היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין התנודתיות הנגלית לבין התנודתיות ההיסטורית על מדד ת"א 25

עבודה מס' 070375

מחיר: 197.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר בין התנודתיות הנגלית - Implied Volatility - לבין התנודתיות ההיסטורית, על מדד ת"א 25, בשנים 2015-2014.

2,112 מילים ,6 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

משקיעים רבים מנסים להתחקות אחר התנודתיות העתידית של השוק, וזאת בשאיפה להכות את השוק, קרי, להשיג רווח גבוה יותר בהשוואה למדד הייחוס.
אומדני הציפיות של ציבור המשקיעים משתקפים בתנודתיות הגלומה בשערי האופציות על מדד המניות.
תנודתיות זו מכונה לעיתים בספרות "מדד הפחד"(1) - Volatility Index (VIX) - אומדן לסיכון, או אי-וודאות, שמבטא את ה"פחד" של המשקיעים מפני המגמה הצפויה בעתיד של שערי המניות.
סטיות התקן הגלומות במחיריהן של אופציות נוטות לעלות ככל ששוק מניות נעשה תנודתי יותר, בשל העובדה שמשקיעים נוטים לחשוש מכתיבת אופציות, ואילו קוני האופציות מוכנים לשלם יותר, כדי להגן על עצמם מפני תנודתיות.
בעבודה זו אנו מחשבים את סטיית התקן הגלומה, ובוחנים את הקשר בין מדד זה לבין התנהגות שערי המניות ומידת התנודתיות שלהן בפועל.
המוטיבציה העיקרית של עבודה זו נובעת, כאמור, מהחשיבות שיש לחיזוי תנודתיות בשווקים הפיננסים, עבור ציבור המשקיעים.
גידול באי הוודאות, קרי בסטיית התקן הגלומה, יביא לגידול במידת התנודתיות שערי מניות, ויגדיל בהכרח את מחיר האופציות, שידרוש ציבור המשקיעים, על מניות אלו.
Eraker(2007) טען שהפער בין סטיות התקן ההיסטוריות לבין ה-VIX הוא פרמיית התנודתיות, שמבטאת חוסר ודאות לגבי התנודתיות, וניתנת לניצול על מנת להשיג תשואות עודפות.
שתי הדרכים העיקריות למדידת תנודתיות הן:
1. סטיות תקן המבוססות על נתונים היסטוריים של שערי המניות;
כאשר סטיית התקן ההיסטורית היא הסטייה שהייתה עד היום בנכס הבסיס.
2. סטיות תקן גלומות על בסיס מחירי האופציות במסחר בבורסה;
כאשר סטיית התקן הגלומה היא הסטייה המתקבלת כאשר מציבים בנוסחת Black & Scholes (2) את כל הפרמטרים, ובמקום להזין סטיית תקן, מזינים את מחיר השוק, ובאמצעותו מחלצים את סטיית התקן. בעוד סטיית התקן הגלומה היא הערכה של השחקנים לגבי הסטייה העתידית, הסטייה ההיסטורית היא הסטייה שהייתה בפועל בעבר.
עבודה זו מתבססת בין היתר, על מחקרם של MACBETH&MERVILLE(1979), שביקשו להשוות בין מחירי שוק של אופציות רכש, לבין מחירים שחוזה מודל Black & Scholes.
על רקע כל אלה, בעבודה זו אנחנו בוחנים הקשר בין יכולת החיזוי של סטיית התקן הנגלית, על מדד ת"א 25, לתנודתיות בפועל ולשערי המניות העתידיים.

תוכן עניינים:
1. מבוא ומוטיבציה
2. סקירת ספרות
3. המודל ובסיס הנתונים
4. תוצאות
5. דיון וסיכום
6. ביבליוגרפיה
7. נספח (קובץ אקסל נפרד)

קטע מהעבודה:

המאמר העיקרי עליו ביססנו את עבודתנו הינו המאמר המתבסס על מחקרם של MERVILLE ו- MACBETH (1979). במאמר זה, בחנו החוקרים את סטיית התקן הנגלית לאורך תקופה של שנתיים, במטרה לבדוק את הקשר שלה לסטיית התקן הנצפית בשוק.
תוצאות המחקר הצביעו על הממצאים כדלהלן:
א. הקשר בין השונות הנגלית, מחיר המימוש וזמן הפקיעה:
נמצא כי סטיית התקן משתנה מיום ליום, והשונות הנגלית יורדת ככל שמחיר המימוש עולה, עבור כלל נתוני האופציות שבחנו החוקרים.
כן נמצא כי כי השונות הנגלית משתנה במידה והאופציה מחוץ, ליד או בתוך הכסף.
לפי מודל Black & Scholes, מחיר המניה ניתן לתיאור על ידי תהליך בעל תוחלת וסטיית תקן קבועים, כאשר אופציות בתוך הכסף, או לחילופין מחוץ לכסף, יניבו אותה סטיית תקן.

תגים:

שוק ההון · השקעות · בורסה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין התנודתיות הנגלית לבין התנודתיות ההיסטורית על מדד ת"א 25", סמינריון אודות "הקשר בין התנודתיות הנגלית לבין התנודתיות ההיסטורית על מדד ת"א 25" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.