היישום אינו מחובר לאינטרנט

האדם בארגון- החוזה הפסיכולוגי

עבודה מס' 070275

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: חברת IBI השקעות - בדיקת הארגון על פי המאפיינים שהגדירה דניס רוסו (2004).

10,409 מילים ,2 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

דניס רוסו, במאמרה "Psychological contracts in the workplace: understanding the ties that motivate" (2004), מזהה שישה מאפיינים מרכזיים של החוזה הפסיכולוגי: 1. הוא חוזה מתוך בחירה. במצב כזה להתחייבויות מילוליות כוח השפעה רב על התנהגות העובד כלפי הארגון. 2. החוזה הפסיכולוגי הינו הסדר הדדי. הפרט מניח שכך, הגם ובמציאות המצב הפוך. 3. הוא חוזה פתוח המתגבש ומשתכלל עם הזמן. הוא אף פעם לא שלם, מלא ומוחלט. אירועים משתנים במהלך יחסי העבודה משפיעים על תוכנו. כאשר כל צד משלים את ציפיותיו הוא לאורך זמן, זה עשוי להביא לחוסר התאמה בין הצדדים, אלה אם נעשים מאמצים תקופתיים לחזק את ההדדיות. 4. לחוזה צדדים רבים. הבנת החוזה הפסיכולוגי תלויה במידה רבה במקורות וכיווני זרימת המידע, כגון הנהלה מרכזית, משאבי אנוש ובמיוחד- הממונה הישיר. כמו כן יחסי העבודה ההדוקים והקרבה הפיזית הינו גורם משפיע ואמצעי לסיפוק מידע חשוב בחוזה של כל עובד 5. דרכי התמודדות עם הפרות וניהול משברים. כאשר עובד "פישל" האם הוא ייתן אחרי זה "אקסטרה" בכדי לפצות את הארגון? כמו כן, האם נצפה להתנהגות דומה מטעם הארגון במידה ולא עמד בציפיות העובד? 6. החוזה משמש כמודל של יחסי העבודה. עליו מתבססים הרבה מההתנהגויות העתידיות של העובד והמעסיק. אך תנאי סביבה משתנים עלולים לפגום ביחסי העבודה כאשר מתבססים באופן מוחלט על החוזה הישן.
במסגרת עבודה זו, נאבחן מאפיינים מרכזיים אלו אל מול המתרחש בפועל בארגון כפי שעולה מראיונות עומק אשר בוצעו עם 7 מעובדי החברה, כולל המנכ"ל.

תוכן העניינים:
הקונטקסט
תיאור הנשאלים
מבוא
מאפייני החוזה הפסיכולוגי מנקודת מבטם של העובדים
מאפייני החוזה הפסיכולוגי מנקודת מבטו של הארגון
פערים וקונפליקטים
ניתוח הפרת החוזה ותגובות הצדדים

קטע מהעבודה:

2. מאפייני החוזה הפסיכולוגי מנקודת מבטם של העובדים
א. מאיסוף הנתונים עולה מוטיב מרכזי של וותק רב בקרב עובדי הארגון, גורם שיוצר מערכת יחסים הדוקה ומיוחדת בין הארגון לעובדיו וכן בין העובדים לבין עצמם. שלושה מתוך שבעת המרואיינים מועסקים בארגון למעלה מ-20 שנה. שלושה נוספים מועסקים בארגון למעלה מ-6 שנים. השביעי רואה עצמו מפתח קריירה ארוכת שנים בתוך הארגון.
מרבית העובדים רואים עצמם כמבצעים תפקיד בעל חשיבות, משמעות ואחריות. אך לצד ההיבט האינדיבידואלי שבתפקיד, רואים עצמם העובדים מחויבים לערכים בסיסיים קולקטיביים, בייחוד: עבודת צוות ושיתוף פעולה. לפיכך, מנקודת ראותם של העובדים ניתן להגדיר את החוזה הפסיכולוגי האינדיבידואלי, ראשית כל, במונחים של "חוזה חברתי" כפי שהציגה החוקרת רוסו (1995, מתוך ורדי, י. 1996. החוזה הפסיכולוגי: מושגים, מחקרים, יישומים). לדבריה, חוזה מן הסוג הזה הינו חוזה ציפיות המבוסס בעיקרו על ערכים קולקטיביים משותפים, וכפי שניתן להתרשם מסיכומי הראיונות, ערך הקולקטיב נתפס כמרכזי מאוד בארגון.

תגים:

האדם בארגון · חוזה פסיכולוגי · משאבי אנוש · עובד מעביד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האדם בארגון- החוזה הפסיכולוגי", סמינריון אודות "האדם בארגון- החוזה הפסיכולוגי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.