היישום אינו מחובר לאינטרנט

תגמולים בסקרים

עבודה מס' 070352

מחיר: 494.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מחקרים בשאלה כיצד השימוש בתגמולים משפיע על שיעור ההיענות בסקרים.

6,419 מילים ,24 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

סקר הינו כלי אפקטיבי לזיהוי צרכים ומגמות חדשים והוא מאפשר לחזות את השינויים בעמדות, בהתנהגויות ובהעדפות. סקרים הם חלק בלתי נפרד מתהליך קבלת החלטות ולכן יש חשיבות רבה לקבל תוצאות המשקפות את הערכים האמיתיים. אחד הקריטריונים החשובים בסקרים הינו שיעור ההיענות. החוקרים משתמשים במספר רב של דרכים על מנת להקטין את שיעור האי השבה ,Rose, D. S., Sidle, S. D., & Griffith, K. H) 2007). בעבודה הזו, נתמקד באחת מהן - שימוש בתגמולים.
שיטת המחקר שבה נשתמש על מנת לבחון את נושא העבודה הינה סקירה ספרותית אשר מטרתה היא להבהיר את הבעיה ולכוון לפתרונה. בעזרת המאמרים האקדמאיים, נקשר בין הידע התיאורטי לנושא - כיצד שימוש בתגמולים משפיע על שיעור ההיענות בסקרים. חשוב לציין כי עבודה זו עוסקת בסקרים ששיטות איסוף הנתונים שלהם הינם דואר, אינטרנט ופנים אל פנים.
בחירת נושא זה נובעת מתוך האמונה כי מתן תגמולים בסקרים עשוי להעלות את שיעור ההיענות, אולם, ייתכן והשימוש בהם משתנה ממצב אחד למצב אחר. כפי שציינו, הנושא חשוב, שכן שיעור היענות מספק הינו תנאי הכרחי לתקפות המחקר. בנוסף לכך, הנושא מסקרן מאחר והוא מגלה כיצד ומדוע תמריץ משפיע על בני אדם. איך בן אדם מתייחס לתגמול? האם הוא מתייחס אליו כפיצוי על השקעתו ולכן מילוי הסקר נתפס כמטלה או האם הנחקר עונה מתוך רצון לרצות את החוקר על כך שתגמל אותו?
לפי Ryu, E., Couper, M. P., & Marans, R. W (2006), השימוש בתגמולים נפוץ מאוד אך הקושי הינו בלקיחת החלטות הקשורות לתגמול, כלומר כיצד ובאילו סוגי תגמול להשתמש. האם תגמול כספי משפיעה לטובה יותר מאשר תגמול שווה כסף? האם אדם מעדיף לקבל סכום נמוך לפני הסקר או סכום גבוה יותר לאחר מילוי הסקר? השאלות האלה מרתקות אותי מפני שהן מעוררות שאלות הקשורות לא רק למתודולוגיה של סקרים אלא גם לפסיכולוגיה ולחשיבה האנושית.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. שיעור ההיענות
2.1 הגדרתו וחשיבותו
2.1.1 מגמות
2.2 טעות והטית אי השבה
2.3 הסיבות לאי השבה
2.4 שיעור היענות לפי שיטות איסוף
3. תגמולים
3.1 יתרונות וחסרונות
3.2 הסוגים השונים
3.3 העיתוי של התגמול
3.4 תכונות דמוגרפיות
4. השפעת התגמול על שיעור ההיענות לפי שיטות איסוף הנתונים
4.1 דואר
4.2 אינטרנט
4.3 פנים אל פנים
5. דיון
6. סיכום ומסקנות
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על מנת לבצע מחקר ולפרסם את תוצאותיו, חוקרים תלויים בנכונותם של האנשים להשיב על הסקר (2007 ,Rogelberg & Stantonמתוך המחקר של ,Baruch Y. & Holtom, B.C. 2008).

תגים:

מחקר · שיעור · היענות · סקר · תגמולים · שיטות איסוף · שיטות מחקר · מתודולוגיה · עיונים בסקרים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תגמולים בסקרים", סמינריון אודות "תגמולים בסקרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.