפחות(4).
נתונים עדכניים שפורסמו ב-2006 מצביעים על כך שכ- 90%-95% מהזוגות הנישאים במדינות המפותחות, מנסים להביא ילדים לעולם(5).
בין 10% ל- 15% מהזוגות אינם מצליחים להרות במשך 12 חודשים, ובכך מוגדרת בעיית אי פוריות או עקרות . בעיות פוריות מתחלקות לשני סוגים: "בעיית פוריות ראשונית" שמתייחסת לאדם שטרם נולד לו תינוק ו"בעיית פוריות משנית" שמתייחסת לאדם שנולד לו תינוק אך מתקשה להשיג הריון נוסף.

תגים:

פריון · פיריון · פוריות · מין · צאצא · ילודה · קשיים · בעיות פוריות · גבר · אישה · ערך הילודה · הריון · אי פריון · טיפולי פוריות · טיפולי פריון · הפרייה · חוץ גופית · הורמונים · זרע · ביצית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טיפולי פוריות בישראל ובעולם", סמינריון אודות "טיפולי פוריות בישראל ובעולם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.