היישום אינו מחובר לאינטרנט

מוסר ועסקים: מעקב אחר עובדים במקום העבודה

עבודה מס' 070243

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בדילמה ובדרכי ההתמודדות עמה.

7,421 מילים ,30 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

השימוש, שעושים עובדים, במשאבי החברה לצרכיהם הפרטיים כגון:, שימוש פרטי במכונת הצילום בעבודה, שימוש בטלפון ממקום העבודה לצרכים אישיים, גלישה באינטרנט לצורך פרטי או לקיחת כלי כתיבה הביתה היא תופעה נפוצה, המתקבלת במידה מסוימת של הבנה מצד מעבידים רבים. סיטואציה זו מעמידה הן את הארגון והן את העובדים בדילמות מוסריות לגבי הגבול בין שימוש לצרכי החברה ושימוש שנועד רק לטובת העובד. לפיכך מעקב אחר עובדים במקומות עבודה זהו דבר שכיח אשר תופס תאוצה מדי יום ומעלה שאלות מוסריות ואתיות רבות שלרוב שאלת מוסריותן אינן ברורה ונתפסת במקרים רבים כגבול אפור ולא ברור לחלוטין.

עבודה זו בוחנת האם מעקב אחר עובדים במקום עבודה, הנה בגדר חדירה לפרטיות או צורך עסקי. לצורך בחינת הסוגיה מוצגת תחילה תופעת השימוש במשאבי החברה ומאפיינה, סקירת שיטות אמצעי הפיקוח והמעקב אחר העובדים והסיבות לביצוע המעקב.
בהמשך אתאר את נקודת המבט ותחושות העובדים בשל תופעת המעקב והפיקוח של המעסיקים ואדון בדילמה המוסרית.
כמו כן אציג את המיתוסים של השוק בעולם העסקים וההיבטים המוסריים שלהם.
בחלק האחרון של עבודתי אתאר את דרכי ההתמודדות עם תופעת הפיקוח והמעקב של מעסיקים, כגון חוקים ממשלתיים (ריסון חיצוני) והמגבלות בדרך זו, ובאמצעות פעילויות פנים ארגוניות (כגון יצירת חוק אתי ארגוני) והפנמה פנימית של ערכים ונורמות מוסריות.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון - אינטרס כלכלי
שיטות המעקב
הסיבות למעקב
פרק שני - פגיעה בעובדים
מנקודת המבט של העובד
פרק שלישי - דיון מוסרי בדילמה
מיתוסים של השוק
מאפייני הריסון חיצוני
הדין האמריקאי
הדין האירופאי
מגבלות הריסון החיצוני
ריסון פנימי
סיכום
ביבליוגרפיה:
מקורות אינטרנט
מאמרים

קטע מהעבודה:

חשש מגניבה תעשייתית, פגיעה כלכלית בשל בזבוז זמן העובד במקום העבודה על נושאים ועניינים שלא קשורים בעבודה, שימוש לא נאות במשאבי החברה באופן שיכול לפגוע בעובדים אחרים (כגון צפייה באתרים רווי אלימות או פורנוגרפיה) וכו'. עידו באום, (2010).
ע"פ המחקר של האתר "salary.com" שנערך בשנת 2012 וסקר 3200 אנשים, כשליש משעות העבודה של עובד ממוצע המשתמש בטכנולוגיה לצורך עבודתו, מתבזבזות על עניינים שלא קשורים באופן ישיר לעבודתו.
לפי הסקר, 64% מהנשאלים השיבו כי הם מבקרים בכל יום באתרים שלא קשורים לעבודה. נתון זה גבוה מ- 10% מסקר דומה שנערך בשנת 2008, וההערכה היא שהירידה בכמות הזמן שמתבזבז במהלך ארבע שנים אלו, נובעת מהתרחבות תופעת המעקב והניטור שארגונים מפעילים. Aaron Gouveia (2012)

תגים:

מעקב · הריסון חיצוני · ריסון פנימי · מוסרי · מוסר בעסקים · דילמה מוסרית · יחסי עבודה · עובדים · ניטור · עובדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מוסר ועסקים: מעקב אחר עובדים במקום העבודה", סמינריון אודות "מוסר ועסקים: מעקב אחר עובדים במקום העבודה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.