היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההבדלים בין הצגת של מועמדים גבריים מול מועמדות נשיות בעיתונות

עבודה מס' 068149

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקה והשוואה בין מרכיבי החשיפה של המועמדת הנשית לראשות הממשלה- ציפי לבני, לבין אותם מרכיבים אצל המועמדים הגברים- ביבי נתניהו ואהוד ברק- בעיתונות הכתובה.

11,550 מילים ,29 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

לאור אורח החיים הדמוקרטי וערכי השוויון בין המינים, התופסים את מקומם בחברה הישראלית, היה צפוי לראות ייצוג גדול יותר של נשים במערכת הפוליטית- במידה שתשקף את חלקן האמיתי באוכלוסייה. אך המציאות מוכיחה שלא כך הוא הדבר, ומספר הנשים קטן מאוד לעומת מספר הגברים.

המדיה בכלל והעיתונות בפרט ידועים כמקור מידע משמעותי לציבור הבוחרים. רוב החוקרים כבר אינם מחזיקים בדעה כי למדיה ישנה השפעה ישירה על התנהגותם של הבוחרים, אך רבים מתוכם מחזיקים בדעה כי למדיה ישנה השפעה על מה שהציבור למד מקמפיינים פוליטיים. צורת הסיקור שהמועמדים מציעים יכול להוות תפקיד חשוב בעיצוב התפישה של הבוחרים. אכן, מחקרים מראים כי רמזים מגדריים וסטריאוטיפים משפיעים על אופן ההצבעה, במיוחד במערכות בחירות בעלות מעט אינפורמציה. נשים מועמדות נתפסות כבעלות תכונות אופייניות נשיות, ופחות בעלות תכונות גבריות; יותר ליברליות, דמוקרטיות ופמיניסטיות; ויכולות להתמודד בצורה טובה יותר עם "סוגיות מעוררות חמלה" כגון בריאות, חינוך וזכויות האישה. בניגוד לכך, מועמדים שהם גברים נתפסים כיותר בעלי תכונות אופי גבריות ופחות נשיות, באופן בו הם נתפסים כיותר שמרנים, וכבעלי יכולת יותר טובה לטיפול בסוגיות של יחסי חוץ, פשע וכדומה (Atkeson & Krebs, 2004). אם עיתונאים הם בעלי אותם דעות קדומות כמו הבוחרים, סטריאוטיפים כאלה יכולים להשפיע על הסיקור שלהם, דבר שיוביל לניתוח חדשותי שמעדיף מתמודדים גבריים על פני נשים, וישפיע על תוצאות של בחירות שמתמודדים בהם גברים ונשים.

מכיוון שלתקשורת הציבורית יש מקום חשוב ומכריע בחיינו ובכלל זה בחיים הפוליטיים- מעניין לבדוק כיצד מוצגות נשים פוליטיקאיות באמצעי התקשורת, במיוחד בהשוואה לגברים פוליטיקאים. לאור ערכי השוויון בין המינים, שמשתרשים והולכים בחברה, לאור התבססותה של התנועה הפמיניסטית שמטרתה קידום יישומם של ערכי השוויון בין המינים, ובעקבות תהליך הפמיניזציה בתחום התקשורת- ברצוננו לבדוק האם אפשר להצביע על שינוי בהתייחסות העיתונאית לנשים פוליטיקאיות ובצורת החשיפה שלהן- ביחס לפוליטיקאים הגברים. מחקרים רבים נכתבו על נשים, על פוליטיקה ועל התקשורת, אך מספר המחקרים המחברים את התחומים הללו, ועוסקים בחשיפתן של נשים פוליטיקאיות בתקשורת קטן מאוד. מחקרים הבודקים הצגתן של נשים פוליטיקאיות- מבחינת מידת החשיפה ואופייה מעטים מאוד. ולכן אנו מעוניינים ולבדוק האם יש הבדלים בין דרך הצגתה וחשיפתה של ציפי לבני, לבין דרך הצגתם וחשיפתם של בנימין נתניהו ואהוד ברק, המועמדים לראשות הממשלה בישראל בבחירות 2009. בנוסף לכך, השנה זו מערכת הבחירות השנייה בלבד בתולדות המדינה בה אישה התמודדה לראשות הממשלה, מכאן נובע חשיבותו של המחקר וייחודו.

שאלת המחקר: האם ישנם הבדלים בין דרך הצגתה וחשיפתה של ציפי לבני, לבין דרך הצגתם וחשיפתם של בנימין נתניהו ואהוד ברק, המועמדים לראשות הממשלה בישראל בבחירות 2009?
מטרת המחקר: מטרתו של מחקר זה הוא לבדוק ולהשוות בין מרכיבי החשיפה של המועמדת הנשית לראשות הממשלה- ציפי לבני, לבין אותם מרכיבים אצל המועמדים הגברים- ביבי נתניהו ואהוד ברק- בעיתונות הכתובה. המחקר יבדוק האם קיימים דפוסי חשיפה ייחודיים ושונים למועמדים הגברים ולמועמדת הנשית, וינסה להצביע על ההבדלים בין המינים, בתחום הפוליטי, כפי שהם משתקפים ובאים לידי ביטוי בעיתונות הכתובה.
כדי לבדוק את שאלת המחקר נעזרנו בשיטת המחקר שכללה מחקר המתבסס על ניתוח תוכן טקסטואלי איכותני בעיתונות הכתובה- 'ידיעות אחרונות' ו'מעריב'. סקרנו חדשות, ידיעות, מאמרים (דעות ומאמרי מערכת) וכן כתבות לאורך חודשיים לפני הבחירות, בין התאריכים: 10/12/09-10/2/09.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע תיאורטי
3. שיטת המחקר
4. רקע על בחירות 2009 ועל המתמודדים לראשות הממשלה
4.1 רקע כללי על בחירות 2009
4.2 ציפי לבני
4.3 בנימין נתניהו
4.4 אהוד ברק
5. ממציאים
6. דיון ומסקנות
7. סיכום
8. רשימה ביביליוגרפית

קטע מהעבודה:

נאווה כהן-אביגדור עסקה במחקרה משנת 1998, בשאלה-"האם יש הבדלים בין דרך הצגתן וחשיפתן של פוליטיקאיות לבין דרך הצגתם וחשיפתם של פוליטיקאים בעיתונות נשים בישראל, בין השנים 1959-1996". מטרתה הייתה לבדוק ולהשוות בין מרכיבי הייצוג, החשיפה והדימוי של נשים פוליטיקאיות לבין אותם מרכיבים אצל הגברים- בעיתוני הנשים המובילים בארץ. לאור אורח החיים הדמוקרטי וערכי השוויון בין המינים, התופסים את מקומם בחברה הישראלית, היה צפוי לראות ייצוג גדול יותר של נשים במערכת הפוליטית- במידה שתשקף את חלקן האמיתי באוכלוסייה. המציאות מוכיחה שלא כך הדבר, למרות שחייבים לציין כי בשנים האחרונות חל שיפור בנושא.

תגים:

אמצעי תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההבדלים בין הצגת של מועמדים גבריים מול מועמדות נשיות בעיתונות ", סמינריון אודות "ההבדלים בין הצגת של מועמדים גבריים מול מועמדות נשיות בעיתונות " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.