היישום אינו מחובר לאינטרנט

"מה זה פה, אצ'קלונה?" - המזרחי כישראלי המכוער במערכוני "הפילוסים"

עבודה מס' 070192

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השסע העדתי וייצוג הסטריאוטיפ המזרחי במערכוני "הפילוסים" ששודרו בתכנית "ארץ נהדרת".

8,398 מילים ,21 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

הנושא שבאתי לבדוק בעבודה זו הוא אופן הייצוג של המזרחים במערכוני "הפילוסים" בתוכנית "ארץ נהדרת", תכנית הבידור המצליחה של קשת. מדובר על סדרת מערכונים שהתחילו בעונה הרביעית של התוכנית, המשיכו במתכונת מצומצמת בעונה החמישית ואז חזרו בפורמט מעט שונה (הפילוסים מארחים) בעונה השישית. במרכז המערכונים עומדת חבורה של שני גברים ואישה, כולם מאופיינים כמזרחים. בעוד רק לאחת הדמויות במערכונים אלה קוראים פילוס, ולראשית למעשה קוראים שימי, השם שהוטמע לחבורה בקרב הקהל וכן בתוכנית עצמה הוא "הפילוסים". הפילוסים מתנהגים בצורה בוטה ומאופיינים כמחוללי צרות קבועים, אך למרות זאת אלה הם מערכונים קומיים מעל לכל, והפילוסים מהווים דמויות שהתחבבו על הקהל.
את המערכונים אותם בחנתי לקחתי מהעונה הרביעית, ומדובר על מערכוני חוץ שמציבים את הפילוסים באינטראקציה עם החברה הישראלית על רקעים משתנים. את המערכונים הללו ראשית תיארתי בקצרה, ולאחר מכן בחנתי אותם לפי קריטריונים שונים: ההתנהגות של הפילוסים, טיב ההופעה שלהם, האינטראקציה שלהם עם שאר החברה, אופן דיבורם, וכן הסטטוס המרומז שלהם.
השערת המחקר הייתה שמערכוני הפילוסים מביאים ייצוג שטחי, סטריאוטיפי ושלילי של העדה המזרחית. כזה שממצב את המזרחים בחברה הישראלית כנושאי הדגל של תופעת "הישראלי המכוער", ומוקיע אותם.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
השסע העדתי בישראל ו"ישראליות מזרחית"
אתניות בטקסטים טלוויזיוניים
הומור וסאטירה
השסע העדתי וסאטירה - המזרחי כישראלי המכוער
3. שיטת המחקר
4. ממצאים
ניתוחי המערכונים
סיכום הממצאים
5. דיון
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה
8. נספח - קישורים למערכונים

קטע מהעבודה:

רגב (2003) טוען כי תחושה של זהות נפרדת ליהודים ספרדים, דהיינו יהודים מזרחיים, ויהודים אשכנזים, התקיימה עוד לפני קום התנועה הציונית. הן ביישוב הישן בארץ ישראל והן ברחבי העולם, למעט ארצות הגירה מעטות, לא היו מסגרות קיום למשותפות לשתי הקטגוריות - אף על פי שמדובר על יהודים בשני המקרים, לכאורה עם אחד, הרי שניתן למעשה לדבר על שתי תרבויות, האשכנזית לעומת המזרחית.

תגים:

ארץ נהדרת · קומדיה · סאטירה · סטירה · מזרחי · מזרחיים · אשכנזי · שסע עדתי · הפילוסים · פילוס · עדות · חברה · קומדיה · מערכונים · עדתיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""מה זה פה, אצ'קלונה?" - המזרחי כישראלי המכוער במערכוני "הפילוסים"", סמינריון אודות ""מה זה פה, אצ'קלונה?" - המזרחי כישראלי המכוער במערכוני "הפילוסים"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.