היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסיבות לכישלון האמריקאים בבניית דמוקרטיה בעיראק בין השנים 2008-2003

עבודה מס' 070515

מחיר: 549.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מה הביא לכישלון הניסיון לדמוקרטיזציה בעיראק בשנים אלה?

7,480 מילים ,29 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

סדאם חוסיין עמד בראש מפלגת הבעת' העירקית שהייתה מפלגת שמאל חילונית המבוססת על אידאולוגיה הלאומית הערבית והפן-הערבית. בשנת 2003 עקב הפלישה האמריקאית לעירק משטרו של סדאם חוסיין קרס ומפלגת הבעת' החילונית אשר במהותה הייתה סונית ירדה מהשלטון. קריסה זו של שלטונו הדיקטטורי של סדאם חוסיין גרמה לחוסר יציבות אזורית במזרח התיכון בכלל ובעירק בפרט. בתקופת כהונתו של בוש הבן (הנשיא האמריקאי) עירק הייתה תחת שלטון אמריקאי בין השנים 2003-2008 . ניסיונם של האמריקאים להשליט שלטון דמוקרטי בעירק לא צלח בשל החלל הריק שנוצר עם התמוטטות של מפלגת הבעת' שהיה מאופיין בממד ואופי חילוני פן-ערבי והותיר מקום לעליית האסלאם הרדיקלי.
תקופה זו אופיינה בפיגועי טרור והצפת הסכסוך הסוני שיעי בעירק מאחר ובמדינה זו היו שתי עדות מוסלמיות גדולות הסונית והשיעית שהיה ביניהם סכסוך דתי היסטורי. יש לזכור שהאוכלוסייה השיעית הייתה גדולה יותר ונשלטה בתקופתו של סדאם חוסיין ע"י המיעוט הסוני. עקב סכסוך זה ארגוני הטרור של האסלאם הרדיקלי התחזקו עם נפילתו של משטר של סדאם חוסיין מה שהביא גם לפגועי טרור כנגד קהילה נוספת במדינה :המיעוט הנוצרי -עירקי.
דבר זה הוביל לפיגועי טרור כנגד כנסיות ודיכוי דתי לאומי של הקהילה הנוצרית אשורית אשר רובה ככלה עזבה את עירק לאירופה , קנדה וארה"ב .
על כן, עבודה זו נועדה לבחון את הגורמים לכישלון הדמוקרטיה בעירק ולעליית האסלאם הרדיקלי לאחר מפלתו של סדאם חוסיין.
בעבודה זו תורחב הסקירה ההיסטורית של הסכסוך הסוני-שיעי בעירק שמהווה עמוד תווך בכישלון לכונן משטר דמוקרטי בעירק.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק תיאורטי:
הניסיון לכונן דמוקרטיה באמצעות כיבוש צבאי
חלק א: הגורמים לכישלון הניסיון הדמוקרטי בעיראק
פרק 1:
גורמים פנימיים: המבנה העדתי של עיראק
פרק 2:
גורמים חיצוניים: עיראק תחת שלטון אמריקאי בעידן בוש 2003-2008: כישלון הניסיון הדמוקרטי בעיראק לאחר הפלת סדאם
חלק ב: כישלון הניסיון הדמוקרטי בעיראק
פרק 3:
עליית האסלאם הרדיקלי והתפרצות העימות הסוני-שיעי
פרק 4:
כישלון הדמוקרטיה המהותית: דיכוי אתני ולאומי של הקהילה הנוצרית האשורית בעיראק
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

קיים קשר ישיר בין תהליך הדמוקרטיזציה במזרח התיכון ובעולם הערבי לבין הפלישה האמריקאית לעיראק ב-2003 אשר אירע בעקבות פיגועי ה-11 לספטמבר 2001. הדמוקרטיזציה הייתה אבן יסוד חשובה ביחסי החוץ של ארה"ב למזרח התיכון ולמדינות ערב בפרט. תהליך הדמוקרטיזציה היה קשור היטב לשינוי משטר והחלפת המשטר של המדינה האוטוריטארית שנשלטת על ידי דיקטטור, למדינה דמוקרטית חילונית שיש בה מערכת רב מפלגתית.

תגים:

דמוקרטיה · דמוקרטיזציה · איסלאם · ראדיקאלי · סכסוך · סוני · סונים · שיעי · שיעים · מוסלמים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסיבות לכישלון האמריקאים בבניית דמוקרטיה בעיראק בין השנים 2008-2003", סמינריון אודות "הסיבות לכישלון האמריקאים בבניית דמוקרטיה בעיראק בין השנים 2008-2003" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.