היישום אינו מחובר לאינטרנט

הדילמה האתית בהנהגת שר"פ

עבודה מס' 070255

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הדילמה באמצעות ראיונות קצרים וניתוח תיאורטי.

3,499 מילים ,7 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

הנושא לעבודה הינו הדילמה האתית בהנהגת "שירותי בריאות פרטיים"- שר"פ, בבתי חולים ציבוריים במדינת ישראל. סוגיית השר"פ מרכזית ואקטואלית ומעוררת דיון במערכת הבריאות ובקרב הציבור במדינה. הנושא מעניין, כיוון שהדיון לא נוגע רק לשירותי הבריאות, אלא להשקפת עולם כולה ולשירותי הרווחה והבריאות שעל המדינה לספק או לא לספק לתושביה, במגמה להבטחת שוויון מסוים בנושא קבלת טיפול רפואי.
החשש הגדול ביותר בהקמת השר"פ הוא יצירת שתי רמות רפואה בתוך מערכת הבריאות הציבורית- האחת ל"עניים", שיאלצו להסתפק בשירותים הבסיסים הקיימים במערכת הבריאות והשנייה ל"עשירים" שיוכלו לבחור את הרופא, וכך לשלוט בטיפול המוענק להם- באמצעות כספם.
בהפעלת השר"פ ישנם סיכונים מוסריים. אלו קשורים בחלוקה הוגנת של משאבים, נגישות אליהם, ניגודי אינטרסים של נותני שירות ואפשרות לניצול המערכת לטובתם.
מטרת העבודה היא לעסוק בדילמה המוסרית: לשר"פ קשר ישיר בין מצב כלכלי לקבלת שירותי בריאות, דבר שעשוי לגרום לאי שוויון במערכת הבריאות הציבורית.
ראשית, הנושא יוצג בסקירת הספרות, יובא תיאור של המצב הקיים על ידי ראיון קצר (שתי שאלות) עם 20 אנשי רפואה - שש עשרה אחיות וארבעה רופאים בבית חולים במרכז הארץ; לאחר מכן הדילמה המוסרית תנותח על ידי שלוש תיאוריות מתחום המוסר, ולבסוף יוצג הנושא בהקשר של הקוד האתי של האחים והאחיות בישראל וההשלכות העלולות להיות בהקמת השר"פ.

תוכן העניינים:
מבוא
סקירת ספרות
סיכום הראיון - תיאור המצב הקיים על פי אנשי רפואה
ניתוח הדילמה המוסרית על פי שלוש תיאוריות מוסריות (תועלתנות, דאונטולוגיה, הוגנות)
הגדרת הדילמה המוסרית על פי הקוד האתי לאחים ואחיות בישראל (1994)
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

השאלה האם לאפשר שירות רפואי פרטי בישראל שנויה במחלוקת זה שנים רבות. התומכים והמתנגדים מייצגים השקפות עולם שונות. נושא השר"פ עולה מידי פעם לכותרות, לאור מינוי וועדות ציבוריות (ועדת גרמן), בג"צים, משא ומתן על תנאי העבודה בין הסתדרות הרופאים לממשלה ועוד (אחדות ובן נון, 2011).
שר"פ הוא ראשי התיבות לשירות רפואי פרטי, משמעותו קבלת שירותים רפואיים פרטיים במימון החולה, במסגרת בתי חולים ציבוריים (אחדות ובן נון, 2011). שירות רפואי פרטי זהו שירות שמקבל המטופל בבית חולים ציבורי אך במסגרת פרטית, הדוגמא השכיחה ביותר היא האפשרות לבחור רופא מנתח, ולשלם לו תשלום מיוחד דרך בית החולים, התשלום מתחלק בין בית החולים למנתח (שירום ועמית, 1996). שירות זה מתבצע כיום רק בבתי החולים הציבוריים בירושלים: הדסה עין כרם, הדסה הר הצופים, שערי צדק וביקור חולים, ובבתי חולים פרטיים כגון : הרצליה מדיקל סנטר ואסותא (רוזן, עופר וגרינשטיין, 2006).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הדילמה האתית בהנהגת שר"פ", סמינריון אודות "הדילמה האתית בהנהגת שר"פ" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.