היישום אינו מחובר לאינטרנט

עיונים בסקרים-השוואה בין ראיון אישי לסקר טלפוני

עבודה מס' 040837

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהות הסקרים, מטרתם, מאפייניהם,יעילותם כאמצעי איסוף נתונים,תוקפם ומהמנותם, סקירת השיטות והשוואה.

8,214 מילים ,31 מקורות ,1992

תקציר העבודה:

מאמר זה מתייחס למהותם של הסקרים, מטרותיהם, מאפיניהם יתרונות וחסרונות הסקרים כאמצעי לאיסוף נתונים כנושא דעת קהל שונים. כמו כן מתיחס המאמר לנושא התוקף הפנימי, התוקף החיצוני והמהמנות של סקרים.
וזאת הדרכים להגברת התקפות והמהמנות בסקר טלפוני ואישי. המאמר בוחן במפורט ולעומק את שיטות הראיון האישי ואת שיטות הראיון הטלפוני. הוא מתייחס לשיטות ראיון אישי כגון: שיטות הוראות, משוב והוראות ושיטה משולבת. הוא סוקר את השיטות הנפוצות BBT,ART,ART, ומשווה ביניהן.
בהשואה מסתבר כי שיטת ה BBT עולה על RRT עולה,ART וראיון רגיל בקריטריונים רבים כפי שיפורט.
המאמר סוקר את טיבו ומהותו, יתרונותיו וחסרונותיו של הראיון הטלפוני.
שיטות דגימה שונות.
טפול בבעיות העדרות מהבית, חסיון מס' טלפון, אי רצון להשיב. שיטת רגל בדלת וכדור נמוך ושילוב ביניהן כדרכים להגברת השתתפות בסקר טלפוני .
לסכום - משוה המאמר בין שיטות שונות של הראיון האישי והסבר טלפוני ומגיע למסקנות באשר לתקפות ולמהימנות שיטות לו, הן בנוגע לשאלות רגילות והן בנוגע לשאלות רגישות ומאימנות.

מקורות:

1. הוד רפי (1991) "בדיקה השוואתית של טכניקות לאסוף נתונים מצרכנים בנושאים רגישים". עבודת גמר לתואר מוסמך במנהל עסקים. אוניברסיטת תל-אביב. הפקולטה לנהול בית הספר למוסמכים במנהל עסקים.
2. הורניק יעקב (1988) "סקרים ומשאלי דעת קהל". האוניברסיטה הפתוחה.
3. טייזון טויננבזי (1979) "שיטות ראיון טלפוניות: תמונת מצב". בתוך "סקרים ומשאלי דעת קהל" עורך: הורניק יעקב.
4. יציב גד (1981) אסוף נתונים במחקר חברתי". אקדמון. האוניברסיטה העברית ירושלים. עמודים .68-85 1-4
5. קנל י. אוקסנברג צ.פ. קונברס ד.מ. (1977) "החתירה להשגת תשובות מדויקות: נסויים בשיטות ראיון חדשות". המרכז למחקר באמצעות סקרים, המכון למחקר חברתי, אוניברסיטת מישיגן, מתוך "סקרים ומשאלי דעת קהל" עורך הורניק יעקב.
6. Aquilinows Lo Sciuto L.A. (1990) "Effect of Interview Mode on Self - Reported Drug .Use: Public Opinion Quarterly, 54362,-395
7. Bem D.J. (1972) "Self - perception theory" in L. Berkowitz (ed) Advances in .Experimental Social Psychology, Vol, 6, New York Academic Press
8. Benney M, Riesman D. Star S. (1956) "Age and Sex in the Interview".The American .Journal of Sociology 62 PP 143-152
9. Cannele C.F. Fowler L.J. Marquis N. H (1968) "The influence of interviewer and .respondent psychological and behavioural variables on the reporting in household interviews .Washington D.C. Government Printing Office
10,. Claldini R.B. et al (1978) "Low - ball procedure for producing compliance .commitment then cost" Journal of personality and Social Psychology 36' 403- 476
11. Cox et al (1990) "When Consumer Behavior Goes Bad: An Investigation of .Adolescent Shoplifting" Journal of Consomer Research, 17' 149-159
12. Dilman D.A. Gallogos J.G. Frey J.H. (1976) Redycing Refusal Rates for Telephone .Interviews "Public Opinion Quarterey" 10, 66-78
13 Dskin A, Felsenthal D.S. (1981) "Do they lie" International Political Science Review . 2, 407-422מתוך המקראה בעריכת י. הורניק
14. Falthzik A (1972) "When to make Telephone Interviews" Journal of marketing .Research 9, 59-64
15. Freeman J, Butler E (1976) "Some Sources of interviewer variance in surveys. Public opinion quarterly 401 pp 79-91
16. Goodstadt M. Grouson V (1975) "The Randomized Response Technique. A Test on .Drug Use", Journal of the American Statistical Association 70, 814-818
17. Hansen R.A. Robinson L.M. (1980) "Testing the effectiveness of alternative foot in the .door manipulation". Journal of marketing Research, 17, 359-364
18. Herzog A.R. Rodgers W.L. (1980) "Interviewing Older Mode Comparsion Using Data From Face to Face Survey by Thelephone Resurvey"Public Opinion Quarterly 52
19. Harnik J. Zalig R. Snadmon D. (1989) "Improving complaince in the telephone health "survey: Acomparison of three inducement techniques
20. Houston M.J. and Ford N.M. (1976) "Broadening the scope of methodological .research on mail surveys" journal of Marketing research 13, 397-403
21. Hyman et al (1954) "Interiewing in Social Research" Chicago University of Chicago .Press 1954 p.159
22. Kelley H.H. (1973) "The process of causal atribution" American Psychologist 2, 107- .125
23. Kiesler H.H. (1971)"The process of causal attribution" American Psychologist 2, 107- .128
24. Locander W.B. Sudman S. and Bradborn N.M. (1976) "An Investigation of Interview ,Method, Threat and Response Distortion" Journal of th American Statistical Association .71, 269-275
25. Newcomb T.M. (1955) "An Approach to the Study of Communicative Acts" in A Pare Hare, EI Borgatland and R.F Balos (Eds) Small Groups. N.Y. Alford A Vinoff
26. Pallak M.S. et al (1980) "Commitment and Energy Conservation" Applied Social Psychology Annual, 1 235-253

תגים:

סקר · איסוף · מידע · נתונים · מדגם · סטטיסטיקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עיונים בסקרים-השוואה בין ראיון אישי לסקר טלפוני", סמינריון אודות "עיונים בסקרים-השוואה בין ראיון אישי לסקר טלפוני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.