היישום אינו מחובר לאינטרנט

זכות טבעית

עבודה מס' 070191

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון וניתוח של מספר דוגמאות לזכויות טבעיות אשר נדונו בפסיקה.

2,402 מילים ,18 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

הביטוי 'זכות הטבעית' נלקח מהמושג 'המשפט הטבעי', והכוונה היא לזכות שהשכל האנושי יכול להבחין בה, ושהכל מכירים בה. המלומד אלעזר וינריב מגדיר זכות זו כ: "כזאת שכל אדם כאילו נולד עמה, והיא טבועה בו מטבע ברייתו ... זו מלכתחילה זכות אוניברסלית שיש לכל אדם"(4).

להלן נדון וננתח מספר דוגמאות לזכויות טבעיות, אשר נדונו בפסיקה, ומהן ניתן ללמוד מחד - על חשיבות ההגנה עליהן במדינה דמוקרטית, ומנגד - כי אלה אינן מוחלטות, ובמציאות בה הן מתנגשות (בינן לבין עצמן או בינן לבין אינטרסים ציבוריים אחרים) - הן יחסיות, וניתנות להגבלה. מתפקידו של ביהמ"ש לבצע את האיזון הנ"ל במקרים אשר מובאים אל פתחו.

תוכן עניינים:
מבוא: ניתוח המושגים 'זכות', 'משפט הטבע', ו'זכות טבעית'

'הזכות הטבעית' במשפט הישראלי:
א. הזכות לחופש עיסוק - בש"א 7630/05 (אזורי עבודה ת"א) סי.אל.אס. אוברסיז בע"מ נ' גולדשטיין (פורסם בנבו, 26.10.2005)
ב. הזכות לערעור - בש"א (אזורי עבודה ת"א) 4929/04 גמרניק נ' שרות התעסוקה (פורסם בנבו, 23.12.2004)
ג. זכות ביהמ"ש להרשות לצד ששגה להשלים את עדויותיו - בש"א (מחוזי חיפה) 12131/05 מנהל מס שבח חיפה נ' גולן (פורסם בנבו, 27.10.2005)
ד. הזכות להורות והזכות שלא להיות הורה - בג"ץ 4077/12 ‏פלונית נ' משרד הבריאות (פורסם בנבו, 5.2.2013)
סיכום

קטע מהעבודה:

במאמרו אשר עוסק בזכות לחופש העיסוק, מצדד המלומד פר' אייל גרוס(6) במתן פרשנות לזכות זו, על פי "התפיסה האישית", דהיינו כבעלת פוטנציאל חברתי - זכות האדם לבחור במקצוע ולהתפרנס ממנו (אשר עמדה בעבר ביסוד הזכות), וכנגד 'התפיסה התחרותית', אשר מתבססת על עקרון התחרות החופשית, במובן של איסור על התערבות מדינתית. פרשנות זו, לשיטתו, אינה עולה בקנה אחד עם הרעיון של זכויות אדם חוקתיות.

תגים:

הזכות הטבעית · משפט הטבע · משפט פרטי · חוקה · חוקי יסוד · חוק יסוד · דמוקרטיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זכות טבעית", סמינריון אודות "זכות טבעית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.