היישום אינו מחובר לאינטרנט

"והם רק בני 16..." - ניתוח איכותני של ייצוג בני הנוער בסדרה Gossip Girl

עבודה מס' 068444

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד מיוצגים בני נוער והמציאות שלהם בסדרה אחת שיודע - Gossip Girl, וכיצד ייצוג זה מבטא את האידיאולוגיה השלטת, הקפיטליסטית במאה ה-21.

3,969 מילים ,13 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הסדרה "אחת שיודעת" (Gossip Girl), היא דרמת נעורים של רשת NBC האמריקאית (בארץ משודרת בהוט 3). הסדרה, שבימים אלה נמצאת בעיצומה של עונתה השלישית, עוסקת כמו סדרות רבות לפניה, בחוויות ההתבגרות של בני נוער, אך ההתרכזות היא בעולם העשיר, רווי התככים והרכילויות של ה-Upper east side, האזור היוקרתי ביותר במנהטן. הסיפור מסופר מנקודת מבטה של בלוגרית רכילות רואה ואינה נראית אשר מפקחת על כל הנעשה בקרב הצעירים והעשירים (וגם הפחות עשירים). מן סוג "בברלי הילס 90210" לדור הפייסבוק.
הנושא בו בחרנו להתמקד בסדרה הוא ייצוג של בני הנוער בסדרה. בני הנוער מיוצגים בצורה מסוימת בסדרה הראויה לבדיקה ולו רק כי יכולה להיות לדרך בה הם מוצגים השפעה על הצופים הצעירים בסדרה. אין בכוונתנו לבדוק את ההשפעה על הצופים, אלא רק כיצד מיוצגים בני נוער והמציאות שלהם בסדרה, וכיצד ייצוג זה מבטא את האידיאולוגיה השלטת, הקפיטליסטית.
אנו מניחים, כי אותו ייצוג שנועד להחדיר בצופי הסדרה האמריקאיים ערכים קפיטליסטיים, משמש בידי ארה"ב גם ככלי של אימפריאליזם תרבותי, להשלטת "האמריקאיות" גם במדינות אחרות, וביניהן ישראל, בה משודרת הסדרה לקהל לא מצומצם (מנויי חברת הכבלים HOT, ולכל צופים דרך האינטרנט למיניהם).
שיטת המחקר בה נשתמש היא ניתוח טקסטים של שישה פרקים מתוך שלוש העונות של הסדרה ששודרו עד כה (השלישית נמצאת בעיצומה). בניתוחנו את הטקסטים המילוליים והלא מילויים, שאינם ניתנים למדידה כמותית, נבחן כיצד באות לידי ביטוי ההשפעות האידיאולוגיות במסרים המועברים בצורה סמויה וגלויה לצופים. בניתוח טקסטים על פי בארת' (1977), יש לבדוק את הטווח החזותי של המסרים המועברים באמצעות דימויים, על ידי ניתוח סמיוטי.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מתודולוגיה
3. תיאוריה
4. סקירת ספרות
5. ניתוח תוכן
5.1 ג'ני האמפרי - הילדה שמכרה את מכונת התפירה שלה
5.2 ונסה אברמס - אילוף הסוררת
5.3 בלייר וולדורף - מלכת הכוורת
5.4 צאק באס - איפה הילד?
5.5 דמויות ההורים - אל תגידו לי מה לעשות!
5.6 נייט ארצ'יבלד - הבחירה הנכונה
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה
8. פילמוגרפיה

קטע מהעבודה:

תיאוריות ניאו-מרקסיסטיות ישמשו לנו כבסיס לחקר הסדרה. בעיקרן, באות התיאוריות הניאו-מרקסיסטיות בחקר התקשורת להסביר מה הוא חלקם של אמצעי תקשורת ההמונים בשימור הבדלי מעמדות בחברה (כספי, 1993). אמצעי התקשורת הם כלי בידיהם של בעלי השררה העושים בהם שימוש להפיץ את האידיאולוגיה שלהם. תיאוריית ההגמוניה, אשר רעיונותיה המרכזיים משויכים לניאו-מרקסיסט האיטלקי אנטוניו גרמשי מתמקדת בדרכים בהם באה לידי ביטוי "האידיאולוגיה השלטת" (1971). המעמד השליט עושה שימוש בתכנים על מנת לשכנע את צרכני התוכן לאמץ את האידיאולוגיה השלטת ואת ערכי המעמד השליט כמודל לחיקוי והערצה וכך לא יצטרך לכפות את שלטונו בכוח.

תגים:

אחת שיודעת · Gossip Girl · קפיטליזם · דמויות · אידאולוגיות · דיאלוגים · טקסטים · אידאולוגיה · תככים · יחסי אנוש · עושר · כסף · מוזיקה · תרבות · בידור · ספרים · תרבות אמריקאית · ניאו מרקסיזם · סדרות אמריקאיות · סדרות טלוויזיה · פרנקפורט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""והם רק בני 16..." - ניתוח איכותני של ייצוג בני הנוער בסדרה Gossip Girl", סמינריון אודות ""והם רק בני 16..." - ניתוח איכותני של ייצוג בני הנוער בסדרה Gossip Girl" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.