היישום אינו מחובר לאינטרנט

ד"ר מוסדק - ראש ממשלת איראן

עבודה מס' 066096

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שנות כהונתו של מחמד מוסדק כראש ממשלת איראן בשנים 1953-1951

8,094 מילים ,8 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בשתי ממשלותיו של ד"ר מחמד מוסדק שכיהן כראש ממשלת איראן פעמיים בין השנים 1953 - 1951, שנים שהיו סוערות מבחינות רבות בתוך איראן - חברתית, כלכלית ופוליטית, וכמו כן מחוץ לאיראן, כאשר האירועים הפניימים והחיצונים השפיעו זה על זה. מטרת העבודה הינה לסקור את הגורם או הגורמים שהובילו בסופו של דבר לשני נסיונות ההפיכה שהתרחשו באיראן תוך שלושה ימים בחודש אוגוסט 1953. תחילה, אציג את הדרכים בה התבטאה הכריזמה של מוסדק ולאחר מכן אבחן את הגורם הפנים - איראני, כלומר העם האיראני על שלל מעמדותיו, שכבותיו ותגובותיו המשתנות כלפי מוסדק ומדיניותו בשלבים השונים בקרייריה שלו. כמו כן אציג את עמדת המערב, דרך עיניהן ומעשיהן של בריטניה וארצות הברית, כלפי המדיניות של מוסדק בעניין הלאמת הנפט והשפעתה על הקורה בעולם ובאיראן. בסוף העבודה אנסה לבחון ולהציג מסקנתי באשר לשאלה מי גרם להדחתו של מוסדק ב - 19.8.1953.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א' : תקופות כהונתו של ד"ר מוחמד מוסדק
פרק ב' : הדחתו של ד"ר מוחמד מוסדק
פרק ג' : היחסים בין איראן לבין בריטניה וארצות הברית
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בסוף אפריל 1951 נבחר מוסדק לכהן כראש ממשלת איראן בפעם הראשונה וזאת גם תודות לפועלו הרב בשנות הארבעים של המאה העשרים בתחום הפרלמנטרי. מוסדק מונה ברוב קולות; 108 מתוך 133 חברי המג'ליס והסנאט האיראניים, והחל את כהונתו ב - 1.5.1951. עם כניסתו לתפקיד, אשרר מוסדק בסנאט הצעת חוק להלאמת הנפט שהוא עצמו הציע כשבוע לפני הבחרו. רבים מחברי המג'ליס קיוו שמוסדק יכשל וכן רבים האמינו שמוסדק ומלחמתו להלאמת הנפט לא ישרדו לאורך זמן בשל ההתנגדות הבריטית הנחרצת אך עד מהרה נתבדו תקוותיהם של מתנגדי מוסדק בתוך המג'ליס.(9)
---------------------------------------------------------------------
9. Azimi, Fahreddin. Iran-The Crisis Of Democracy 1941-1953 , I.B.Tauris and Co., London, 1989, p.258

תגים:

איראני · אירן · איראן · מנהיגות · איסלם · אסלאם

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ד"ר מוסדק - ראש ממשלת איראן", סמינריון אודות "ד"ר מוסדק - ראש ממשלת איראן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.