היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין תנודתיות התשואה של מניות בודדות במדד ת"א 100 לתשואת השוק

עבודה מס' 065209

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת תשואות יומיות של 100 מניות הנסחרות בבורסה לניירות ערך בתל-אביב.

6,615 מילים ,13 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

רוב המודלים להערכת מחירי נכסי הון מניחים קשר חיובי בין סיכון לתשואה עבור שוק המניות. קשר חיובי זה נובע מהפיצוי ההולם שהמשקיעים דורשים עבור רמות סיכון שונות. ברוב המחקרים רמת הסיכון של מניה מיוצגת על ידי השונות של התשואות של המניה בתקופה נתונה. שונות זו בתקופה נתונה מוגדרת כתנודתיות של המניה לאורך אותה תקופה, מכאן שהתנודתיות מהווה מרכיב חשוב בכל תיאוריה של סיכון ותשואה. כך למשל מניה המאופיינת בתנודתיות גבוהה לאורך זמן היא גם מניה בדרך כלל מסוכנת יותר.
בעבודה זו אנסה לחקור היבט נוסף של התנודתיות בשוק המניות: בדיקת תנודתיות ברמות השונות, כלומר ברמת הפירמה, ברמת התעשיה וברמת השוק.
עם התפתחות שוק ההון לאפיקים שונים של השקעה כמו: שוק הנגזרים, קרנות נאמנות מנייתיות מסוגים שונים ושאר סוגים של אפיקי השקעה, גדל הצורך לתת מענה לחקר התנודתיות ברמות השונות.
ראשית כל, עצם הרצון לגוון את תיק ההשקעות, המכיל מניות מתעשיות שונות ו/או מחברות שונות, אשר לכל אחת רמת סיכון ותנודתיות משלה דורש היכרות עם התנודתיות ברמות השונות.
שנית התפתחות שוק הנגזרים והאופציות המושפע מתנודתיות השוק כמו אופציות על מדד המעוף ומתנודתיות הפירמה הבודדת כמו כתבי האופציה החוזיים מצריך חקר של תנודתיות ברמת השוק וברמת הפירמה הבודדת.
היבט נוסף הוא בכך שרמת התנודתיות מייצגת את רמת הוודאות, כך למשל ככל שתעשיה מסוימת היא תנודתית יותר גם רמת האי וודאות בה יותר גבוהה, ולכן היא גם יותר מסוכנת. דוגמא לכך ניתן לראות בתעשיית ההייטק. כמובן שאותה התייחסות באה לידי ביטוי ברמת הפירמה הבודדת וברמת השוק.
לבסוף רמת התנודתיות כמייצגת את רמת הוודאות או אי הוודאות בשוק, נותנת לעתים תחזית לגבי ההיבטים המקרו כלכליים במשק, כגון התוצר. זאת מכיוון שתזוזת התשואות בשוק המניות מבטאת בין היתר את רמת אמון המשקיעים בגיוס הון למשק. מסיבות אלו ומסיבות נוספות שיפורטו בהמשך, עבודה זו תחקור את התנודתיות ברמות השונות: רמת הפירמה הבודדת, רמת התעשיה ורמת השוק. בעבודה זו נשווה האם התשואות של פירמה בודדת יותר תנודתיות מאשר התעשיה ו/או השוק כולו. עבודה זו תתמקד במניות אשר נסחרות במדד ת"א 100 בבורסה לניירות ערך בתל-אביב.

תוכן העניינים:
1. מטרת העבודה וחשיבותה
2. היבטים תיאורטיים
2.1 סקירת ספרות כללית
2.2 סקירת ספרות רלוונטית
3. הצגת המודלים
3.1 מודל CAPM
3.2 סינתזה
4. השערת המחקר
4.1 היבטים אמפיריים
4.2 בחירת המדגם
4.3 איסוף הנתונים ועיבודם
5. מתודולוגיה
5.1 מבחן סטטיסטי
5.2 ממצאים
6. סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תנודתיות השוק הפיננסי מהווה מרכיב חשוב הן בתיאוריה והן בהלכה למעשה בהערכת מחירי נכסי הון, במיקום הנכס ובניהול הסיכונים של הנכס.
מאז תיאוריית הערכת מחירי נכסי ההון, המציעה שפרמיית סיכון השוק מהווה פיצוי עבור תנודתיות השוק, והשינוי לאורך זמן של פרמיית סיכון השוק נובע מהשינוי בתנודתיות השוק, נעשו מחקרים רבים שציינו את הקשר שבין סיכון לתשואות הצפויות במניות. מחקרים אלו אומדים את סיכון המניה כשונות המשותפת בין התשואה שלה לאחד ויותר מהמשתנים המשפיעים על התשואה שלה, כגון תשואת תיק השוק. כאשר השינוי בשונות או בסטיית התקן של התשואה מייצגת בעצם את תנודתיות התשואה בזמן נתון או לאורך זמן.

תגים:

100 · CAMP · השוק · כלכלה · מדד · מודל · מניה · סיכון · ענפית · רמה · שיטתי · תנודתיות · תשואת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין תנודתיות התשואה של מניות בודדות במדד ת"א 100 לתשואת השוק", סמינריון אודות "הקשר בין תנודתיות התשואה של מניות בודדות במדד ת"א 100 לתשואת השוק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.