היישום אינו מחובר לאינטרנט

פיצויי פיטורים

עבודה מס' 070234

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שילוב בין מקורות ספרותיים ל-15 מקרי בוחן שקשורים לנושא.

6,187 מילים ,23 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

החובה לתשלום פיצויי פיטורים לעובד מבוססת במקורות היהודיים על דין הענקה שנקבע במקרא לעבד שיוצא לחופשי, שנאמר, כי "חפשי מעמך, לא תשלחנו ריקם. העניק תעניק לו מצאנך ומגרנך ומיקבך, אשר ברכך ה' אלהיך תתן לו" .
עם זאת, סקירה במקורות הספרותיים השונים (בעיקר כאלה שעוסקים בדיני עבודה) מעלה, כי הדברים אינם כה פשוטים מהלכה למעשה וכי לעיתים קרובות נדרשת התערבות של הממסד המשפטי בישראל על מנת ליישם את הדברים במהלך המציאות היום יומית הקיימת שלנו.
למשל, הודעת פיטורים לעובד תקפה רק אם היא מנוסחת באופן חד משמעי וברור. כך שזימון עובד למשא ומתן על תנאי עזיבתו אינו בגדר הודעת פיטורים מחד. ואילו, הודעה קולקטיבית של קבוצת עובדים במסגרת מאבק גדול (כפי שאירע בשביתת הרופאים בשנת 2013) גם היא אינה בגדר התפטרות מאידך .
בד בבד, הפסיקה מראה, כי ישנם מקרים, שבהם קיימת פריצה בחוק, שמאפשרת למעסיק לפעול על דעתו ולפטור עובד (גם כשעל פניו מדובר בעובד מסור, מקצועי ואיכותי). למשל: במקרה של דמבה (אסיס) טמנג נגד חברת השמירה בע"מ . על פניו, דמבה הוא עובד חרוץ, מסור, אמין ומקצועי. "במהלך עבודתו הוא מעולם לא ביצע כל הפרה משמעתית, לא נקנס ולא ננזף בשום צורה. להיפך, התובע זכה לתשבחות מן הממונים עליו", אולם חברת השמירה בחרה לפטר אותו מסיבה כלשהי, שאינה ברורה. בפועל, הסיבה האמיתית לפיטורים: "מדיניות "דלת מסתובבת" של פיטורי רוחב שיטתיים מידי 9 חודשים, במטרה לחמוק מתשלום זכויות שונות".
אני מוצאת, כי פסק דין זה משקף מצב מעוות, שלצערי קיים במשק הישראלי, שבו עובד, "הלא עוול בכפיו", נתון לגחמותיו הרגעיות של המעסיק שלו, והחוק בשל הפרצות שבו, לעיתים אינו יכול להגן עליו.
בנוסף, הפסיקה מעלה מקרים, שבהם לא ברור: "האם העובד התפטר או שמא העובד פוטר". למשל: במקרה של יעקב ביעלו , שבו לטענת הנתבעת ביעלו התפטר לאחר שנמצא דובר שקר בבדיקת הפוליגרף, אשר נערכה לאחר שהואשם על ידי הנתבעת במעילה מקופתה. כפועל יוצא מנסיבות סיום העסקתו, האם זכאי התובע לפיצויי פיטורים וחלף הודעה מוקדמת?
אני מוצאת, כי למרות שהחוק אודות החובות והזכויות של העובד ברורות לכול, כאשר מדובר מההלכה למעשה אנו עדים למקרים, שבהם פני הדברים אינם פשוטים וברורים, כפי שהם אמורים להיות.
בהתאם לסוגיות הללו, בחרתי לעסוק במסגרת העבודה בנושא: "פיצויי פיטורים" ולהתמקד בכמה מקרים מהפסיקה.
שיטת המחקר שלי תכלול שילוב בין המקורות הספרותיים השונים ל-15 מקרי בוחן (בעיקר התמקדות בפסיקה שבאה אחריהם) שקשורים לנושא.
כמו כן, מבנה העבודה שלי יכלול מספר פרקים מרכזיים, ביניהם: מהותם של פיצויי פיטורים; זכאות לפיצוי פיטורים; הודעה מוקדמת לפיטורים והתפטרות; העילות לשלילת פיצויים פיטורים או הפחתתם; בעלי הסמכות להחליט בדבר שלילת פיצוי פיטורים; הרעה מוחשית בתנאי עבודה; נסיבות אחרות שבגינן יש הפסקת עבודה; שלילה חלקית של פיצויי פיטורים; וסיכום (שיכלול מסקנות מרכזיות).
חשוב לי לציין, כי במהלך כתיבת העבודה נעזרתי במספר אתרי אינטרנט מרכזיים על מנת לאסוף חומר אודות נושא העבודה, ביניהם: אתר בית המשפט, אתר הכנסת, אתר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אתר האגודה למשפט ועוד.

תוכן עניינים:
1.מבוא
2.מהותם של פיצויי פיטורים
3.זכאות לפיצוי פיטורים
4.הודעה מוקדמת לפיטורים והתפטרות
5.העילות לשלילת פיצויים פיטורים או הפחתתם
6.בעלי הסמכות להחליט בדבר שלילת פיצוי פיטורים
7. הרעה מוחשית בתנאי עבודה
8.נסיבות אחרות שבגינן יש הפסקת עבודה
9.שלילה חלקית של פיצויי פיטורים
10.סיכום
11.רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

חוק פיצויי פיטורים, 1963, מונה שורה של סיבות אשר התפטרות בגינן תיחשב כפיטורין לעניין פיצויי פיטורין. כלומר, עובד שהתפטר מעבודתו בשל נסיבות אלה, יהיה זכאי לתשלום של פיצויי פיטורים ממעבידו. מצב זה אינו נותן מענה למקרים אחרים שאינם נמנים בחוק, שבהם עובדים ותיקים מחליטים להתפטר מעבודתם, בין היתר בשל רצונם להתקדם בחיים המקצועיים. כתוצאה מכך עובד המתפטר נתון לחסדיו של המעביד, ועל כן עובדים רבים נאלצים להישאר במקום העבודה אף שהיו יכולים להיות יעילים ופוריים יותר לעצמם ולמשק במקום עבודה חדש(5): "עובד שיחסי העבודה בינו לבין מעבידו נפסקו בתקופה הקובעת והוא זכאי עקב כך לפיצויי פיטורים"(6).

תגים:

פיצויים · פיטורים · תקנות · הודעה מוקדמת · שלילת פיצויים · בעלי הסמכות · תנאי עבודה · הפסקת עבודה · שלילה חלקית · יחסי עבודה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פיצויי פיטורים ", סמינריון אודות "פיצויי פיטורים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.