היישום אינו מחובר לאינטרנט

פועלו וייחודו של שר החינוך בן ציון דינור

עבודה מס' 065157

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: פועלו וייחודו של שר החינוך בן ציון דינורבתחילת שנות החמישים

4,182 מילים ,8 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

פרופ' בן דינור דינבורג, שלימים עיברת את שמו לדינור, נולד בשנת 1884 בחורול, עיירה קטנה ליד העיר פולטנבה שברוסיה הלבנה. סבו עמד בראש הקהילה היהודית בעיירה וחינוכו היה דתי מסורתי כולו. למד בישיבות ליטא, באוניברסיטאות ברן ופטרוגרד ובמכון הגבוה ללימודי היהדות בברלין. הורה בבתי ספר יהודיים ועבריים, בגולה בכל דרגותיהם: עממיים, תיכוניים ומקצועיים. בן שמונה עשרה הוסמך לרבנות אבל כבר סמוך להסמכתו ניתק בחדות את קשריו עם עולם הדת ופנה אל חוגי ההשכלה והציונים הסוציאליסטי כמו יהודים רבים ובייחוד עמו אינטלקטואליים יהודים רבים.
פרופ' דינור היה איש העלייה השלישית ועלה לארץ ב-1921. משנת 1923 הורה בבית המדרש למורים בבית הכרם, ירושלים. תחילה כמורה ואחר כך כמנהל.
בתפקיד זה היה מורם ומדריכם של מאות מורים, מנהלים ומפקחים, שראו בו דמות חינוכית נערצת. בעבודתו החינוכית היה נתון לשאלות עיוניות ומעשיות, שאלות דידקטיות ומתודיות, בעיות מבנה, ארגון ועוד. במקביל עסק במחקר היסטורי. ב- 1936 נתמנה מרצה לתולדות ישראל בעת החדשה באוניברסיטה העברית בירושלים וב- 1948 נתמנה לפרופסור. דינור כתב, ערך ופרסם כתבים רבים בנושאי חקירתו ההיסטורית.
בן ציון דינו היה איש אשכולות שחקר את תולדות ישראל בדורות האחרונים וערך מחקרים רבים בחינוך ובשדה הפדגוגיה. לאור מעמדו הוא מונה לשר החינוך בממשלת בן גוריון, וכיהן כשר החינוך בשנים הקשות ביותר בתולדות המדינה- תחילת שנות החמישים.
בשנים אלו הוא הטביע את חותמו על מעמד של מערכת החינוך בשלוש נקודות עיקריות: הכשרת עובדי הוראה, שינוי תוכניות הלימודים והנהגת הזרמים בחינוך. מבחינת הכשרת העובדים הוא ראה בכך כורח חשוב מאוד להעלות את רמת המורים ולהפוך את מקצוע ההוראה למקצוע אקדמי. מבחינת שינוי תוכניות הלימודים הוא הנהיג שיטות לימודים המוכתבות מראש, חלף השיטות שהיו נהוגות קודם ולא תמיד תאמו את הצרכים. לגבי הנהגת הזרמים בחינוך הוא היה האחראי לחוק חינוך חובה ולהכרה בייחודיות של הזרמים השונים.

תוכן העניינים
1. מבוא
2. פעלו בשטח החינוך
2.1 פועלו בחו"ל
2.2 התמנותו לתפקיד
2.3 חוק חינוך ממלכתי
2.4 אקדמיזציה של הכשרת מורים
2.5 שאר פעולותיו של דינור
2.6 תוכניות לימודים
3. סיכום
4 ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בביוגרפיה שכתב דינור הוא מתאר את שיחתו עם ד"ר אייגר יו"ר חברת מפיצי ההשכלה ששאל את דינור בשנת 1917 ערב מהפכת אוקטובר מדוע הוא משתתפי לקבוצה הדמוקרטית ולא לקבוצה הציונית והוסיף: "מה לכהן בבית הקברות... הציונים אינם די ציונים בשבילך..."? אחיו שלמה, שהיה צעיר ממנו בשבע שנים בחר בקומוניזם, ל זה- שהיה מאמר אחד מפקיד הממשלה ברוסיה מן הקומוניסטים המעולים ביותר... חבר נעלה, אהוב ביותר במפלגה... " מת ואולי נהרג בשנת 1922, על פי אחת השמועות שהגיעו למשפחה . הוא נפל בקרב בעת שנשלח לבצע משימות טיהור באחד הקינים של שחיתות".

תגים:

חינוך · תרבות · זרמים · חוק · חובה · אינטלקטואלים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פועלו וייחודו של שר החינוך בן ציון דינור", סמינריון אודות "פועלו וייחודו של שר החינוך בן ציון דינור" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.