היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבדלי אפיון מגדרי התנהגותי בנטוורקינג עסקי

עבודה מס' 070517

מחיר: 659.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות ומחקר שבוצע באמצעות שאלונים.

22,109 מילים ,69 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

לרישות (נטוורקינג) העסקי מקום נכבד בקידום עסקים, במיוחד אלו המצויים בקטיגורית העסקים הקטנים והבינוניים. נטוורקינג משקף גישה שיווקית העושה שימוש במפגשים חברתיים ובמדיה התקשורתית של אנשי עסקים שבאים מרקעים שונים, זאת למטרת יצירת רשתות חברתיות שמובילות לשיתופי פעולה והזדמנויות עסקיות. במסגרת פעילותן בנטוורקינג עסקי נשים מתנהגות ופועלות באופן שונה מגברים. הספרות מורה שהשוני אינו חד משמעי. כמו כן מצביעה הספרות על כך ששונות זו כשהיא באה לידי ביטוי בסיטואציות שונות אינה עולה בקנה אחד עם התחזיות מחד, ומאידך יכולה לשקף את הנצפה ממנה. בעבר נערכו מחקרים שונים שהתמקדו בשוני בין המינים אולם תחום הרישות העסקי טרם נבדק לעומק בהתייחס להבדלי המינים.
המחקר הנוכחי בדק מפגשי נטוורקינג של נשים בעסקים בהשוואה לגברים תוך התבססות על מחקרם של Misner, Walker & De Raffele (2012). מטרת המחקר הייתה לבחון את האופן שבו נשים וגברים מתרשתים (עוסקים בנטוורקינג) במסגרת התחום העסקי ולבדוק את סיבות העומק הקיימות להבדלים המעניקים יתרון יחסי לנשים על פני גברים במסגרת הנטוורקינג, תוך התחקות אחר ארגון מסוים ( BNI) המגלם מבנה ארגוני של נטוורקינג שמאפשר תנאים שווים ודומים לגברים ולנשים כאחד. מדובר בארגון הגדול בעולם לבניית קשרים עסקיים שמציע לחברים בו הזדמנות לחלוק דעות, רעיונות, קשרים ובעיקר, הפניות עסקיות.
בשונה ממחקרים קודמים, נבדקו במחקר זה משתני עומק וגורמים ראשוניים לסיבות להצלחה ולכישלון בנטוורקינג, כמו גם הקשר שלהם להימצאות הבדלים מגדריים. משתנים אלו טרם נבדקו עד כה. המחקר בדק סיבתיות, קרי, האם ניתן לנבא הצלחה בנטוורקינג כתוצאה מציונים גבוהים בחמשת הממדים האישיותיים וההתנהגותיים שלהלן: הניטור העצמי ((SM - self-monitoring, חשיפה עצמית (SD- self-disclosure), אופטימיות (OP - optimism), תבונה רגשית (EI -emotional intelligence) וניהול רשמים ( IM- impression management).
שאלות המחקר העיקריות בחנו באם הצלחה בנטוורקינג יכולה להיות מוסברת על ידי הבדלים בגורמים אישיותיים והתנהגותיים הללו, האם נשים מצליחות יותר מגברים בנטוורקינג, קרי, האם הן מאופיינות בציונים גבוהים בחמשת הממדים הללו, ולבסוף האם ניתן ליחס את ההבדלים המגדריים לממדים האישיותיים וההתנהגותיים שצוינו.
השערות המחקר שיערו שיימצאו הבדלים בין המינים הן ביחס למשתנים האישיותיים והן ביחס להצלחה כספית.

שאלות המחקר:
מחקר זה בודק האם ניתן לנבא הצלחה בנטוורקינג כתוצאה מציונים גבוהים בממדים אישיותיים וההתנהגותיים. להלן השאלות שיישאלו במחקר:
א. האם הצלחה בנטוורקינג יכולה להיות מוסברת על ידי הבדלים בגורמים אישיותיים והתנהגותיים כגון: self-monitoring ,emotional intelligence, self-disclosure, impression management, optimism
ב. האם נשים מצליחות יותר מגברים בנטוורקינג?
ג. האם נשים מאופיינות בציונים גבוהים בארבעת הממדים האישיותיים וההתנהגותיים הללו?
בהנחה שיש שוני בסגנון הפניה של נשים לעומת גברים, עולה השאלה מהם משתני הרקע האחראים לשוני זה? האם נשים עשויות להיות גבוהות יותר בממדים הללו והאם עקב כך מצליחות בפועל להתרשת טוב יותר?

תוכן העניינים:
תקציר
1. מבוא
1.1 כללי
1.2 שאלות המחקר
1.3 רציונל המחקר
1.4 משתני המחקר
1.5 מודל המחקר
1.6 השערות המחקר
2. סקירת ספרות
2.1 ארגון BNI
2.2. גורמי הצלחה בנטוורקינג עסקי
2.3 חשיפה עצמית
2.4 נהול רשמים
2.5 ניטור עצמי
2.6 תבונה ריגשית
2.7 אופטימיות
2.8 נשים ונטורקינג
3. מתודולוגיה
3.1 שיטת המחקר
4. ממצאי המחקר
5. דיון
6. סיכום ומסקנות
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים

קטע מהעבודה:

בהתייחסם למשתנים תלויים כגון יצירת קשרים, רווח כספי, יצירת קשר חוזר עם בעל העסק ויכולת המשכיות עסקית, החוקרים Misner, Walker & Raffele (2012) סבורים כי בניית קשרים עסקיים במטרה לקדם ולשווק כישורים, מומחיות והישגים היא נטוורקינג המורכב משלושה שלבים (תהליך ה - VCP):
* נראות (visibility) - היא היכולת של בעל/ת העסק להציג את העסק בפני אחרים באופן שיקדם אותו/ה אישית ועסקית. ככל שהנראות תהא גבוהה יותר ובאופן עקבי, יציב, שקוף, ברור ולאורך זמן, כך יהיה העסק מוכר וידוע יותר ויפורסם בקרב קהלים רבים.
* אמינות (credibility) - היא מידת הביטחון שחש הלקוח הפונה אל העסק בבקשה לקבל שירות. לקוח חוזר שוב ושוב כאשר הוא יודע שאכן השירות שיסופק יענה על כל צרכיו ודרישותיו באופן המקצועי ביותר וללא "הפתעות".
* רווחיות (profitability) - היא התוצר הסופי של כל הפעילות העסקית, והיא מושגת כאשר קשרי הnetworking מוכחים כבעלי יתרון לשני הצדדים.

תגים:

נטוורקינג עיסקי · נשים · מיגדר · הפניות · עסקים · רישות עסקי · פערים · אפליה · קידום עסקי · מגדר · נשים · קריירה · יחסים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבדלי אפיון מגדרי התנהגותי בנטוורקינג עסקי ", סמינריון אודות "הבדלי אפיון מגדרי התנהגותי בנטוורקינג עסקי " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.