היישום אינו מחובר לאינטרנט

נפילת ממשלת איראן בשנת 1953 על רקע תהליך הלאמת הנפט במדינה

עבודה מס' 070465

מחיר: 109.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הסיבות שהביאו להפלת השלטון תוך בחינת מידת המעורבות של בריטניה וארצות הברית במהלך אל מול מידת המעורבות של גורמי אופוזיציה איראניים.

4,427 מילים ,18 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בחרתי לעסוק בנושא נפילת ממשלת איראן בשנת 1953 על רקע תהליך הלאמת הנפט במדינה, כאשר שאלת המחקר היא- מהן הסיבות המרכזיות להדחת ממשלתו של מחמוד מוצדק בחודש אוגוסט 1953 באיראן? מטרת העבודה לבחון את הסיבות שהביאו להפלת השלטון תוך בחינת מידת המעורבות של בריטניה וארצות הברית במהלך אל מול מידת המעורבות של גורמי אופוזיציה איראניים.
תהליך הלאמת הנפט מפורט בהרחבה בפרק הראשון. הפרק השני מתאר את הפעולות שנקטו ארצות הברית ובריטניה במטרה להדיח את מוצדק ומסביר מדוע עשו זאת. הפרק השלישי עוסק בחלקה של האופוזיציה האיראנית בהפיכה ומביא את הסיבות לכך.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א': רקע כללי- סקירת תהליך הלאמת תעשיית הנפט באיראן ותוצאותיו
פרק ב': מעורבותן של בריטניה וארצות הברית בהדחת ממשלת מוצדק
פרק ג': חלקה של האופוזיציה האיראנית בהפלת הממשלה
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לפני עלייתו של מוצדק לשלטון, היחסים בין איראן לבריטניה היו שקטים באופן יחסי. עם בחירתו לראשות הממשלה החל מוצדק בתהליך הלאמת הנפט אשר איים להוביל את שתי המדינות לידי עימות צבאי. בנוסף לכך, היו להחלטה זו השלכות רבות על המדינה אשר יצרו מתנגדים רבים למוצדק בנוף הפוליטי באיראן וגרמו להתפוררות הקואליציה שסבבה אותו(7).

תגים:

אנרגיה · נפט · איראן · מוצדק · מוצאדק · אנרגיה · מזרח התיכון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נפילת ממשלת איראן בשנת 1953 על רקע תהליך הלאמת הנפט במדינה", סמינריון אודות "נפילת ממשלת איראן בשנת 1953 על רקע תהליך הלאמת הנפט במדינה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.