היישום אינו מחובר לאינטרנט

חינוך המעמד העליון במאה ה-16

עבודה מס' 040962

מחיר: 155.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ילדים במאה ה-16, השינוי בחינוך במאה ה-16 והשכלת נשים.

2,110 מילים ,4 מקורות

תקציר העבודה:

בעבודה זו ברצוני לדון בשינויי שעברה מערכת החינוך במאה ה-16 במערב אירופה. אין בכוונתי לדון באופן כללי במערכת החינוך, שכן נושא זה הינו רחב ביותר, בדברים הבאים העסוק במיוחד באלטרנטיבות החינוך שעמדו בפני נערים ונערות בני המעמד הגבוה ובשינוי שחל בהם במאה ה-16.
אולם ראשית בטרם אדון בנושא החינוך , יש בכוונתי לסקור את הרקע היסטורי לשינויים בהם העסוק. מאה זו שאנו דנים בה הינה שיאה של תקופת הרנסנס, לאחר מאות שנים בהם שלטה הדוגמה החברתית הכנסייתית, החלה אירופה נפתחת אל עבר רעיונות חדשים ובכלל זה רעיונות חדשים בחינוך.
אם בעבר העומד האל במרכז היקום והיווה את מרכז הכובד בכל הקשור לתוכנית החינוך של הצעיר, הרי שרעיונות הרנסנס שינו כל זאת. כעת החלה חזרה אל עבר אומנים ומדענים בני התקופה היוונית רומאית, החלה התעניינות מחודשת בכתביהם וביצירותיהם שוב לא היה צורך לעסוק אך ורק בדוגמה הכנסייתי. שינוי זה בהלך המחשבה הביא גם לתגליות בתחומי מדע, כמו אלה של גלילאו בפיזיקה ובמכניקה, פרזלסיוס ברפואה, ואומנים דוגמת לאונרדו דה וינצי'. דומה כי אחת ההתפתחויות החשובות ביותר בכל הקשור לחברה ומטבע הדברים לחינוך במאה ה-16 המהפכות שעברה הדת הנוצרית ובעקבותיהם מלמות הדת. עד למאה ה-16 שלטה בכיפה הכנסייה הרומית קתולית, אשר נהנתה ממונופול מוחלט. מונופול זה עורער על ידי מרטין לותר והכת הפרוטסטנטית, אשר קראו תגר על עליונות הכנסייה ועל אופן פעולתה, האינדולגנציות, אותם כתבי מחילה אשר נמסרו בבצע כסף, הסימונויות, החילוניות שפשטה בכמורה הגבוה כל אלה היו רק חלק מהנושאים נגדם יצאו הפרוטסטנטים. מרכז מחאתם הופנה למעשה כנגד הרעיון כי הכנסייה הינה המתווכת והנציגה של האל עלי אדמות. תפקיד זה ניתפס כמיותר על ידי הפרוטסטנטים , הם האמינו כי לכל אדם הזכות להתקשר ישירות עם אלוהיו, ללא צורך במתווכים למיניהם, אשר נתפסו על ידי הפרוטסטנטים כטפילים. הדפוס אשר פותח בתקופה זו על ידי גוטנברג איפשר להפיץ ביתר שאת את רעיונות הפרוטסטנטים, שוב לא ניתן היה לשמור את התנ"ך ואת כתבי הקודש בשפות שלא היו מובנות להמון ובראש ובראשונה ללטינית שפת המלומדים, כאת תורגמו כתבי הקודש לאנגלית, גרמנית, צרפתית ולשונות רבים נוספים, לראשונה יכולים היו אנשים אשר ידעו קראו וכתוב להתוודע אל כתבי הקודש ללא צורך
בתיווך אנשי הכנסייה. שינויים חברתיים מפליגים אלה השפיעו על כל תחומי החיים במאה זו, שינויים אלה החלו לחלחל ולחדור אל שיטות החינוך של המאה ה16 - במהירות. הימצאותם של ספרי לימודי מגוונים יותר, קיומן של דוגמות דתיות נוספות מעבר לדוגמת הכנסייתיות, שינויים וחידושים באומנות ובמדע, כל אלה יצרו תנאים חדשים לחינוכו של הצעיר במאה ה-16, ובכך נדון בעבודה זו.

תוכן עניינים:
1. ילדים במאה ה-16
2. שינוי בחינוך במאה ה-16
3. סיכום
4. ביבליוגרפיה

מקורות:

HAW F, CHIVALRY AND ITS PLACE IN HISTORY. oxford, 1932
JACOB M R, ESSAS IN LATER MEDIEVAL HISTORY. MANCHESTER UNIVERSITY PRESS, 1968
שחר שולמית, ילדות בימי הביניים, דביר, תש"ן, ת"א.
שחר שולמית, החורף העוטה אותנו , דביר, 1995
HAY DENYS, EUROPE IN THE 14TH AND 16TH CENTURIES. LONDON. 1966.

תגים:

רנסאנס · חינוך · השכלה · היסטוריה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חינוך המעמד העליון במאה ה-16", סמינריון אודות "חינוך המעמד העליון במאה ה-16" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.