היישום אינו מחובר לאינטרנט

אפיוני נשיות בעיתונות הנשים הישראלית ומשמעותם לגבי האישה העובדת בישראל

עבודה מס' 050183

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תדמית,הפער בין המינים והסיבות לכך, האישה העובדת ואפיוני הנשים בעיתונות הנשים.

7,431 מילים ,15 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

עולמם של הגברים והנשים, בעבודה ובבית השתנה לבלי הכר. בעבר כל אישה וגבר ידעו מהו 'מקומם' בחברה. חלוקת התפקידים הייתה ברורה ובני האדם צייתו למוסכמות החברה על פיהן חונכו. כל פרט בחברה הבטיח את עתידו כאשר נטל על עצמו את התפקיד אליו יועד.(1)
בשנים האחרונות חל שינוי בבחירה המקצועית של נשים בישראל. ניכרת עליה במספר הנשים המשקיעות בהשכלתן והכשרתן למקצוע ובוחרות בעיסוקים שונים.
מסתמנת עליה במספר הנשים הבוחרות בעיסוקים בהם שלט בעבר המין הגברי.(2)
המעבר מדימוי נשי מסורתי, לזה של אשת קריירה יוצר דימוי חדש של ה'אישה העליונה' (SUPER WOMAN) שמוצג באמצעי התקשורת בדמותה של אישה נאה בשנות השלושים לחייה, לבושה בחליפה אלגנטית הנושאת בידה האחת תיק ג'ימס בונד ובידה השניה אוחזת ילד. שערה מתנופף ברוח, והבעת פניה מעידה על כך שהיא עסוקה מאד, אך גם מצליחה ונהנית מכל תפקידיה.(3)
בעבודה זו אנסה לבחון את אפיוני 'הנשיות' בעיתונות הנשים הישראלית (אתמקד בעיתון לאישה) ומשמעותם לגבי האישה העובדת בישראל.
כאשר התיזה היא שאם נבחן בקפדנות את אפיוני הנשיות בתקשורת הישראלית, ובפרט עיתונות הנשים, נגלה כי לכולם משמעות שלילית במיוחד לגבי האישה העובדת.

עיתונות נשים
המאחד את כל עיתוני הנשים הוא היותם בנויים על העבר, המשמר את ה'ייחוד' הביולוגי של האישה (כמין החלש) והמייחד אותה לתפקידים שירותיים. העובדה שקיים צורך בעיתונים המיועדים לנשים - מוכיחה שאין הבעיות של הנשים והגברים דומות, נהפוך הוא הם מנציחים את אי השוויון מנציחים את ה'שוני'.
עיתונות הנשים מעמיקה את הפער בין המינים ונבנית עליו. הקו הכללי בה הוא ללמד את הנשים כיצד להיות 'נשיות' - כלומר יפות, אופנתיות, כיצד לסדר פרחים, כיצד לרזות וכו'.
באופן כללי מלמדים אותן 'כיצד להצליח בעסקים בלי להיות גבר' כלומר, כיצד להצליח בעולם בלי להיות גבר, כיצד להצביע לכנסת, כנשים וכיצד לצוד גבר.
בעיתונות הנשים מלמדים את הנשים כיצד לספק את נשיותן לגברים הגבריים. יש כמובן, גם עיתונות של ה'אדם' הנורמלי. זוהי רוב-רובה של העיתונות הכללית, של גברים מאוזנים. אבל כדי ללמד נשים מהו מקומן באמת, מתפרסם בכל עיתון כללי גם מדור מיוחד לנשים, כדי להצביע על כך שיש להן, כביכול, אינטרסים ייחודיים.
בעיתונות המיוחדת לנשים, אין מתביישים לקרוא לילדה בשמה. מופיע בישראל עיתון שבועי הנקרא 'לאישה' ויש ירחון הנקרא 'את' וכו'.
ההרחבה המלאכותית של הנושאים במדורי האישה, התבטאה ומתבטאת כל הזמן.
העובדה שמוצאים לנכון להרחיב את הנושאים, כדי לבטל את הייחוד הנשי מצביעה על כך שעדין לא ברור לעורכי העיתונים באיזו מידה האישה היא חריג.
מה שברור להם הוא שענייני משק הבית, הבישול והילדים, שייכים לאישה; אבל כדי שתרגיש שעולמה לא כל כך צר, נעשה כל העת ניסיון להרחיב.(4)
לשם כתיבת עבודה זו עקבתי אחר התמונות שהתפרסמו בעיתון 'לאישה' ניסיתי לבחון מהן התכונות ה'נשיות' המתגלות בתמונות אלו ומתוך כך להקיש איך הדבר משפיע על האישה העובדת בישראל.
על מנת לגלות את תדמיתה של האישה הישראלית בעיתונות הנשים ואיך תדמית זו משפיעה על האישה העובדת בחרתי תחילה לבחון מהו הדימוי המסורתי של האישה, מעמדה של האישה בקונטקסט הישראלי, מה תדמיתה של האישה העובדת בישראל ולבסוף לגלות את אפיוני 'הנשיות' בעיתונות הנשים הישראלית ומשמעותם לגבי האישה העובדת בישראל.
-----------------------------------------------------------------------------
1. ד"ר לואיס ב.בארט וד"ר ג'י דיויד דאלק. גברים ונשים בעבודה הוצאת אור עם: 1988. עמ' .9
2. אקרמן רויטל. שינויים שחלו בבחירה המקצועית של נשים בין השנים 1955 ל1990- כפי שמשתקפים בספרות
ילדים ישראלית עבודת גמר: יוני 1993. עמ' .1
3. מלאך-פינס איילה. הלהטוטנית הוצאת עם עובד: ת"א: 1989. עמ' .133
4. בת אורן תחיה. שחרור האישה לאן? הוצאת בוסתן: ת"א: 1975. עמ' 175-176

תוכן עניינים:
מבוא
עיתונות נשים
הדימוי המסורתי של האישה
האישה בהיבט הישראלי
הסיבות להתעלמות מהשסע בין המינים בישראל
מיתוס השוויון
חוק שיווי זכויות האישה
הפער המיני : אין שוויון
הסיבות לפער בין המינים בישראל
התפתחות כוח העבודה בשנים 80-90
האישה העובדת בישראל
אפיוני הנשיות בעיתונות הנשים הישראלית ומשמעותם לגבי האישה העובדת
בישראל
סכום-תדמית מול מציאות

מקורות:

אקרמן רויטל. שינויים שחלו בבחירה המקצועית של נשים בין השנים 1955 ל1990- כפי שמשתקפים בספרות ילדים ישראלית עבודת גמר: יוני 1993.
באדינטר אליזבת. ....וגם אהבה ספרית מעריב: ת"א: 1985.
בת אורן תחיה. שחרור האישה לאן? הוצאת בוסתן: ת"א: 1975.
יזרעאלי דפנה. נשים בעולם העבודה. מתוך הספר: יזרעאלי, ד' פרידמן, א' ושריפט, נשים במלכוד: על מצב האישה בישראל. הוצאת הקיבוץ המאוחד: ת"א: 1988.
ישי יעל מיתוס ומציאות השוויון בין המינים אצל משה ליסק וברוך קני-פז. ישראל לקראת שנת 2000 הוצאת י"ל מאגנס: אונ' י-ם:תשנ"ו.
מלאך-פינס איילה. הלהטוטנית הוצאת עם עובד: ת"א: 1989
מאור ענת. נשים הכוח העולה הוצאת ספרית פועלים: קיבוץ דליה: 1997.
עפרוני לינדה. האישה העובדת ומשפחתה. ירושלים: 1988.
עפרוני לינדה. הגורמים החברתיים והכלכליים המשפיעים על יציאת נשים נשואות לעבודה בישראל. האוניברסיטה העברית ירושלים: המכון לחקר עבודה ורווחה, 1976.
רפפורט גיזי. על הפמיניזם הוצאת דביר: ת"א: 1993.
שמר שרה. דוח אינטימי על נשים בישראל ספרית מעריב: ת"א: 1992.
ד"ר לואיס ב.בארט וד"ר ג'י דיויד דאלק. גברים ונשים בעבודה הוצאת אור עם: 1988.
מגמות עיקריות בהתפתחות נשים בכוח העבודה הישראלי בעשור האחרון, 1980-1990. .
Cynthia Fuchs Epstein. Deceptive Distinctions Yale University Press: New Haven and London Russel Sage Foundation, New York: 1988.
Mary Roth Walsh, Ed. The Psychology of Woman Yale University Press: New Haven and London.
ד"ר לואיס ב.בארט וד"ר ג'י דיויד דאלק. גברים ונשים בעבודה הוצאת אור עם: 1988.

תגים:

תיקשורת · מין · פמיניזם · חברה · אפליה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אפיוני נשיות בעיתונות הנשים הישראלית ומשמעותם לגבי האישה העובדת בישראל", סמינריון אודות "אפיוני נשיות בעיתונות הנשים הישראלית ומשמעותם לגבי האישה העובדת בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.