היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבעיה האתית בפרסום מוצרים מזיקים

עבודה מס' 051023

מחיר: 155.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת הקונפליקט בין חופש הביטוי לבין פרסום סיגריות ואלכוהול המזיקים לבריאות.

1,967 מילים ,7 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

בכל פרסום יש מידה של הטעיה. הפרסום לא נועד לקדם את האמת המוחלטת וודאי לא נועד למסור לצרכן את כל האמת. מטרת הפרסום היא לקדם את האינטרסים של המפרסם. הצרכן מודע לכך או צריך להיות מודע לכך.
בישראל קיים פער ניכר בין עקרון חופש הביטוי בפרסומות בו תומך בית המשפט העליון, לבין גישה שונה לחלוטין, שעניינה הגנת הצרכן ואפילו פטרנליזם, המקובלת בחקיקה ובתקנות השונות העוסקות בפרסומות (חוק הגנת הצרכן,
תקנות הגנת הצרכן בנושא פרסומת המכוונת לקטינים, וכמובן כללי הרשות השניה בנושא אתיקה בפרסומות בטלוויזיה וברדיו). הפער הזה יוצר מתחם של עמימות בשאלה מה מותר ומה אסור בפרסום. בתחום האפור, הרחב יחסית, יכול הפרסום לעורר בעיות משפטיות ושיווקיות שונות. דומה שיש הסכמה כי חופש הביטוי והעיסוק נסוג מפני אינטרסים של בריאות והגנה על הפרט. חוקים וכללים מיוחדים מטילים איסור מוחלט על פרסום לטבק בכלי התקשורת האלקטרוניים, פרסום כלי נשק, וקובעים הגבלות על פרסומות לאלכוהול.
למרות זאת ניתן לראות ניסיונות לקדם מוצרי אלכוהול בדרכים שנאסרו במפורש, כגון מבצעי פרסים והגרלות . כללי הרשות השניה אוסרים גם על פרסום בנושאי מיסטיקה ותורת הנסתר, וכן למוצרים שנועדו לסייע להתחמק מבדיקה חוקית ולחומר תועבה. גם כאן לא פשוט לשרטט את הגבול, שהרי גם מוצרים מרובי קלוריות או כולסטרול עשויים להיות מזיקים ומסוכנים לחלק מהציבור (בעבודה זו אתמקד בפרסום אלכוהול וסיגריות ).

בסוגייה זו ניצבים שני אלמנטים מרכזיים. האחד נקרא פרסומת, ומאחוריו עומדים מפרסמים, אנשים מוכשרים ומוצלחים שרוצים לעשות את עבודתם נאמנה, לשווק את המוצר שלהם ולהרוויח , דבר שהוא כשלעצמו לגיטימי וראוי.
מנגד, נמצא האלמנט השני שהוא המוצר שאותו הם מנסים לקדם (אלכוהול וסיגריות). המוצרים הללו הם בעלי השפעה מזיקה לפרט ולחברה. מעבר לקונפליקט זה מרחפים הערכים של חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת. ערכים אלה מסבכים עוד יותר את הקונפליקט בין שני האלמנטים .

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. הצגת הבעיה
2.1 כמה עובדות
2.2 ומה לגבי הגבלות בפרסום מוצרים מזיקים ?
3. דעות בעד ונגד פרסום מוצרים מזיקים
3.1 בעד
3.2 נגד
4. מסקנות
ביבליוגרפיה

מקורות:

אלדר, רונית . 1994. המון תקשורת. אבן יהודה, הוצאת רכס.
וייס, שושנה ד"ר . ינו' - פבר' 1987 . "הפרסומת ממתיקה את הטיפה המרה". נעמ"ת
לימור, יחיאל ורפי מן . 1997 . עיתונאות - איסוף מידע , כתיבה ועריכה . ת"א ,האוניברסיטה הפתוחה .
מיכאלי, נחום ואורית נאור . נוב' 1995 . פרסום , אתיקה ואלכוהול . מרכז התרבות ,נצרת.
קופר, גרשון . 1997 . "פרסום משכר". אותות , גליון 199 , עמ' 48-49.
קרניאל, יובל ד"ר. 1998. "פרסום עד כאן! גבולות החוק והאתיקה". אותות, גליו 218 , עמ' 14-15 , 58 .

תגים:

בתקשורת · פרסומות · פירסומות · טבק · פירסום · אתיקה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבעיה האתית בפרסום מוצרים מזיקים", סמינריון אודות "הבעיה האתית בפרסום מוצרים מזיקים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.